שתף קטע נבחר

תשובה מצא עוד גז: 56.6 מיליארד מ"ק ב"כריש"

דלק קידוחים דיווחה לבורסה כי לפי סקירה שהזמינה, במאגר "כריש" שבים התיכון יש גז טבעי בהיקף של כ-2 טריליון רגל מעוקבת (TCF), או 56.6 מיליארד מטר מעוקב. המאגר החדש ממוקם צפונית ל"לוויתן", שבו נתגלתה כמות של כ-500 מיליארד מטר מעוקב

חברת דלק קידוחים, שבשליטת יצחק תשובה, דיווחה הבוקר (א') לבורסה כי על פי ממצאי הסקירה שהזמינה, במאגר "כריש" שבים התיכון יש גז טבעי בהיקף של כ-2 טריליון רגל מעוקבת (TCF), או 56.6 מיליארד מטר מעוקב.

 

כתבות נוספות בנושא גז טבעי :

 

מאגר "כריש" נמצא מעט צפונית למאגר הגדול מכולם "לוויתן", שבו לשם השוואה נתגלתה כמות של כ-500 מיליארד מטר מעוקב. במאגר "תמר", לשם השוואה, נתגלת כמות של כ-300 מיליארד מטר מעוקב.

 

הגילוי מאושש מעט את משק האנרגיה הישראלי, שזכה להרבה בשורות רעות לאחרונה. בספטמבר הוכרז כי כמות הגז במאגרים הקטנים "מירה" ו"שרה" קטנה מדי ואינה מצדיקה קידוח.  

 

לאחרונה גם נודע, כי ההפסד שנגרם לחברת החשמל כתוצאה מהפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים הוא עמוק משסברו וכי לחברה יש צורך בהלוואות נוספות בהיקף של 1.4 מיליארד שקל על מנת שלא להעלות את מחיר החשמל.

  

תגלית זאת עשויה לשפר את מצב משק האנרגיה, למרות שבחברות הקידוח שומרים בינתיים על איפוק. להודעה לבורסה צורפה אזהרה שלפיה "אין ודאות כי חלק כלשהו מהמשאבים הפוטנציאליים, שצוינו, אכן יתגלה. אם יתגלה, אין ודאות כי יהא זה אפשרי מבחינה מסחרית להפיק חלק כלשהו מהמשאבים. המידע הפרוספקטיבי אינו בגדר הערכה אודות רזרבות ומשאבים מותנים אותם ניתן יהיה להעריך רק לאחר קידוח האקספלורציה, אם בכלל".

  

אם ההערכה תתממש, מאגר "כריש" יהיה מאגר קטן (25 עד 100 מיליארד מטר מעוקב). בהתאם להמלצות הוועדה הממשלתית לארגון משק הגז של ישראל בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה שאול צמח, 30% מהגז שיימצא במאגר יהיה שמור לצורכי המשק הישראלי ו-70% יימכר לחו"ל.

 

ועדת צמח, שעסקה בקביעת כמות הגז המינימלית שיש לשמור עבור צורכי החשמל של המשק, הסתמכה על ההנחה שתתגלה עוד כמות של 150 מיליארד מטר מעוקב במים הכלכליים של ישראל.

 

ההערכה הנוכחית עבור מאגר "כריש" קובעת כי הסבירות הגבוהה ביותר היא לגילוי של 56.6 מיליארד מטר מעוקב, שהכמות הקטנה ביותר שעשויה להתגלות היא כ-30 מיליארד מטר מעוקב והכמות הגדולה ביותר היא כ-100 מיליארד מטר מעוקב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאגר הגז "תמר". כ-250 מיליארד מ"ק יותר
צילום: "אלבטרוס"
יצחק תשובה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים