שתף קטע נבחר

אושרו תקנות לשינוי שיטת חישוב דמי אבטלה

השכר היומי הממוצע יחושב על בסיס הכנסת העובד ב-6 החודשים שקדמו לתקופת האבטלה, ללא אבחנה אם מדובר בעובד המקבל שכר יומי או חודשי. החוק והתקנות יגדילו את מספר הזכאים לדמי אבטלה בכ-5,500 מובטלים, אולם שיעור דמי האבטלה לעובדים היומיים ירד בחישוב החדש בכ-15%

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ב') תקנות לשינוי שיטת חישוב השכר היומי הממוצע כבסיס לתשלום דמי אבטלה.

 

 

לפי התקנות החדשות, השכר היומי הממוצע יחושב על בסיס הכנסת העובד ב-6 החודשים שקדמו לתקופת האבטלה, ללא אבחנה אם מדובר בעובד המקבל שכר יומי או בעובד המקבל שכר חודשי.

 

התקנות ייכנסו לתוקף בעוד כ-3 חודשים והן נועדו ליישם את החוק הממשלתי שהתקבל לא מכבר לביטול האבחנה הזאת בעת חישוב תקופת העבודה הנדרשת לקביעת זכאות המובטל לדמי אבטלה.

 

החוק החדש קובע כי כל עובד יידרש לצבור 12 חודשי עבודה אשר בעדם שילם העובד דמי ביטוח לאומי המכסים את דמי האבטלה. זאת מתוך 18 החודשים שקדמו ל-1 בחודש שבו הוא החל להתייצב בלשכת התעסוקה.

 

לפי אומדני מנהל המחקר והתכנון במוסד לביטוח לאומי שנמסרו לוועדה, החוק והתקנות יגדילו את מספר הזכאים לדמי אבטלה בכ-5,500 מובטלים, אולם שיעור דמי האבטלה לעובדים היומיים ירד בחישוב החדש בכ-15%. הביטוח הלאומי מסר כי עלות מימוש התקנות החדשות מוערכת בכ-3 מיליון שקלים בשנה.

 

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (ליכוד) אמר, "אני שואב סיפוק מכך שהגדלנו את תקציבי הרווחה של ציבור המובטלים. ההפחתה הקלה בתשלום למי שהיו עובדים יומיים תחול בפועל רק על אלה שקופחו בשיטת החישוב הקודמת ובכלל לא נמנו על הזכאים לדמי אבטלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים