שתף קטע נבחר

הכבאי שנספה בכרמל הונצח: "אין נחמה לכאב"

תחנת הכיבוי בעפולה נקראת מעתה על שמו של דני חייט. אלמנתו חופית: "ראיתי את השלט והתמלאתי גאווה"

מאות בני אדם השתתפו הערב (ה') בטקס קריאת תחנת הכיבוי בעפולה על שמו של רס"ל דני חייט ז"ל, שנספה יחד עם 43 בני אדם באסון הכרמל. את הלוט מעל השלט על גג המבנה הנושא את שמו הסיר אחיו רון, שהצטרף למערך הכיבוי אחרי מותו של דני.

 

 

עוד בחדשות ynet:

 

בת שבע חייט, אמו של דני ז"ל, אמרה בטקס כי בנה גילה אומץ לב ונחישות להצלת חיי אדם יחד עם חבריו. "הגבורה דורשת אומץ אבל לא כל אומץ הוא גבורה", אמרה, "לא כל אמיץ הוא גיבור. הגיבור דבק במטרתו ואינו מוותר בקלות, למרות הקשיים שעומדים בדרכו. לא כל מעשה גבורה מסתיים בניצחון. גיבורים לעתים מצליחים להשיג את מטרתם ולעתים נכשלים, אך כל מעשה של גבורה הוא ניצחון של הרוח האנושית".

 

משפחתו של חייט עם ראש עיריית עפולה. גבורה ורוח אנושית (צילום: חגי אהרון) (צילום: חגי אהרון)
משפחתו של חייט עם ראש עיריית עפולה. גבורה ורוח אנושית(צילום: חגי אהרון)

השלט על התחנה. גאווה למשפחה (צילום: חגי אהרון) (צילום: חגי אהרון)
השלט על התחנה. גאווה למשפחה(צילום: חגי אהרון)

 

בטקס השתתפו גם חופית חייט, אלמנתו של דני, ושני ילדיו, משפחות הכבאים והסוהרים שנספו באסון, נציב הכבאות, רב טפסר שחר אילון, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ ושר הפנים אלי ישי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השוהה בפריז, שלח ברכה מוקלטת.

 

"אין נחמה לכאב העז ואין תשובות לשאלות", אמרה חופית חייט. "אתמול עברתי ליד התחנה וראיתי את השלט עם השם של דני והתמלאתי גאווה. חשבתי עד כמה יהיו ילדיו מלאים בגאווה. למרות הכאב העצום, פעולות כמו קריאת התחנה על שמו יסייעו להם להרים את הראש ולספר על גבורתו".

 

קריאת התחנה על שמו של חייט, השלימה קריאת שלוש תחנות על שמם של הכבאים שנספו באסון. במגדל העמק נקראה התחנה על שם אורי סמנדייב ז"ל, ואילו תחנת הכיבוי שהוקמה לאחרונה בנשר, נושאת את שמו של צופה האש אלעד ריבן ז"ל.

רב טפסר אילון אמר כי בימים אלה מוקם אתר מורשת במרכז הארצי של שירותי הכיבוי, וכי הכבאית "עמק 9" בה נסעו השלושה בעת האסון תועבר לשם למטרת הנצחה ולימוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חייט ז"ל. לא שוכחים
צילום רפרודוקציה: זהר שחר
צילום: חגי אהרון
ההורים עם תמונת הבן בתחנה. גיבור
צילום: חגי אהרון
מומלצים