שתף קטע נבחר

ספנסר טוניק יצוף בים המלח מצויד בפרס ירוק

שנה לאחר צילום העירום ההמוני - ארגוני הסביבה העניקו לצלם את "הגלובוס הירוק" על תרומתו להעלאת המודעות למצבו העגום של ים המלח. ביום שישי לפנות בוקר הוא יחזור לשם וישתתף בארוע ציפה המוני, שיועבר בשידור חי ב-ynet

שנה לאחר סדרת הצילומים בערום שנועדו להעלות את המודעות למצבו של ים המלח  - הצלם ספנסר טוניק  קיבל היום (ד') בתל אביב את פרס "הגלובוס הירוק" מארגוני הסביבה, על פעילותו ותרומתו לנושא.

 

 

טוניק, ששב לארץ על מנת לתמוך במאבק להצלת ים המלח המתייבש, קיבל את הפרס בהמשך לצילום העירום ההמוני שערך בשנה שעברה בים המלח ושנועד להעלות את המודעות למצבו. אגב במקום בו צילם טוניק בשנה שעברה כבר אין ים, שכן קו החוף התרחק משם עשרות מטרים.

 

בלילה שבין חמישי לשישי יחזור טוניק לים המלח, על מנת לשתתף בארוע ציפה המוני, הפעם עם בגדים, שייערך במחאה על מצבו של ים המלח. האירוע יועבר בשידור חי ב-ynet בשעה 06:00 בבוקר.

 

הציפה ההמונית בים המלח אשתקד (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
הציפה ההמונית בים המלח אשתקד(צילום: ירון ברנר)

 

הגלובוס הירוק הוא אות הוקרה שמוענק על ידי ארגוני הסביבה בישראל, המאוגדים תחת ארגון הגג "חיים וסביבה". את הפרס העניק ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר שדולת הכנסת להצלת ים המלח. "לכבוד הוא לי להעניק את הפרס", אמר. "ים המלח הוא פלא עולמי מכל בחינה. הפער בין הסגולות הנפלאות שלו לאיך שאנחנו מתייחסים אליו זו תעודת עניות בלתי נסבלת".

 

הורוביץ הוסיף כי "אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם המשבר ולהציל את ים המלח, היא להגביר את המודעות ציבורית. לכן מה שעושה טוניק כל כך חשוב. היצירה שלו, האמנות שלו והחזון, מביאים את בשורת ים המלח לכל קצווי תבל, ועוזרים לנו לקדם את המאבק כאן בארץ".

 

ספנסר טוניק אמר בתגובה, כי "אני מקווה שהתמונות שאני מצלם בים המלח ישרתו גם את המאמצים של אזרחי ישראל להגדיל את המודעות למצב. בשנה שעברה היה זה שיתוף הפעולה של 1,200 אנשים שחשפו את עצמם, ואני רוצה להודות לכל מי שהשתתף - אתם הגיבורים האמיתיים. אני מקבל את הפרס לא רק לעצמי, אלא גם בשם המשתתפים".

 

הורוביץ מעניק לטוניק את הפרס (צילום: דור נבו) (צילום: דור נבו)
הורוביץ מעניק לטוניק את הפרס(צילום: דור נבו)

 

ומה אתם עושים בשישי לפנות בוקר?

נאור ירושלמי, מנכ"ל חיים וסביבה, אמר בטקס כי "ארגוני הסביבה בחרו להעניק אות "גלובוס ירוק" מיוחד לספנסר טוניק, על מסירותו המיוחדת לעניין הצלת ים המלח. טוניק משתמש באמנות שלו על מנת לקדם שינוי. פעילותו האמנותית והציבורית, גם אם היא לעתים פרובוקטיבית ושנויה במחלוקת – ובזה כוחה - תרמה להעלות ללב המודעות הציבורית את הסיפור הסביבתי העגום של ים המלח. לאסון האקולוגי המתהווה הזה חייבים למצוא פתרונות ראויים ובהקדם".

 

"טוניק מקדיש את זמנו, מרצו ושמו הנודע על מנת לעורר דעת קהל בארץ ובעולם, ולצלצל בפעמוני האזעקה כדי לעורר את מקבלי ההחלטות לפעול בדחיפות, לשינוי מאזן המים הגרעוני של ים המלח ולהבטחת ייצוב מפלסו", הוסיף. "התנועה הסביבתית מוקירה את פעילותו גם מכיוון שהיא מהווה משקל נגד למי שפוגע בים המלח ומנסה לכסות על כך בקמפיינים".

 

בלילה שבין חמישי לשישי יחזור טוניק לים המלח, על מנת לשתתף בארוע ציפה המוני בחוף של מלון אואזיס בים המלח. האירוע, שייערך בשיתוף רשת מלונות פרימה שנותנת לו חסות, יחל בשעה 5:00 ויכלול גם הפנינג מוסיקלי ומעגלי דיון בנושאי סביבה. הציפה תערך בשעה 6:00 ותועבר ב-ynet בשידור חי. לפרטים אודות הגעה באוטובוסים מתל אביב או ירושלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דור נבו
טוניק והגלבוס הירוק
צילום: דור נבו
מומלצים