שתף קטע נבחר

המלצות השבוע בניו-יורק

ריטה בהופעה בניו-יורק, ג'יימס בונד והנשיא לינקולן בקולנוע, סדנאת בובות לילדים, אופנה מסיבה וצדקה. ועוד המלצות לשבוע בניו-יורק

הופעה

ריטה

 

ריטה ב- Town Hall בניו-יורק ()
ריטה ב- Town Hall בניו-יורק

 

כוכב נולד, כוכב נעלם אבל ריטה לעולם נשארת. היא לא רק נשארת, היא גם מגיעה אלינו לאמריקה ומצליחה למלא אולמות בכל פעם מחדש. השבוע (יום ראשון, 11.11) היא תופיע בניו-יורק ב-Town Hall, במסגרת סיבוב הופעות הממוקד בשירי אלבומה האחרון, "השמחות שלי", שכולו מחווה למוזיקה הפרסית עליה גדלה. היא מגיעה להופעה עם תזמורת מלאה ומגוונת ומראה, על רקע כל הרעש הישראלי-איראני שליהודים ולפרסים יש נקודות מגע תרבותיות. ריטה יודעת לרגש ולספק את הסחורה והמוזיקה נשמעת נפלא. דיווחים מהופעותיה בלוס אנג'לס מעידים כי היא לא מוותרת גם בהופעה הנוכחית על כל השירים הוותיקים שהפכו אותה לדיווה ישראלית אמיתית.

‏Town Hall, 123 W. 43rd St.

www.the-townhall-nyc.org

 

 

קולנוע

Skyfall

 

יצירת מופת או פאדיחה קולנועית? Skyfall ()
יצירת מופת או פאדיחה קולנועית? Skyfall
 

 

כבר הרבה זמן שלא נשמעו דעות חלוקות כל כך בין מבקרי הקולנוע כמו הקולות שעולים עכשיו בתגובה לסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד, Skyfall. מצד אחד, הסרט ה-23 בסדרה על הסוכן הבריטי זכה לשבחים ומחמאות על התחכום והפעלולים, ואף הוכתר בידי כמה מבקרים בתור "הג'יימס בונד הטוב בהיסטוריה". מהצד השני, לא מעט מחברינו טוענים בתוקף כי מדובר באכזבה ענקית, שהפעלולים מוגזמים, העלילה מתחכמת מדי וקשה לצלוח את הסרט בלי לרצות לעזוב באמצע. אז במה מדובר? יצירת מופת או פאדיחה קולנועית? כנראה שתצטרכו ללכת לקולנוע ולהחליט בעצמכם. בין אם אתם מתומכי או מתנגדי הסרט, לא ניתן להתעלם מכך שיציאתו היא אירוע בעל חשיבות קולנועית. ראשית, הסרט יוצא בסמוך ליום הולדתו החמישים של מותג ג'יימס בונד, שהחל בשנת 1962 עם הסרט Dr. No. שנית, הוא מגיע אחרי הפסקה של ארבע שנים מאז Quantum of Solace. ושלישית, בהתאם לרוח המותג, גם כאן לא חסכו בהוצאות והביאו את הקליברים הכבדים: על הבימוי חתום בימאי התיאטרון והקולנוע המהולל, סם מנדז ("אמריקן ביוטי"), את שיר הנושא שרה אדל, וצוות השחקנים כולל את דניאל קרייג (בפעם השלישית כבונד), ג'ודי דנץ' (ששבה לגלם את M בפעם האחרונה בהחלט, אחרי שבעה סרטים רצופים), חביאר ברדם על תקן הנבל וכן רייף פיינס, בן ווישו ונעמי האריס בתור עובדי סוכנות הביון 6MI. גם אם דיעות המבקרים חלוקות, מעריצי הסדרה הוותיקים לא יכולים להרשות לעצמם לוותר על התענוג.

 

 

היסטוריה

לינקולן ואייזנהאור

 

 

דניאל דיי לואיס בתפקיד לינקולן  ()
דניאל דיי לואיס בתפקיד לינקולן

 

ג'יימס בונד הוא לא הגיבור היחידי שמגיע השבוע לקולנוע. מהצד השני של האוקיינוס זוכה לכבוד דומה דמות היסטורית שחיה באמת: הנשיא האמריקאי אברהם לינקולן, עם סרט חדש על חייו, בהופעה שכבר מסומנת כמועמדת ודאית לאוסקר, את אשתו מגלמת סאלי פילדס ואת מושכות הבימוי לקח סטיבן ספילברג בעל מגע הזהב. הסרט מתמקד בארבעת החודשים האחרונים לחייו של לינקולן ונכתב על פי הספר האוטוביוגרפי Team of Rivals מאת דוריס קירנס גודווין. את האחריות לעיבוד הספר לתסריט קיבל טוני קושנר ("מלאכים באמריקה") ועל פי הדיווחים זה לקח לו לא פחות משש שנים שלמות עד שסיים את המלאכה. אם אתם חשים צורך להעמיק עוד בהיסטוריה האמריקאית, גיבור נוסף שזוכה השבוע לכבוד הוא דווייט איזנהאואר, נשיאה ה-34 של ארצות הברית ואדריכל הניצחון האמריקאי במלחמת העולם השניה. ביום שלישי הקרוב (13.11) יתקיים ב- York Historical Society New יום עיון מיוחד תחת הכותרת Eisenhower in War and Peace. מטרת היום היא להעניק מבט חדש וטרי על דמותו של אייזנהאואר ולבחון את הדרך הארוכה שעשה מימיו כילד חולמני בקנזס, דרך הקריירה הצבאית שלו ועד נחיתתו בבית הלבן. יום העיון ילווה במוצגים דוקומנטריים וכן בדוברים חשובים שישפכו אור על חייו של הנשיא, כמו הביוגרף והמועמד לפרס הפוליצר ג'ין אדוורד סמית וד"ר ריצ'רד האס, נשיא המועצה האמריקאית ליחסי חוץ.

‏New-York Historical Society, 170 Central Park West,

www.nyhistory.org

 

 

מופע

Radio City Christmas Spectacular

איך יודעים שמגיעה תקופת החגים? פשוט מאוד: עוברים ליד האולם של רדיו סיטי ובודקים אם התחילו להעלות שם את Radio City Christmas Spectacular, מופע החגים המסורתי. למרות שהאווירה היא לא בדיוק יהודית, היא בהחלט ניו-יורקית ומעניינת גם עבור הקהל הישראלי. בסוף השבוע הקרוב יעלה שוב המופע המסורתי החוגג לא פחות מ-85 שנים על הבמה. לכבוד היום הולדת והוותק המשיכו ברדיו סיטי את תהליך העדכון והרענון, שהחל בשנה שעברה. ותיקי המדור זוכרים שבשנה שעברה התלהבנו מטכנולוגית התלת-מימד והקרנות הווידיאו ששולבו במופע. השנה שימרו שם את האפקטים ואף הוסיפו עוד מהם, במה שהופך אותו לחגיגה לעיניים ולאטרקציה שללא ספק תסחט קריאות התפעלות גם מהמבקרים הקשוחים ביותר. חובבי הנוסטלגיה והשמרנות יכולים להירגע: למרות זריקת ההיי-טק ומתיחת הפנים, המופע עדיין נשען על המרכיבים המוכרים והוותיקים שלו, כולל סנטה קלאוס והמזחלת המעופפת שלו, חיילי עץ שצועדים בשורה וכמובן להקת הרקדניות ארוכות הרגליים, "הרוקטס", שבועטות את דרכן לכל אורך הבמה. עד ל-24 בדצמבר.

‏Radio City Music Hall 1260 Sixth Ave, at 50th St.

www.radiocity.com

 

 

אופנה

Fashion For Action

 

מסיבה, קניות, אופנה וצדקה ()
מסיבה, קניות, אופנה וצדקה

 

הוריקן סנדי שהשתולל בעיר בשבוע שעבר הוכיח לכולנו עד כמה קשים החיים בלי בית. בזמן שרובנו זכינו לשמור את התקרה מעל הראש, גם המחסור בחשמל ומים זורמים גרם לנו להעריך מחדש את מה שיש לנו בדרך כלל. בשעת סופה כזו בוודאי שלא נעים להיות מחוסר בית. במסגרת מאמצי העזרה לחסרי הבית, אירגון הצדקה Housing Works עורך השבוע את אירוע גיוס התרומות השנתי שלו. האירגון מתמקד בעזרה לאוכלוסית מחוסרי הבית שהם גם חולי ונשאי איידס או HIV. האירוע הזה משלב מסיבה עם קניות, אופנה וצדקה תחת השם Fashion For Action. עד יום ראשון הקרוב ישתלט אירוע ההתרמה על בניין אלטמן היפה בשכונת צ'לסי ושם יוצעו למכירה בגדים של מעל 150 מותגי מעצבים במחירים מוזלים. הבגדים נתרמו עבור המטרה והכסף שיתקבל עבורם ילך כולו לאירגון. רשימת המעצבים מסחררת וכוללת את ברברי, קואוץ', פנדי, מקס מארה, גאפ, דיאן וון פירסטנברג, לאקי, פרי אליס, רייצ'ל זואי, פול סמית', טום פורד ועוד ועוד. במקביל יכלול האירוע גם דוכנים מיוחדים, כמו למשל של המסעדה הסופר טרנדית ABC Kitchen, של המוזיאון להיסטוריה של הטבע, של ג'ון סטיוארט והדיילי שואו שלו, ועוד ועוד. המחירים בפנים מוזלים, אבל הכניסה לאירוע בתשלום ומתחילה ב-150 דולר לכרטיס (כשהמבקרים מוזמנים אף לתרום יותר).

‏Altman Building, 135 W. 18th St.

‏www.Fashionforaction.org

 

 

ילדים

The Sweatshirt Sheep Puppetmaking Workshop

 

סדנה להכנת בובות אישיות ()
סדנה להכנת בובות אישיות

 

ג'ון קנדי הוא אמן בובות מיומן שעבד בעבר על "ססמי סטריט", "דינוזאורים" וכמובן "החבובות". בתור מומחה לסרטוני בובות המיועדים לילדים, קנדי יצר סרט משלו בשם The Sure Sheep העוסק בכבש קטן וחמוד בשם טד שסובל מפחד קהל. במהלך הסרט הוא לומר לגבור על הפחד שלו ומנגן על הבנג'ו לפני חבריו כדי להציל את החווה בה הוא גדל. קנדי חושב שכל אחד יכול לעבור את התהליך שעבר טד בסרט ויוצא בעצמו להוכיח את זה. ביום ראשון הקרוב בשעה 11:00 בוקר הוא יגיע לאקדמיה למוזיקה של ברוקלין (BAM) לפעילות מיוחדת עבור ילדים. אחרי הקרנת הסרט הוא ינחה סדנה להכנת בובות אישיות. אחרי שהילדים יכינו בובות שמייצגות אותם הם יוזמנו להציג עם הבובות מול מצלמה ובכך ללמוד איך להתגבר על ביישנות בדרך יצירתית וצבעונית.

‏BAM (Brooklyn Academy of Music), 30 Lafayette Ave

www.bam.org/film

 

 

ספרות

Forty Years of Free to Be You and Me

הסיפור של הספר "חופשי להיות מי שאני" (Free To Be… You And Me ) התחיל לפני 40 שנה, בתחילת שנות ה-70. היוצרת מרלו תומאס, שחיפשה עבור בתה ספרים אינטליגנטים יותר ממה שיכלה למצוא בחנויות, החליטה לקבץ אמנים אמריקאים נחשבים וליצור ספר מסוג אחר. כך נכתב "חופשי", שהפך במהלך השנים לאחת מהיצירות החשובות בספרות הילדים. העלילה מספרת על שני תינוקות שמתמודדים עם עולם מלא סטיגמות ודנים בסוגיית החופש להיות נאמן למי שאתה באמת באמצעות מסרים חתרניים יחסית לתקופה. הספר הפך בהמשך להצגה, תורגם לעשרות שפות (כולל עברית), ואף הפך לתוכנית טלוויזיה מצליחה בה התארחו השמות החמים לתקופה, כמו מייקל ג'קסון, מל ברוקס, דיאנה רוס ואחרים. הספר אף גרר בעקבותיו הקמה של עמותה באותו השם שהפיצה את הרעיונות והמסרים שבו בבתי הספר. ביום רביעי הקרוב יציינו ב-Y92Tribeca יום הולדת 40 לספר ביום עיון מיוחד שיוקדש לתכניו ולשינוי שהביא לעולם. ההיסטוריוניות לורי רוטסקוף ולורה לאבט, שכתבו ספר על הספר והתקופה, יובילו פאנל מיוחד שיכלול אמנים, סופרים וחוקרי תרבות. ביחד הם ינסו לענות על השאלה האם הדברים היו טובים יותר בעולם שלפני בובות הבראץ, איך היחס למגדר ומיניות שינה את האופן שבו החברה המערבית מגדלת ילדים, האם המדיה לילדים בכלל משפיעה ואיך השתנה היחס לתרבות הילדים משנות השבעים ועד ימינו.

.‏92Y Tribeca, 200 Hudson St

www.92y.org/Tribeca/index

 

 

יידיש

The Golden Land

לניו-יורק יש היסטוריה מרשימה של תרבות יידיש ובמיוחד של התיאטרון היידי שפרח בלואר איסט סייד בסוף המאה ה-19 ובחצי הראשון של המאה העשרים. התיאטרון הזה חי וקיים ובימים אלה מציג התיאטרון היידי הלאומי (National Yiddish Theater) את המחזמר The Golden Land המתאר את החיים היהודים בניו-יורק בתקופת ההגירות הגדולות מאירופה בין השנים 1880 ו-1910, וכן סביב מלחמת העולם השנייה. המחזמר עלה לראשונה על במות אוף ברודוויי בשנת 1985 וזוכה כעת להפקה מחודשת. עלילת המחזה מתרחשת בלואר איסט סייד, והתפאורה משחזרת את בנייני הטנמנט וחיי הרחוב באותם הימים. הדיאלוג משלב יידיש ואנגלית, כך שלא חייבים להבין את שפת יהודי מזרח-אירופה כדי ליהנות מהמחזמר. פנינה היסטורית שחבל להחמיץ!

‏Baruch Performing Arts Center, 55 Lexington Avenue

www.nationalyiddishtheatre.org

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הג'יימס בונד הטוב בהיסטוריה. Skyfall
מומלצים