שתף קטע נבחר

שוטרים "לא הקשיבו", שופט שיחרר חשוד ברצח

למרות בקשת שופט להצהרת תובע בתיק, התעלמה המשטרה וביקשה הארכת מעצר נוספת. "אם איעתר, אהפוך את החלטתי לאות מתה", הצהיר השופט. המחוזי הפך את ההחלטה

שוטרי היחידה המרכזית מרכז "לא הקשיבו לשופט" - ושמעו ממנו כי החליט לשחרר את החשוד ברצח: דוד גדול, שופט בית משפט השלום בכפר סבא, שיחרר ממעצר חשוד ברצח משום שהשוטרים לא מילאו את בקשתו להגיש הצהרת תובע. "אם איעתר לבקשה להארכת מעצר, ולו גם באופן חלקי, אני הופך את החלטתי הקודמת לאות מתה", הסביר. במשטרה נדהמו מההחלטה וביקשו לעכב את ביצועה עד להגשת ערעור לבית המשפט המחוזי. בערעור הפך המחוזי את ההחלטה, והאריך את המעצר בשבעה ימים.

 

בחירות בארה"ב 2012 - כל הדיווחים מ-CNN ו-ynet

 

מוניר מורדי נעצר לראשונה כבר לפני כשנה, בחשד לרצח ואטק אבו-חיט בטירה. אלא שהראיות שהיו אז בידי השוטרים לא הבשילו לכדי הגשת כתב אישום. בתחילת החודש, עצרו אנשי היחידה שוב את מורדי, וחשו כי יש בידיהם מספיק ראיות להגשת כתב אישום. הם צירפו פרקליט מלווה לתיק, והביאו שלוש פעמים להארכת מעצרו של החשוד. ביום חמישי האחרון קבע השופט כי עד לדיון הבא, יש להגיש הצהרת תובע כי בכוונת המשטרה להגיש כתב אישום נגדו.

 

למרות זאת, הגיעו החוקרים לדיון והגישו בקשה נוספת להארכת מעצרו של מורדי - בתשעה ימים נוספים. עורכי דינו של החשוד, יוסי זילברברג ואיהאב ג'לג'ולי, מחו נגד העובדה כי לא הוגשה הצהרת תובע, וטענו כי המשטרה מתעלמת מהנחיות בית המשפט. נציג המשטרה בדיון טען כי בקשתם נבעה מהתפתחות בחקירה, וכי ההחלטה על כך היא בשיתוף הפרקליטות שמלווה את התיק.

 

הדברים, עם זאת, לא הרשימו את השופט, שהורה לשחרר את החשוד למעצר בית בערבות. הוא תהה בנוסף כיצד החלטתו "אינה נחשבת" בעיני השוטרים, ואם אלו חשבו שהוא טעה, מדוע לא הגישו ערעור לבית משפט מחוזי. "אינני מוסמך לשנות את אותה החלטה", קבע השופט.

 

עו"ד זילברברג הביע שביעות רצון מההחלטה ואמר כי "הלקוח שלי מכחיש את החשדות המיוחסים לו. בית המשפט קבע שאם יש בידי המשטרה ראיות, עליה להגיש הצהרת תובע היום. המשטרה לא מילאה את החלטת השופט ולכן ההחלטה סבירה ונכונה". כאמור, בסופו של דבר נשאר מוניר במעצר, לאחר שבית המשפט המחוזי הפך את החלטתו של השופט גדול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת הרצח בטירה
צילום: אתר פאנט
צילום: טל כהן
עו"ד יוסי זילברברג
צילום: טל כהן
מומלצים