שתף קטע נבחר

חיל האוויר תקף ברצועה; 2 מחבלים נפצעו קשה

דובר משרד הבריאות בעזה דיווח כי עשרה בני אדם נפצעו, מהם שניים קשה, בתקיפה של חיל האוויר נגד שני רוכבי אופנוע בדרום הרצועה. צה"ל: המחבלים שנפגעו עסקו בהכנות אחרונות לפיגוע גדול שתוכנן לימי החג האחרונים

עשרה בני אדם נפצעו, מהם שניים קשה, בתקיפה של חיל האוויר לעבר שני רוכבי אופנוע בדרום רצועת עזה. כך מסר דובר משרד הבריאות של ממשלת חמאס בעזה. גורמים צבאיים אמרו כי התקיפה בוצעה נגד יעד טרור של הג'יהאד העולמי. בצבא הדגישו כי סוכל פיגוע גדול בחג שמחת תורה.

 

 

גורמים צבאיים מסרו ששני הפעילים שנפגעו עסקו בהכנות אחרונות להוצאת פיגוע רחב היקף, שעיתויו נבחר בקפידה על ידם: ימי החג האחרונים. הפיגוע כוון נגד חיילים ונגד אזרחים ישראלים כאחד במטרה לפגוע גם מוראלית בעורף הישראלי. מדובר צה"ל נמסר כי בתקיפה של צה"ל ושל שירות הביטחון הכללי בדרום רצועת עזה נפגעו טלעת חליל מוחמד ג'רבי, בן 23, פעיל ג'יהאד עולמי מרפיח, ועבדאללה מוחמד חסן מקאווי, בן 24, חבר במועצת השורא של לוחמי הקודש בקצוות ירושלים, ארגון ג'יהאד עולמי שמרכזו ברצועת עזה.

 

ג'רבי היה מעורב בפעילות טרור נרחבת נגד אזרחי ישראל ונגד צה"ל זה שנים, ובימים האחרונים היה מעורב בקידום והכנת פיגוע מורכב בסיני. כמו כן, לפי הודעת צה"ל, הוא היה מעורב בירי רקטות לישראל, בהנחת מטענים ובייצור אמצעי לחימה ברצועת עזה. ג'רבי גם היה שותף מרכזי בתכנון ובביצוע הפיגוע בגבול מצרים ביוני, שבו נהרג קבלן משרד הביטחון, סעיד פשאפשה, תושב חיפה.

 

המידע המדויק שהתקבל על תנועתם ועל מיקומם של שני הפעילים ברפיח הושג לאחר מאמצים רבים באגף המודיעין של צה"ל בפיקודו של האלוף אביב כוכבי ותוך שיתוף פעולה הדוק עם חיל האוויר ועם פיקוד דרום.

 

שגרה של תקיפות ברצועה

התקיפה בוצעה על רקע המתיחות סביב האירוע אתמול בו חיל האוויר זיהה ויירט כלי טיס זעיר חשוד, שחג באזור הדרום. הבוקר דיווח ערוץ טלוויזיה המקורב מאוד לחיזבאללה כי ארגונו של חסן נסראללה הוא זה ששיגר את כלי הטיס.

 

בחודש שעבר שני פלסטינים נהרגו ואחד נפצע קשה לאחר שחיל האוויר תקף בשיתוף שב"כ כלי רכב ברפיח שבדרום רצועת עזה. גורמים בצה"ל אמרו אז כי הנפגעים הם אנשי ארגון "מגיני אל-אקצא", הפועל בחסות חמאס, אשר תכננו לבצע פיגוע בישראל. בחמאס טענו מאידך כי ההרוגים הם עובדי רשות המעברים והגבולות השייכת למשרד הפנים של הממשלה בעזה.

 

מוקדם יותר בספטמבר חיל האוויר חיסל שלושה מחבלים שהיו בהכנות האחרונות לשיגור רקטות ממרכז רצועת עזה. כלי טיס ירה לעברם ופגע באופן מדויק. מחבל נוסף נפצע קשה. בצה"ל אמרו כי החוליה הזו הייתה מעורבת גם בשיגור רקטות נוספות לעבר יישובי הדרום. עוד נמסר כי זוהתה פגיעה מדויקת.

 

כמו כן, בחודש אוגוסט נהרגו מחבל שתכנן פיגוע בגבול ישראל-מצרים ומחבל נוסף נפצע, בתקיפה של כלי טיל של חיל האוויר בדרום רצועת עזה. השניים, פעילים של ועדות ההתנגדות העממית, נפגעו אז בעת שרכבו על אופנוע בשכונת תל סולטאן, מערבית לעיר רפיח.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים