שתף קטע נבחר

איך לעבור בשלום חופשה בחו"ל עם הילדים

לתכנן נכון, לארוז נכון, להתייעץ, לשתף את הילדים, ולא לזלזל בעצירות שבדרך. כך תבנו את החופשה המשפחתית תוך התחשבות בדור הצעיר. ומה ההמלצות שלכם?

חופשה אמורה להיות זמן איכות מהנה עם המשפחה. כדי שתוכלו לפנות זמן, עצבים ומשאבים ובאמת להנות – יש כמה נקודות שכדאי לשים לב אליהן כאשר מתכננים חופשה משפחתית עם הדור הצעיר. הנה כמה מההמלצות שלנו.

 

שיתוף

קודם כל, חשוב לשתף את הילדים בתכנון, לשאול אותם לגבי סוג הטיול המועדף עליהם, להראות להם תמונות של אתרים ואטרקציות ולהתייעץ איתם. הילדים הם שותפים מלאים למסע, ויש להתייחס אליהם ככאלה. תתפלאו, אבל לעיתים הרעיונות הטובים ביותר לחופשה עולים בהתייעצות שכזו.

 

הכנות וציוד

החלטתם לאן לנסוע, וכעת נשאר רק לארוז? אל תשכחו להצטייד בכל התרופות, בערכת עזרה ראשונה, ובכל דבר שנראה לכם שתהיה בעיה להשיג במקום שאליו אתם נוסעים. כמובן שמומלץ גם לקחת עמכם כמה צעצועים או משחקים שהילד אוהב במיוחד. ככלל, אל תדחו את ההכנות לרגע האחרון. חשוב להזמין מראש את מקומות הלינה (במיוחד בשיא העונה), ולהביא בחשבון שינויים במזג האוויר בשלב תכנון המסלול.

 

סוג הטיול

מומלץ לבחור ב"טיול כוכב", שבו בכל לילה תלונו באותו מקום, שישמש אתכם כ"בסיס יציאה" לכל יום טיול חדש. מקומות לינה קבועים מעניקים לילדים תחושת ביטחון ויציבות, וגם חוסכים לכם, כהורים, את הצורך באריזת הבגדים והציוד מדי יום מחדש. כמו כן, רצוי לבחור במקום לינה הכולל מטבח. אכילה במסעדות עלולה להיות לנטל פעמים רבות, ובמיוחד כשמדובר בילדים קטנים במיוחד.

 

עצירה להתרעננות

חשוב להביא בחשבון את נושא המרחקים. אם הנסיעה ארוכה מדי, הילדים עלולים להשתעמם בקלות, כך שחשוב לתכנן את הנסיעות במדינת היעד תוך עצירות להתרעננות, בשילוב אטרקציות נחמדות שנמצאות על הדרך. בנוסף, מומלץ לקבוע מראש את סדר הישיבה של הילדים ברכב, כדי למנוע ריבים מיותרים במהלך הנסיעה, וכן להכין נשנושים והפעלות כדי להעביר את הזמן בצורה נעימה יותר.

 

שמירה על איזון

תכננו את הטיול כך שיכלול לפחות שתי אטרקציות לילדים בכל יום (וכמובן שאפשר שיהיה מדובר באטרקציות שגם אתם,

המבוגרים, תוכלו ליהנות מהן). ככלל, הקפידו על איזון בין האתרים המתאימים למבוגרים והפעילויות המתאימות לילדים. ילדים נהנים מאוד ממוזיאונים אינטראקטיביים (כמו מוזיאוני מדע למיניהם), מפארקי שעשועים, ממשחקים (כמו באולינג), מפארקי מים או בריכות וכו'.

 

אחריות

מעבר לשיתוף הילדים בקבלת ההחלטות, חשוב גם לחלק להם תפקידים ותחומי אחריות. תנו לאחד מהם להיות אחראי על המים, אחר יהיה אחראי על המצלמה, וכו'.

 

נקודת מפגש

מטיילים עם ילדים גדולים? כדאי לתת להם את כרטיס הביקור של המלון שבו אתם שוהים, למקרה שילכו לאיבוד או ייפרדו מכם מכל סיבה אחרת. בנוסף, אם אתם מסתובבים במקום הומה אדם – קבעו נקודת מפגש, שבה תוכלו להיפגש אם לא תמצאו זה את זה.

 

אם יש לכם עוד הצעות מועילות לטיול עם הילדים – אתם מוזמנים להוסיף בטוקבקים.

 

לעוד המלצות על טיולים בחו"ל עם הילדים - היכנסו לאתר שיחור .

 

שתהיה לכם נסיעה טובה!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החופשה היא זמן איכות מהנה
צילום: איי פי
מומלצים