שתף קטע נבחר

מסביב לעולם בכדור פורח: מהגלבוע לאוסטרליה

קבוצת טייסים של כדורים פורחים מהארץ ומהעולם יצאה למסע רחיפה במקטעים שיתפרשו מעל עשרות מדינות בחמש יבשות. הטיסה הראשונה: מעל הגלבוע. "המסר הוא החופש"

מסע מסביב לעולם של מטיסי כדורים פורחים מהארץ, ארצות הברית ומדינות נוספות יצא הבוקר (יום ה') לדרך. הטיסה הראשונה התקיימה מעל הרי הגלבוע במשך כשעה וחצי. מחר צפויים הבלונים להיראות מעל שמי פארק אשכול. יוזם המסע, מורן איצקוביץ', בלונאי ותיק בן 34 מקיבוץ רוחמה, סיפר: "הייתה המראה מעולה ומזג אוויר מושלם".

 

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות

 

מתכוננים למסע (צילום: רותם נבעה) (צילום: רותם נבעה)
מתכוננים למסע(צילום: רותם נבעה)

 

"החברים מחו"ל ממש נהנו לטוס בישראל", סיפר איצקוביץ', "חלק מהם יהודים וזה העצים עבורם את החוויה והפך אותה למרגשת יותר".

 

במהלך המסע, שצפוי להימשך שנה ואפילו יותר, יטוסו איצקוביץ' וחבריו לפרקים מעל חמש יבשות ועשרות מדינות ברחבי העולם. "מדובר בהרבה לוגיסטיקה", הסביר מארגן המסע. "בגלל שאנחנו לא טסים עם הכדור מעל לים צריך לשלוח את הציוד מיבשת ליבשת. זה יותר פרקטי לביצוע במסגרת חיים יחסית נורמליים עם משפחה וילדים".

 

לדבריו, מדובר באתגר. "בסופו של יום אף אחד לא עשה את זה. זה משהו ייחודי. מעבר לזה המסר הוא בעצם החופש. חופש הבחירה של כל אחד ואחת מאיתנו".

 

אל היעד הבא ייצאו איצקוביץ' וחבריו בעוד כחודש וחצי. "יש לנו כבר תוכנית לאוסטרליה ולאמריקה ומשם נראה איך נתקדם", אמר. לאחר מכן תמשיך החבורה למדינות אירופה, מזרח אסיה ואפריקה. "בינתיים אנחנו בעיקר נהנים וזה מה שחשוב", סיכם עם חיוך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רותם נבעה
מסע הכדורים הפורחים
צילום: רותם נבעה
מומלצים