שתף קטע נבחר

בחירות אישיות: לפעול היום בשביל מחר

רובנו רוצים לדעת איך ייראה העתיד שלהם והאם יש להם שליטה על מה שעומד לקרות. גל חן מסבירה כיצד חופש הבחירה יכול לשנות את עתידכם וגורלכם ומה שחשוב באמת הוא מה שאנחנו עושים בהווה

רוב האנשים שמגיעים אלי רוצים לדעת מה צופן להם העתיד, ואני מסבירה להם, מה שחשוב שכולם ידעו, שעתיד ניתן לשינוי בעיקר בגלל הבחירות והפעולות שאנחנו עושים.

 

"הכל צפוי והרשות נתונה", אמר רבי עקיבא מגדולי התנאים ומגדולי חכמי ישראל. משמעות המשפט היא שנולדנו עם גורל ונתיב חיים מסוים. אך יש לנו את חופש הבחירה, את היכולת ואת הרשות לשנות, ליצור ולברוא את המציאות של חיינו. בידינו הבחירה אם להמשיך באותה הדרך שאנחנו מכירים או לפעול ולשנות את הדרך בעקבות משאלות ליבנו.

 

ג' בת 23, נמצאת בזוגיות של כשנה עם בן זוג שהוא בן-גילה. ג' סיפרה לי שלפני כחודשיים הם עברו להתגורר יחד והיא מרגישה ששגתה ומצטערת על כך. בן-זוגה התחיל להפגין קנאה, להגביל אותה, להחליט עבורה מה לעשות ואם היא מתווכחת איתו או עומדת על שלה הוא מקלל אותה ומאיים עליה. ג' אמרה לי שלמרות הכל היא אוהבת אותו מאוד, מכיוון שיש לו גם תכונות חיוביות משמעותיות והוא עוזר לה ותומך בה כשהיא זקוקה לו. ג' הבינה שהיא צריכה לעשות בחירה חשובה לעתיד שלה, ולכן היא ביקשה ממני לעזור לה לקבל תשובות לשאלות הנ"ל:

 

  • האם להקשיב לרגשותיה ולאהבה שלה אליו ולהמשיך בזוגיות הקיימת?
  • האם כדאי לה לעזוב את בן זוגה מהפחד שיפגע בה?

 

ג' בחרה בשני קלפי טארוט: לשאלה הראשונה בחרה את קלף 3 מטבעות ולשאלה השנייה את קלף 5 מטות.

 

מסר מקלף 3 מטבעות

קלף 3 מטות מתאר מצבים של שיתוף פעולה, הערכה וביטחון עצמי ומהסביבה, התקדמות ופעילות המובילה להצלחה.  לג' יש גם צדדים חיוביים בקשר שלה עם בן זוגה המעודדים אותה להישאר איתו למרות כל הקשיים.

 

קלף 3 מטבעות (סדרת וויט ריידר) ()
קלף 3 מטבעות (סדרת וויט ריידר)
 

 

הקלף אומר שלכול אדם ניתנה זכות גדולה שהיא חופש הבחירה ליצור, לשנות, לבנות, לבחור ולברוא מציאות חיים חיובית וטובה. אבל לא כולם משתמשים בזכות חשובה זו בעיקר בגלל פחדים מהלא ידוע ומכישלונות, ממחשבות שליליות, מדפוסי התנהגות, מביקורת עצמית, מביקורת מהסביבה ומרגשות החוסמים ומשאירים אותם במקום תקוע וללא שמחת חיים ומימוש עצמי. כדי להגיע למימוש ולהגשמת חלומות ושאיפות חייבים לקחת יוזמה ולפעול ולא לחכות שדברים יקרו מעצמם.

 

ביקשתי מג' לרשום מה היא באמת מרגישה כלפי בן זוגה, האם הדברים החיוביים אכן גוברים על הדברים השליליים בקשר ביניהם? אם הייתה לה הזדמנות לחזור אחורה בזמן לפני שהיא הכירה את בן זוגה האם היתה בוחרת שוב להיכנס איתו למערכת יחסים זוגית?

 

ג' רשמה ללא היסוס שהיא אוהבת מאוד את בן זוגה. היא ערכה רשימה של דברים חיוביים ודברים שליליים ויצא שיש יותר דברים חיוביים בקשר שלהם. לגבי השאלה האחרונה היא רשמה שהיא היתה בוחרת שוב בבן זוג הנוכחי, אך היתה משנה כמה דברים בקשר שלהם כדי שלא יגיעו למצב שהגיעו.

 

מסר מקלף 5 מטות

קלף 5 מטות מתאר על מצב של התמודדות עם אתגרים וקשיים בחיים, התמודדות מול אנשים או גורמים אחרים, התמודדות עם מאבקים וויכוחים. ומראה שג' מרגישה שהיא בתחרות או מלחמה ומאוימת מבן זוגה, אבל היא עקשנית ועומדת על שלה בעוצמה ומכוונת לנצחון ולהצלחה.

 

 

קלף 5 המטות (סדרת וויט ריידר) ()
קלף 5 המטות (סדרת וויט ריידר)

 

הקלף אומר שבחיים ישנם הרבה שינויים, אתגרים וקשיים שכול אדם חווה אותם ורק כשהאדם מצליח להתמודד איתם הוא עולה מדרגה נוספת בחייו ולומד שיעור חשוב לחיים על עצמו ועל אתגרי החיים, צובר חוכמה ונסיון חיים, מגלה את הכוח והעוצמה הפנימיים והחיצוניים שלו, מגלה את נקודות החוזק שלו, מגלה את החוסן הנפשי ואת היכולות המופלאות שלו. זה הזמן לשחק את משחק החיים שבו חשוב שתלמדו להיות הוגנים ולשחק לפי כללים ולהתמקד בשיפור היכולות החיוביות שלכם.

 

ביקשתי מג' לרשום האם היא יודעת מה הסיבה שבן זוגה מתנהג בצורה שתלטנית ומאיימת, מה הפחד הכי גדול שלה בזוגיות והאם לעזוב את בן זוגה זאת תהיה הבחירה הנכונה עבורה. ג' רשמה שבן זוגה קנאי מאוד, עקשן, אוהב להיות צודק ואם היא מתווכחת איתו אז הוא תמיד נמצא בעמדת התגוננות. היא רשמה שגם אצלה קיימות תכונות אלה וכנראה שלא רק הוא אחראי להתנהגות זו. הפחד הגדול שלה שהוא יפגע בה באלימות פיזית מה שיוביל לפרידה. ג' אמרה שהיא בוחרת להשאר עם בן זוגה אבל היא חייבת לשוחח איתו ולשתף אותו בחששותיה וברגשותיה לגבי הקשר ביניהם ושהיא לא מתחרטת אפילו לרגע שהיא בחרה בו כבן זוגה.

 

כמו המקרה של ג' לכולנו יש צמתי דרכים בחיים שאיננו יודעים באיזו דרך לבחור ללכת. זיכרו שתמיד יש לכם את האפשרות החשובה לקבל החלטות,

לבחור מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם שתעזור לשנות את עתידכם לטוב יותר.

 

המשפט "It's Present To Be Present In The Present" אומר זו מתנה להיות נוכח בהווה. לכן, הדבר שחובה להתמקד בו הוא ההווה, כי הוא משפיע על עתידנו ועל גורלנו. העתיד לא ידוע, הוא ניתן לשינוי ותלוי במה שאנחנו עושים ובוחרים כאן ועכשיו בהווה. אל תדחו למחר את מה שאתם יכולים להנות ממנו היום.

 

"הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד, היא להמציא אותו" (אלן קיי).

"בן-אדם, הטוב והרע ומה שקרה במו ידך נברא, והבחירה - בידיך בלבד" (ריצ'ארד באך).

 

  • גל חן  - מיסטיקנית בכירה, מומחית לייעוץ בקלפי טארוט, בקלפי אושו, בקפה, בפתרון חלומות ובמודעות עצמית 

     



  • פורסם לראשונה 03/11/2012 00:04

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מה רואים הקלפים בהווה?
    צילום: shutterstock
    גל חן
    מומלצים