שתף קטע נבחר

צילום: ראובן שוורץ, אורן אהרוני

קח אחריות על מחירי הכרטיסים, לוזון

אמנם התקנון קובע כי ההתאחדות מנועה מלהתערב בתמחור הכרטיסים, אבל לקראת הדרבי ובגלל הקפצת המחירים, יהונתן משעל מאמין שחובתו של יו"ר ההתאחדות להתערב ולעשות סדר

ערב משחק הבכורה של נבחרת ישראל בעידן אלי גוטמן מול אוקראינה בפברואר השנה, הצהיר יו"ר ההתאחדות אבי לוזון על הוזלה משמעותית במחירי המנויים ואמר: "אנחנו קשובים לרחשי לב הציבור. הייתה מחאה חברתית, ואמרנו 'איך עושים שיהיה מחיר שווה לכל נפש'. כל ילד שחולם לראות את רונאלדו וארשבין יוכל לבוא למשחקים ולראות אותם. יש כאן בשורה".

 

טורים נוספים של יהונתן משעל:

 

הביתה בכאב / עטר חייב להחזיר את המפתחות

משחק (לא) לילדים / האם לקחת בן 6 למגרש?

כן רוצים טביב בבית"ר / השידוך בין הרוכש לקהל

 

אז, כן, בלי ציניות, הוזלת מחירי המנויים למשחקי הבית של הנבחרת הלאומית היא בהחלט צעד מבורך. בשורה? לא הייתי נסחף. חמישה משחקי בית בשנה יש לנבחרת ישראל – כסף קטן בהשוואה למחיר אותו משלמים אוהדי הכדורגל במשך העונה בליגת העל - הבייבי של לוזון.

 

נבחרת ישראל. למשחקים שלה הכרטיסים מוזלים (צילום:AP) (צילום:AP)
נבחרת ישראל. למשחקים שלה הכרטיסים מוזלים(צילום:AP)

 

בשבוע שעבר פורסם כי הפועל ת"א החליטה לגבות כ-130 שקל (כולל עמלה ודמי טיפול) עבור כרטיסים לאוהדי מכבי בדרבי הקרוב, כשאוהדי הפועל ישלמו 100 בלבד. הסערה סביב המהלך הגיעה עד בית הדין של ההתאחדות, שהכריע כי האדומים פעלו בתום לב, אך במקביל הורה להם לתרום את ההפרש שישלמו אוהדי מכבי ת"א לאגודה למלחמה בסרטן. לפני כן קיבלנו גם הפגנות אוהדים, עימותים אלימים, ובעיקר מסקנה אחת - מחירי הכרטיסים פשוט יצאו משליטה. מי מחליט? לפי איזה מפתח? האם 100 שקל לכרטיס הוא מחיר הגיוני במדינה בה כל אזרח חמישי חי מתחת לקו העוני? ומדוע אוהדים אורחים נדרשים לשלם יותר? בין העונים נכונה יוגרל כרטיס לבלומפילד.

 

אבל הדרבי התל-אביבי הוא רק קצה הקרחון. הוא אומנם צבעוני ומתוקשר, ולכן גם מייצר יותר כותרות, אך הוא לא שונה ממשחקים רבים אחרים בהם נתקלים אוהדי קבוצות אורחות בהפקעת מחירים חסרת רסן. התופעה מוכרת בעיקר לאוהדי הקבוצות הגדולות (הפועל ומכבי ת"א, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים), שמגיעים בהמוניהם למשחקי חוץ – והופכים טרף קל בידי בעלי הקבוצות שקופצים על ההזדמנות לעשות קופה. כשר, אבל מסריח.

 

הדרבי התל אביבי. מחירים מופקעים (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
הדרבי התל אביבי. מחירים מופקעים(צילום: ראובן שוורץ)

 

ועכשיו בואו נחזור ללוזון. למען ההגינות חשוב להדגיש: התקנון קובע כי ההתאחדות מנועה מלהתערב בתמחור הכרטיסים, שנתון באופן בלעדי בידי הקבוצות עצמן. אבל כאן, מר לוזון, בדיוק בסעיף הזה, כמי שעומד בראש הפירמידה, חובתך המוסרית והמקצועית להתערב. אם בית הדין של ההתאחדות מתכנס לדיון בגלל חילופי האשמות בין הפועל למכבי, הנהלת ההתאחדות והעומד בראשה צריכים ויכולים גם הם לעשות סדר בברדק. רוצים יותר אוהדים במגרשים? קחו אחריות. גם תקנונים ניתן לשנות.

 

הבשורה האמיתית לה מייחלים האוהדים היא הוזלה משמעותית של הכרטיסים בליגת העל – ומעל הכל, פיקוח ומעקב על תקרת מחירים שפויה ואחידה – אותה תקבע ההתאחדות. בכל מגרש, בכל משחק. האם לוזון מסוגל? כן. האם הוא מעוניין להיכנס לעובי הקורה? לא בטוח. מבחינת יו"ר ההתאחדות מדובר בצעד שעשוי להוביל לעימותים מול בעלי הקבוצות, שיחששו מפגיעה בהכנסות ויתנגדו לפיקוח חיצוני.

 

התקצירים של ynet ספורט:

 

אבל עם כל הכבוד, הכלל העתיק קובע כי הלקוח תמיד צודק. ולכן, אם פתרון הבעיה לא יגיע מההתאחדות או מבעלי הקבוצות, האוהדים חייבים לזכור, כי לפני הכל, הם צרכנים. בסופו של דבר, למרות שהכדורגל הישראלי משאיר לפעמים קצת טעם מר בפה, אין הבדל בין כרטיס ב-130 שקל, לגביע מילקי ב-4.50 שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים