שתף קטע נבחר

סין נלחמת בזיהום האוויר: מכונית? רק בהגרלה

עיריית גואנגג'ואו, ממרכזי ייצור הרכב הגדולים בסין, דורשת מתושביה להשתתף במכרז או בהגרלה על מנת לקבל לוחית רישוי. המטרה: להפחית את כמות כלי הרכב על הכבישים ואת הזיהום שהם יוצרים

גואנגג'ואו, מטרופולין שוקק חיים ואחד ממרכזי ייצור הרכב הגדולים בסין , תגביל את כמות כלי הרכב שעולים לכביש, כדי להפחית את הזיהום ולשפר את איכות חיי התושבים: העירייה החליטה לאחרונה להתנות קבלת לוחיות רישוי בהשתתפות במכרז או בהגרלה, דבר שעתיד לקצץ בכחצי את מספר כלי הרכב החדשים. כך מוסר הניו יורק טיימס.

 

עוד בכלכלה ירוקה:

 

בטווח הרחוק, הצעדים הללו עשויים לסייע בניקוי האוויר והמים המזוהמים בעיר, להפחית את עלויות שירותי הבריאות ולשפר את איכות הצמיחה הכלכלית של סין לאורך זמן. אך יש להם גם תועלות בטווח הקצר לדברי כלכלנים, בעיקר בתקופה בה בייג'ינג וממשלות בכל העולם חוששות מהאטה כלכלית חדה בסין.

 

זיהום אוויר בסין (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
זיהום אוויר בסין(צילום: shutterstock)

 

הצעדים הללו מהווים מודל עבור רשויות מקומיות אחרות במדינה, שלומדות ממנה כיצד להתמודד עם פקקים וזיהום אוויר. מצד שני, הממשלה חוששת לגורל ענף הרכב העצום בעיר. "יתרנו על צמיחה מנקודת המבט של הרשות", אמר צ'ן האוטיאן, סגן מנהל משרד התכנון של גואנגג'ואו. "אבל על מנת להשיג בריאות טובה יותר לכל האזרחים, זה בהחלט שווה את זה".

 

על אף החשש מפגיעה בצמיחה המקומית בטווח הקצר, מדובר בחלק משינוי רחב יותר במדינה: ערים בכל סין נוקטות לאחרונה בצעדים לשיפור איכות הסביבה, באמצעות תקנות שדורשות שימוש בגז נקי יותר, הרחקת מפעלים מזהמים מהערים וגריטת רכבים שנוצרו לפני 2005, כשתקנות פליטת המזהמים היו פחות מחמירות.  

 

כך למשל, בייג'ינג גם הגבילה את מספר כלי הרכב החדשים בשנה שעברה. עם זאת, אבל גואנגג'ואו היא הראשונה לעשות זאת בזמן האטה. "מתחילים להכיר בכך שצמיחה בכל מחיר היא לא משהו שיכול להמשיך לזמן רב", אמר בן סימפנדורפר, מנכ"ל Silk Roads, חברת ייעוץ מהונג קונג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים