שתף קטע נבחר

להקת הגברים של מיכיילובסקי חוזרת לישראל

להקת הבלט של ולרי מיכיילובסקי המורכבת מרקדנים גברים בלבד, תציג בישראל ערב של יצירות מחול מסגנונות שונים מהניאו קלאסי ועד להיפ הופ

הוא עשה היסטוריה כשהקים את להקת הבלט הראשונה ברוסיה המושתתת על טהרת המין הגברי בלבד. ולרי מיכיילובסקי, עד אז רקדן סולן להקת הבלט של בוריס אייפמן, הצליח לעשות את הבלתי אפשרי: לשבור את ההגמוניה חמורת הסבר של האסכולה הרוסית ולשרוד.

 

אחרי 20 שנה של הצלחה ברוסיה ומחוצה לה, חוזרת הלהקה, שמורכבת מרקדנים מובילים, לסדרה נוספת של מופעי בכורה בישראל. בסבב ההופעות שייפתח ב-27 בנובמבר בתיאטרון ירושלים ויכלול גם את תל אביב וחיפה, תציג תכנית שמורכבת מקולאז' של יצירות קלאסיות מרכזיות לצד יצירה של הכוריאוגרף אנדריי איבנוב, שנעה בין סגנונות מחול שונים.

 

בלט מיכיילובסקי. גברים בתפקידי נשים   (צילום: zenzinov) (צילום: zenzinov)
בלט מיכיילובסקי. גברים בתפקידי נשים (צילום: zenzinov)

 

להקתו של מייכלוסבקי, שזכתה למעמד של להקה לאומית, היתה הראשונה ברוסיה שאפשרה לרקדנים גברים להופיע על במה כשלרגליהם נעלי אצבע ולבצע תפקידי נשים מתוך רפרטואר יצירות קלאסיות מרכזיות לצד יצירות מודרניות שנחשבות כאוואנגרד. לצד הסנסציה שעורר הגימיק, הצלחתה של הלהקה נובעת בעיקר מיכולותיהם הוירטואוזיות של רקדניה ומפרשנות בימתית יוצאת דופן. בניגוד לבלט טרוקאדרו, להקת הגברים ממונטה קרלו שהופיעה רק לאחרונה בישראל, להקתו של מיכיילובסקי אינה מתמקדת בפרשנות אירונית ליצירות הקלאסיות.

 

מיכיילובסקי נותן דגש לטכניקה, רעיונות דרמטיים מסוגננים וסינתזה בין מחול קלאסי לעכשווי. "במשך שנים בלט היה מוגבל לקהל מצומצם של יודעי ח"ן, אנחנו מבקשים לשבור את המעגל ולהפוך את הבלט לנגיש ולאפשר לקהלים שונים ליהנות מהאמנות הזו להבין אותה יותר", אומר מייכיילובסקי ומדגיש, "אנחנו מציעים לשמר את היופי של הבלט הקלאסי ולבצע אותו עם קריצה. אמנות לא יכולה להתקיים בלי התייחסות לחיים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: zenzinov
בלט מיכיילובסקי. חוזר לישראל
צילום: zenzinov
לאתר ההטבות
מומלצים