שתף קטע נבחר

משפחה מודרנית: חריג זה המקובל החדש

עם עליית העונה הרביעית של הסדרה זוכת האמי "משפחה מודרנית", אבי שושן מנסה להסביר איך זכתה משפחה מלאת בעיות לחיבוק חם מהקהל ומהממסד - ומה הקשר לנשיא אובמה

לוח השידורים בטלוויזיה האמריקנית מתאים את עצמו לא מעט פעמים למפלגה השולטת בבית הלבן ולהלך הרוח הפוליטי. כשרונלד רייגן הרפובליקני היה בשלטון בשנות השמונים ואפילו לפני כן, המסך היה שטוף בסדרות על לבנים עשירים כמו "דאלאס" ו"שושלת".

 

ומה עוד קורה בטלוויזיה האמריקנית?

אמי 2012: כל הזוכים

סדרות הסתיו: גייז ושרלוק הולמס

באמריקן איידול הבאלגן חוגג

 

ועד שקלינטון קיבל את המושכות בתחילת שנות התשעים, אילי הנפט מדנבר וטקסס כבר התחלפו בצעירים שטופי הורמונים מבברלי הילס ומלרוז פלייס. ברי ואן דה קאמפ מ"עקרות בית נואשות", לעומת זאת, היא אולי הסמל הגדול ביותר של ממשל בוש. לכן היה זה טבעי שבמקביל לכך שהדמוקרטים יחזרו לקבוע את הטון באמריקה עם עלייתו של ברק אובמה, הנשיא השחור הראשון של האומה - סדרה כמו "משפחה מודרנית" תהפוך לאחת ההצלחות הגדולות ביותר בטלוויזיה בשנים האחרונות.

 

רק השבוע הם שוב זכו באמי. קאסט "משפחה מודרנית" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
רק השבוע הם שוב זכו באמי. קאסט "משפחה מודרנית"(צילום: רויטרס)

 

הצלחתה הפנומנלית של "משפחה מודרנית", שעלתה הלילה (ה') עם עונתה הרביעית בארצות הברית (ותשודר בקרוב ב-yes comedy) כשבאמתחתה פרסי "אמי" רבים (כולל אמי נוסף טרי), פרס "גלובס הזהב" ועשרות כיבודים נוספים, היא תולדה של השינוי האדיר שעובר העולם המערבי בשני העשורים האחרונים, כלפי כל מי שעד אז היה בגדר "מוקצה מחמת מיאוס". משפחת פריצ'ט היא המשפחה שאנשים היו מרכלים עליה ברחוב ואוסרים על ילדיה לשחק עם ילדיהם. כעת בשנת 2012, היא חלק בלתי נפרד מהקונצנזוס העולמי בעולם המערבי.

 

במשפחה הסטנדרטית הזו חיים האבא ג'יי (אד אוניל) ורעייתו גלוריה (סופיה ורגרה), הגרושה הלטינית הלוהטת, ויחד הם מגדלים את בנה מאני (ריקו רודריגז ה-2), ילד כבד משקל עם נשמה של זקנה מרירה. מלבדם יש גם את בתו של ג'יי - קלייר (ג'ולי בואן) הנשואה לפיל (טיי בארל) ולהם שלושה ילדים בגיל ההתבגרות: היילי (שרה היילנד), הבת המתירנית שמאוהבת בדילן - דביל יפה תואר, אלכס (אריאל וינטר) החנונית שמשקיעה בלימודים על חשבון חיי החברה האופייניים לילדים בגילה, ולוק (נולן גולד), בן הזקונים השובב והתחמן בצורה בלתי רגילה.

 

בהרכב מלא. כוכבי משפחה מודרנית (מתוך הסדרה) (מתוך הסדרה)
בהרכב מלא. כוכבי משפחה מודרנית

 

ענף נוסף במשפחה הוא הבן מיטשל (ג'סי טיילר פרגוסון), עורך דין מוצלח שחי עם בן זוגו קמרון (אריק סטונסטריט), עקר בית המתנהל בסגנון מרתה סטיוארט. יחד הם מגדלים את לילי, בתם המאומצת מויאטנם. כולן דמויות של אנשים אמיתיים עם חיים ובעיות כמו של כל משפחה אורתודוקסית. רק שכעת, הן לא בחצר האחורית או עם מחלות ודימויים אפלים (זוג הומואים שאינם דוגמנים היה בעבר סוטה או ערירי אומלל), אלא הכוכבים הראשיים של הקומדיה הכי טובה בטלוויזיה.

 

קבלו אותם

מקבץ הדמויות ה"חריגות", לא היה מצליח אילולא "משפחה מודרנית" הייתה פשוט קומדיה מצוינת. ההומור המושחז והשנון בצורה יוצאת מהכלל (סצינת הסיום בעונה השלישית בהמתנה מחוץ לחדר לידה היה הומאז' מבריק והיסטרי במיוחד לז'אנר הטלנובלות), הכתיבה המעולה שהופכת כל סצנה להר געש של צחוק, והשחקנים ובראשם סופיה ורגרה, טיי בראל, ג'ולי בואן וכמובן אריק סטונסטריט שמתאבדים על הדמויות שלהם ונמצאים, כמו הדיוות שהם מגלמים, במין מאבק על מי יגנוב את ההצגה בכל פריים, הוא רווח טהור עבור הצופים שנהנים מתכלית משחק אדירה. לא לחינם הם נאבקו וזכו בקיץ האחרון בהעלאה בשכרם.

 

גם הילדים קיבלו העלאה בשכר (מתוך הסדרה) (מתוך הסדרה)
גם הילדים קיבלו העלאה בשכר

 

העונה הרביעית תעסוק בעיקר סביב ההיריון המפתיע של גלוריה, וההבנה של ג'יי (אד אוניל) כי יהפוך שוב לאב בזמן שהנכדה שלו היילי כבר מתחילה את הקולג'. גם הוויתור של מיטשל וקאם על אימוץ תינוק נוסף וההסתגלות של פיל וקלייר לכך שבתם הבכורה עזבה את הבית וכעת היא ללא השגחה ופיקוח מצידם יככבו העונה.

 

אם "משפחה מודרנית" תקפיד לשמור על הרמה כמו בשלוש העונות הקודמות, מובטחת לנו עונה נוספת של קומדיה מצחיקה במיוחד עם דמויות גאוניות המהוות השראה לפתיחות ונאורות, קבלת האחר והאהבה, למי שעד לאחרונה היה החריג והשונה. במידה ומיט רומני הרפובליקני יזכה בבחירות לנשיאות, נצטרך לקוות כי המסך לא ישתנה ביחד איתו ויוריד מהמרקע כל מי ומה שאינו תואם את ערכי האומה האמריקנית הנוצרית האדוקה כמו הומואים, אמהות חד הוריות ומתבגרת שלא מחכה לעמוד מתחת לחופה כדי לעשות אהבה. כלומר, האנשים האמיתיים שהינם חלק טבעי בכל בית, עיר ומדינה ומרכיבים יחדיו את המשפחות שכבר כולנו מכירים באופן אישי בחצי העולם המערבי של המאה ה-21.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משפחה מודרנית. הם חזרו
אד אוניל משפחה מודרנית YES
לאתר ההטבות
מומלצים