שתף קטע נבחר

הקב"ט שנדרס הובא למנוחות: 'דאג לביטחון כולם'

ליאור פרחי, שלפי החשד היה קורבן לדריסה מכוונת כשתיעד כניסה בלתי חוקית של פלסטינים, נטמן בנוכחות קציני צבא ומשטרה. חבריו הפגינו בסמוך לגדר, והביעו תרעומת על הטיפול הכושל בשב"חים: "סוגרים פרצה אחת ואחרת נפתחת"

מאות בני אדם ליוו בצהריים (יום ב') למנוחות את ליאור פרחי, רכז הביטחון של היישוב שערי תקווה, שנדרס אתמול למוות באירוע שלפי החשד היה דריסה מכוונת, בשעה שניסה לתעד כניסה בלתי חוקית של פלסטינים לישראל. במשתתפים בהלווייתו גם קצינים בכירים בצבא ובמשטרה, בהם אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון. פרחי נטמן בבית העלמין סגולה בהלוויה צבאית מלאה.

 

אשתו של פרחי, נעמי, ספדה לו: "ביום שנפגשנו ידעתי שהגיע אליי מלאך, ובאמת היית מלאך שעשה הכול בשבילי. ידעתי שאני צריכה לחלוק את אותו מלאך עם אנשים אחרים. זה היה מלאך חרוץ שלא ידע מנוח, בעיקר בתחום ההגנה. דאגת לביטחון של כולם". נעמי פרחי, הנמצאת בהיריון, תמכה בשלושת ילדיה לאורך ההלוויה. "כשליאור החליט שיש מספיק אנשים שישמרו עליי, הוא הלך לנוח. אז תנוח אהובי על משכבך בשלום", אמרה.

 

הלווייתו של פרחי אחר הצהריים (צילום: עפר עמרם) (צילום: עפר עמרם)
הלווייתו של פרחי אחר הצהריים(צילום: עפר עמרם)

"העברת את חוכמת החיים שלך". גם הילדים ספדו (צילום: עפר עמרם) (צילום: עפר עמרם)
"העברת את חוכמת החיים שלך". גם הילדים ספדו(צילום: עפר עמרם)

 

גם אמו של ליאור פרחי ספדה לו: "ליאור, כשנולדת קראתי לך ככה כי היית האור שלי. בשנה שעברה שאלתי אותך אם תעזוב אותי אי פעם והבטחת שלא תעזוב לעולם. תמיד כשדיברתי איתך אמרת שהיית עייף כי לא ישנת בלילה, ודאגת לאחרים. עכשיו אני מתחננת אליך שתישן טוב".

 

גם ילדיו של פרחי נשאו דברים לזכרו בהלוויה. בתו עדן אמרה: "היית אבא שידע להעביר את חוכמת החיים שלו. ידעת לתת לכולנו מעל ומעבר, אבל לא ידעת להגיד 'אי אפשר'. תודה על כל מה שנתת לי ועל זה שהיית אבא שלי. נתת לי הכול, מעולם לא היה חסר לי דבר".

 

במהלך ההלוויה ספדו לפרחי גם ראשי רשויות, רב היישוב וקצינים בצבא, בהם מפקד החטיבה המרחבית אפרים, שהיישוב שערי תקווה נמצא בתחומו, אל"מ רן כהנא. "איבדנו בעל משפחה מסור, אדם יקר", אמר כהנא. "הכרתי אותו לפני שנה וניכר שמחויבותו לתחום הביטחון הייתה בלי קץ. הוא תרם תרומה משמעותית מאוד, תמיד בנועם ובחביבות". מפקד החטיבה הבטיח לילדיו ואשתו של פרחי כי ידאג להם מעתה והלאה.

 

תושבים הפגינו: "לפתור את בעיית השב"חים"

בשערי תקווה שבשומרון ובמקומות הסמוכים ממשיכים לנסות ולעכל את מותו של פרחי. יום לאחר הדריסה התייצבו הבוקר עשרות מתושבי האזור להפגין נגד מה שהם מכנים כאוזלת ידה של מערכת הביטחון בטיפול בכניסה בלתי חוקית של פלסטינים לישראל.

 

"צריך לתת פתרון מערכתי". גדר ההפרדה הפרוצה, הבוקר (צילום: אריאל ווייס) (צילום: אריאל ווייס)
"צריך לתת פתרון מערכתי". גדר ההפרדה הפרוצה, הבוקר(צילום: אריאל ווייס)

 

המפגינים ציינו בזירת הדריסה את זכרו של פרחי, קראו לכוחות הביטחון להגביר את הפעילות סביב הגדר הפרוצה ודרשו למנוע הישנות של מקרים דומים. המפגינים גם קיימו במקום תפילה ותיעדו את הקלות שבה ניתן לחצות את הגדר - שמפרידה בין הכביש שמוביל לאלקנה ושערי תקווה, לבין הכביש - לתוך שטח ישראל.

 

במהלך שעות הבוקר הורגש זרם דליל של פלסטינים שניסו להיכנס לתחומי ישראל. חלק מהם שניסו להתקרב לגדר, הבחינו בנוכחות הערה של צה"ל והמשטרה והעדיפו לחזור על עקבותיהם ולחפש פרצות אחרות. גם ההפגנה שהתקיימה סמוך לגדר תרמה לחששות המסתננים.

 

"די להפקרות". חבריו של פרחי מפגינים בזירת הדריסה, הבוקר (צילום: אריאל ווייס) (צילום: אריאל ווייס)
"די להפקרות". חבריו של פרחי מפגינים בזירת הדריסה, הבוקר(צילום: אריאל ווייס)

 

"הגענו לכאן כדי להנציח את ליאור ולהמשיך את מלאכתו", סיפר אריאל וייס מאלקנה שנמנה עם מארגני ההפגנה. "באנו להפגין על הקלות הבלתי-נסבלת של מעבר השב"חים. מדובר במכה נוראית, סוגרים פרצה אחת ונפתחת אחרת ולצבא אין את הכוחות לסגור את הכול. צריך לתת לעניין הזה פתרון מערכתי".

 

לדברי וייס, התושבים באזור מתריעים זה זמן רב מפני מעבר השוהים הבלתי-חוקיים ומפני אסון שעלול להתרחש במקום. לטענתו, כל הבקשות לא קיבלו מענה הולם. "כל הגדר פרוצה, הפועלים בסך הכול רוצים לצאת לעבוד והפתרון יהיה בענישה וביד נוקשה נגד המסיעים. צריך לנקוט נגדם צעדים כמו החרמת כלי הרכב. אי אפשר לעמוד מול כל חור בגדר ולכן החלטנו לבוא ולהראות את זה פיזית".

 

גם חיילים ששהו הבוקר במקום העריכו כי לא ניתן למנוע

 את מעבר השב"חים. אחד מהם אמר לתושבים שהפגינו: "זה נכון שהיום אין מעבר בגלל שאתם פה וגם יש כאן יותר צבא, אבל מחר ובעוד כמה ימים הם יחזרו ויעברו כמו תמיד. פשוט אי אפשר לבלום את כולם".

 

הדריסה התרחשה אתמול בצהריים על כביש 505 בין אורנית לאלקנה, כשפרחי וחבר נוסף ניסו כאמור לתעד כניסה בלתי חוקית של פלסטינים לתוך ישראל. מאוחר יותר סיפר החבר שפרחי רץ עם נשק שלוף למרכז הכביש, ואז הרכב ביצע עקיפה ופשוט נכנס בו חזיתית. שני בני אדם נעצרו כבר אתמול בחשד למעורבות בדריסה ועל החקירה מוטל צו איסור פרסום.


פורסם לראשונה 10/09/2012 12:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"לצבא אין הכוחות לסגור את הכול". גדר ההפרדה, הבוקר
צילום: אריאל ווייס
נדרס למוות כשניסה לתעד שב"חים. פרחי
צילום: עידו ארז
מומלצים