שתף קטע נבחר

מצרים: בניו של מובארק יואשמו בפלילים

מקורות משפטיים מסרו כי גמאל ומובארק, הממתינים גם למשפטים בגין שחיתות, יועמדו גם לדין פלילי. צו מעצר נגד המועמד לנשיאות לשעבר, אחמד שפיק

בניו של נשיא מצרים המודח חוסני מובארק, גמאל ועלא, וראש הממשלה האחרון שכיהן תחתיו, אחמד שפיק, יואשמו בבית דין פלילי. כך אמרו היום (יום ג') מקורות במערכת המשפט. נגד שפיק, שהתמודד מול הנשיא מוחמד מורסי בבחירות, הוצא מוקדם יותר צו מעצר במצרים, בחשד לקשר לעבירות שביצעו בניו של מובארק.

 

גמאל ועלאא בדרכם למשפט (צילום: EPA) (צילום: EPA)
גמאל ועלאא בדרכם למשפט(צילום: EPA)

 

שפיק עבר להתגורר באיחוד האמירויות לאחר הפסדו למורסי, מועמד "האחים המוסלמים". בחודש שעבר הודיע שופט כי הוא ב"רשימת מעקב" וכי יעוכב בגבול אם יחזור, בחשד שהעביר לידי גמאל ועלא קרקע בגודל 40 אלף מ"ר.

 

מאז הדחתו של מובארק ב-11 בפברואר, 2011, נפתחו עשרות תיקים משפטיים נגד מקורביו. התיק נגד שפיק נפתח במאי, בעקבות דבריו שלמנהיג מפלגה איסלאמיסטית, עיסאם סולטאן. הוא האשים את מפקד חיל האוויר לשעבר כי ניצל את מעמדו בעבר כראש איגוד הקצינים הצעירים של חיל האוויר כדי למכור קרקע ששייכת לאיגוד לבניו של מובארק, במחיר נמוך ממחיר השוק.

 

שפיק דחה את ההאשמות וטען כי מדובר בהחלטה פוליטית.

 

בניו של מובארק עצורים וממתינים למשפטם בעוון עבירות שחיתות אחרות. במאי הודיעו הרשוית במצרים כי השניים יעמדו לדין עם שבעה נאשמים נוספים בגין הפרת כללי הבורסה והבנק המרכזי המצרי כדי לגרוף לידיהם רווחים לא חוקיים במסחר במניות הבנק אל-ווטני. ביוני זוכו שני הבנים מעבירות הקשורות בהתקוממות נגד שלטונו של אביהם, בעוד הוא נשלח למאסר עולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גמאל ועלאא בכלוב באולם המשפט
גמאל ועלאא בימים הטובים, בחוץ
צילום: AFP
מומלצים