שתף קטע נבחר

יוסי אבוקסיס: "המשחק היה גדול על השופט"

מאמן הפועל ת"א זעם על ההחלטה של אוראל גרינפלד להרחיק את טוטו תמוז בהפסד קבוצתו 3:2 לבית"ר י-ם והוסיף: "השופט גנב את ההצגה". בבית"ר חגגו את הניצחון ביחד עם הרוכש העתידי אלי טביב, שצפה במשחק ואמר בסיום: "האווירה עושה לי חשק לרכוש את בית"ר". צפו בתקציר השערים

כבר הרבה זמן לא נראו מראות כאלה כמו שהיו הערב (ב') באצטדיון טדי. שריקת הסיום לניצחון 2:3 של בית"ר ירושלים על הפועל תל אביב , נתנו את האות לחגיגה ענקית ביציעים, שם לא שכחו לעקוץ את היריבה המושבעת.

 

 

בסיום המשחק היו תשעה עצורים שיבלו את הלילה במעצר. שניים מתוכם הם אוהדי בית"ר שנעצרו בסיום המשחק לאחר שזרקו אבנים על האוטובוס של אוהדי הפועל שעשה את דרכו בחזרה לת"א.

 

 

אלי טביב, שצפה מהיציע בקבוצה אותה הוא עתיד לרכוש מנצחת את האקסית, אמר: "אין דברים כאלה. הייתה פה אווירה מדהימה. נהניתי מכל רגע. זה נתן לי חשק גדול לרכוש את בית"ר". אוהדי הצהובים-שחורים אמרו לטביב שהניצחון הזה הוא בשבילו והוא בתגובה הפריח לעברם נשיקה.

 

מאמן בית"ר, אלי כהן, אמר בסיום: למחצית הראשונה לא הגענו. התבטלנו בפני הפועל ת"א, זו לא הייתה הקבוצה שאני מכיר. במחצית השתוללתי בחדר ההלבשה וזה עבד. חטפנו שער נגד הכיוון של המשחק.

אחרי ההרחקה זה עזר לנו. איך אפשר לא לנצח עם קהל כזה, הוא השחקן מספר 1 של בית"ר.כשאמרו שבית"ר תהיה בצמרת גיחכו. בית"ר לא מכירה משהו אחר מלבד צמרת. תמיד אמרתי שאין חיילים לא טובים, אלא מפקדים לא טובים".

 

עמודי התקצירים של ynet ספורט:

 

על חן עזריאל שנכנס וכבש צמד, אמר המאמן: "לא האמנתי שהוא יכבוש צמד מנצח, אבל ביקשתי ממנו שיחפש את השער. בחצי שעה שהוא ישחק ידעתי שהוא ייתן את הכל. הוא היה גדול".

 

אלי כהן. "לא האמנתי שעזריאל יכבוש צמד מנצח" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אלי כהן. "לא האמנתי שעזריאל יכבוש צמד מנצח"(צילום: ראובן שוורץ)

 

איש השעה של אלי כהן הערב, חן עזריאל, כבש צמד ניצחון ענק וסיפר בסיום: "אני שמח שניצחנו, אין מאושר ממני. זה משחק מיוחד. אלי הכין אותנו בצורה הכי טובה". בסיום המשחק בהוראה של משטרת ירושלים לא נתנו לאוהדי הפועל לצאת, עד שכל אוהדי בית"ר יצאו מהאצטדיון.

 

בהפועל אמרו לגרינפלד: "אתה בושה"

בצד המתוסכל של המשחק האדיר בטדי, הייתה הפועל ת"א, שם כמובן התעסקו בהחלטה של אוראל גרינפלד להרחיק את טוטו תמוז בכרטיס צהוב שני מיותר אחרי שהוא "השתיק" את הקהל בטדי.

 

טל בן חיים נאבק בשי חדד. איזה משחק היה לנו באצטדיון טדי (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
טל בן חיים נאבק בשי חדד. איזה משחק היה לנו באצטדיון טדי(צילום: ראובן שוורץ)

 

האמן המאוכזב, יוסי אבוקסיס, אמר בסיום: "היינו עייפים, אבל זו לא הסיבה שהפסדנו. היה לנו חצי שני לא טוב, כי לא שיחקנו בשכל ופתחנו אותו רע מאוד. כמובן שלהרחקה היה השפעה כי אם היינו נשארים ב-11 שחקנים, זה היה נראה אחרת. פתחתנו טוב את המשחק ושלטנו בקצב למרות השער המוקדם, אבל אפילו שהיו לנו דקות גרועות הצלחנו לכבוש. ההרחקה הזאת ביחד עם הגול הרסה לנו את המומנטום".

 

אבוקסיס הוסיף על ההרחקה: "אני חושב שבכל משחק באירופה, ארשאבין ורונאלדו חוגגים שערים עם תנועת 'שקט' והרבה שחקנים אחרים עושים את זה אחרי כיבוש שער. כבר לפני המשחק התעסקנו בשופט וידענו המשחק הזה יהיה גדול על השופט, הוא גנב פה את ההצגה בהחלטה ששינתה את המשחק וחבל מאוד כי יש לאיגוד השופטים שופטים מצוינים שיכלו לשפוט פה היום והיו יכולים לשלוח מישהו אחר כי לא היה מחזור ליגה בשבת והיו הרבה שופטים פנויים. הגיע לבית"ר לנצח, אבל זה קרה הרבה בגלל החלטת השופט שגנבה פה את ההצגה במשחק".

 

טביב באצטדיון טדי. הפריח נשיקה לעבר אוהדי בית"ר (צילום: גלעד שוברט) (צילום: גלעד שוברט)
טביב באצטדיון טדי. הפריח נשיקה לעבר אוהדי בית"ר(צילום: גלעד שוברט)

 

בסיום המשחק ניגשו שחקני הפועל ת"א לגרינפלד ואמרו לעברו: "אתה בושה, אין לך מקום לשפוט במשחקים כאלו". מצד שני, בהפועל גם ביקרו את תמוז: "הזהרנו אותו כל היום מכל פרובוקציה התחננו שלא יגיב כי היה ברור שיהיו קריאות גזעניות, אז הוא נפל בקטנה במלכודת של אוהדי בית"ר, בגלל זה הם ניצחו".

 

במהלך המשחק ובמיוחד אחרי שערי היתרון של בית"ר נזרקו חפצים לעברו של מאמן הפועל אבוקסיס מיציעי אוהדי בית"ר, כולל מצתים, גרעינים וכוסות שתייה. אחרי המשחק גם חדר ההלבשה של הפועל היה קולני. נוצר עימות בין הקפטן ואליד באדיר לויקטור מרעי, טל בן חיים בעט בפחים שהיו במקום ואז החלו מהומות בין מחנות האוהדים.

 

גרינפלד מרחיק את תמוז. "כוכב המשחק" ולא לחיוב (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
גרינפלד מרחיק את תמוז. "כוכב המשחק" ולא לחיוב(צילום: ראובן שוורץ)
 

אוהדי הפועל הושארו דקות ארוכות אחרי המשחק בטדי, אולם אחרי המשחק, בזמן שאלי טביב ירד יחד עם ראש העיריה ניר ברקת לאיזור חדרי ההלבשה, החלו מחנות האוהדים לזרוק האחד על השני חפצים ומספר אוהדים נעצרו.

 

המדריך הארצי של איגוד השופטים, שמואל שטייף, הסביר כי טוטו תמוז התגרה בקהל והתנועה שביצע היא בלתי ספורטיבית ומחייבת כרטיס צהוב. אם תמוז היה מבצע למשל תנועה מגונה כלפי הקהל היה סופג ישירות כרטיס אדום. גם שאר חברי הוועדה המקצועית באיגוד גיבו בצורה מוחלטת את החלטת השופט אורן גרינפלד והגדירו את פעולתו כמעולה.


פורסם לראשונה 29/10/2012 22:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
יוסי אבוקסיס
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים