שתף קטע נבחר

כמה עולה חדר במלון? ישראל במקום ה-8 בעולם

דו"ח של אתר האינטרנט המוכר, hotels.com, קובע כי מחירי הלינה במלונות בארץ יקרים יותר מאשר בארה"ב, אנגליה, צרפת, סקנדינביה ואוסטרליה. וגם: באיזו עיר הכי יקר ללון?

נו, אז מה חדש בתיירות בארץ?! ישראל נמצאת במקום ה-8 בעולם ביוקר השהות בבתי המלון, לפני מדינות רבות במערב וכאלה שנחשבות למדינות יקרות לתיירים.

 

כך עולה מהדו"ח החצי שנתי החדש של אתר המכירות המקוון מהגדולים בעולם hotels.com. הדו"ח שהתפרסם השבוע, מדרג כמעט את כל המדינות בעולם לפי המחיר הממוצע ללילה בבתי המלון שלהם, וכמו כן מדרג גם מאות ערים ברחבי העולם. מהדו"ח עולה, כי ישראל נמצאת במקום ה-8 בעולם במחיר הממוצע, לחדר, בחודשים ינואר-יוני 2012, עם עלייה של כ-4% במחיר החדרים בהשוואה לנתונים של המחצית הראשונה בשנת 2011.

 

עוד על מלונות בערוץ התיירות:

 

על פי הנתונים, נסיכות מונקו ניצבת במקום הראשון עם מחיר ממוצע ללילה של 192 לירות שטרלינג, כשאחריה נמצאת נסיכות עומן,

מאוריציוס, ברזיל, רוסיה, ירדן, שוויץ וישראל. את העשיריה הראשונה סוגרות סינגפור ואיחוד נסיכויות המפרץ.

 

בעוד מחיר ממוצע ללילה במלון בישראל עומד, על-פי הסקר, על 139 ליש"ט (885 שקל), מחיר ללילה בארה"ב עומד על 115 ליש"ט (733 שקל), בדנמרק 107 ליש"ט (682 שקל), בקנדה 105 ליש"ט (670 שקל), בהולנד 103 ליש"ט (657 שקל), בגרמניה 87 ליש"ט (555 שקל), באיסלנד 83 ליש"ט (529 שקל), באנגליה 81 ליש"ט (516 שקל) ובניו זילנד 74 ליש"ט (472 שקל).


יותר יקר מאירופה. מלונות בים המלח (צילום: משה מילנר, לע"מ)

 

ירושלים במקום ה-40 ברשימת הערים היקרות

בסקר של האתר ישנה גם רשימה ארוכה של הערים היקרות ללינה. העיר היקרה ביותר היא מונטה קרלו עם ממוצע של 197

ליש"ט (1,256 שקל) ללילה במלון, כשאחריה ברשימה ריו דה ז'נירו עם ממוצע של 182 ליש"ט ללילה (1,161 שקל) ומוסקט עם מחיר ללילה של 179 ליש"ט (1,149 שקל).

 

ירושלים שלנו נמצאת רק במקום ה-40, עם מחיר ממוצע ללילה העומד על 113 ליש"ט (721שקל), אבל היא נמצא לפני קייפטאון, לפני לונדון, לפני רומא ומילאנו, הלסינקי, קופנהאגן, מינכן, טוקיו, ברצלונה, פרנקפורט, סנגחאי ועוד שורה ארוכה של ערים.

 

יצוין כי שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, מינה לא מכבר ועדה שתבחן את הדרכים להוזיל את מחירי הלינה במלונות והצהיר לא אחת, כי המחירים בישראל גבוהים משמעותית ממקומות אחרים בעולם, מה שמקשה על ישראל להתחרות על פלחי תיירות רבים בעולם.

 

ואיזה אוכל הכי טעים?

נתונים נוספים, המופיעים בסקר שנערך בקרב 27 אלף מטיילים, מראים כי האוכל האיטלקי הוא האוכל המעודף על התיירים בעת שהותם בחופשה

מחוץ לבית, כשאחריו מגיע האוכל הצרפתי.

 

נוסך על כך, מגלה הסקר כי במקום השלישי, עם זינוק גדול מסקר קודם, נמצא האוכל היפני, או אם תרצו: הסושי. אחריו, במקום הרביעי, מתברג התפריט הסיני ובמקום החמישי המטבח הספרדי.

 

מי שאוהב את ה'קלאב סנדוויץ' - אותו כריך עם עוף, ביייקון, ביצה, חסה ומיונז - יגלה כי העיר שבה הכריך הזה הכי יקר היא פריז. תוכלו לרכוש כריך כזה בבית מלון במחיר של לא פחות מ-20.43 ליש"ט (130 שקל), כאשר אחרי פריז נמצאת ג'נבה עם מחיר של 20.10 ליש"ט (128 שקל). המחיר הממוצע בערים שנבדקו עמד על כ-9 ליש"ט (57 שקל), ואילו הזול ביותר היה בניו דלהי, 5.91 ליש"ט (38 שקל).

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ו קוט
בארץ יקר לנפוש במלון מרוב המלונות באירופה. מלון באילת
צילום: ג'ו קוט
מומלצים