שתף קטע נבחר

ירי מסיבי מעזה, פגיעה ישירה בבית במושב בדרום

אחרי 3 שעות של שקט, נשמעו ב-23:00 אזעקות בערים רבות בדרום. גראד פגע בבית במושב במועצת באר טוביה וגרם לנזק רב, חמשת בני המשפחה היו בממ"ד ולא נפגעו. הפלסטינים: חיל האוויר הפציץ את מוצב המשטרה הימית של חמאס

אחרי כמעט שלוש שעות של שקט, התחדשה האש מעזה: מעט לפני השעה 23:00 בלילה נשמעו אזעקות באשדוד, גן יבנה, קריית מלאכי, באר טוביה, גדרה ויישובים נוספים באזור - וגראד נפל בבית במושב במועצת באר טוביה. למבנה נגרם נזק רב, איש לא נפגע. אחד מניסיונות היירוט של המערכת להגנה אווירית "כיפת ברזל" כשל בעת ניסיון השיגור. ירי הרקטות בוצע על רקע הניסיונות להפסקת אש, שעד כה לא צלחו. בינתיים צה"ל השלים את ההכנות לכניסה קרקעית אפשרית - ועוד ועוד כוחות נאספים בשטחי הכינוס.

 

מבצע "עמוד ענן " - כל הכותרות

 

במקביל, המשיך צה"ל לתקוף ברצועה. ארבעה בני אדם נהרגו אמש (יום א') בתקיפות חיל האוויר באזור תל אל-איסלאם במרכז רצועת עזה וברפיח שבדרומה. מעט לפני חצות דיווחו הפלסטינים כי מטוסי חיל האוויר הפציצו את מוצב המשטרה הימית של חמאס, מערבית לבית להיה בצפון הרצועה.

 

ההרס שאחרי הגראד (צילום: דוברות המועצה האזורית באר טוביה) (צילום: דוברות המועצה האזורית באר טוביה)
ההרס שאחרי הגראד(צילום: דוברות המועצה האזורית באר טוביה)
 
אחת מהרקטות שנורו מעזה פגעה בבית במושב בשטח המועצה האזורית באר טוביה וגרמה לנזק רב, אבל חמשת בני המשפחה היו בממ"ד ואיש לא נפגע. שתיים מהרקטות לאשדוד יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", שתי אחרות נפלו בשטחים פתוחים ליד גן יבנה וליד קריית מלאכי. מעט אחר כך נשמעה אזעקת צבע אדום גם במועצה האזורית אשכול. שלוש רקטות נורו לאזור, לא דווח על נפגעים או על נזק.

 

מבצע "עמוד ענן" - כתבות נוספות ב-ynet:

 

כתוצאה מנפילת רקטת הגראד במושב בבאר טוביה, נגרם נזק כבד לחלק הדרומי של הבית העשוי מעץ. "נכנסתי פנימה וראיתי שכל החלק האחורי של הבית ממש נהרס - קרשים בכל מקום, זכוכיות ועצים כרותים" , סיפרה מיכל זוהר, תושבת המושב.

 

רחלי זוהר, שמתגוררת ליד הבית שנפגע, סיפרה: "הרקטה פגעה ליד הבית שלהם ולא קרה להם שום דבר. אנחנו גם היינו בממ"ד, אבל מרעש הפיצוץ לא היה ספק שזה נפל במושב. עכשיו יש פה כוחות משטרה, מכבי אש ואמבולנסים. זו הרקטה השנייה שאנחנו סופגים השבוע".

 

הבית נהרס (צילום: דוברות המועצה האזורית באר טוביה) (צילום: דוברות המועצה האזורית באר טוביה)
הבית נהרס(צילום: דוברות המועצה האזורית באר טוביה)

 

זירת הנפילה במושב בבאר טוביה (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
זירת הנפילה במושב בבאר טוביה(צילום: עידו ארז)

 

שכנה אחרת, טל זיקצר, סיפרה שיצאה מביתה כמה דקות לאחר ההתפוצצות וראתה עשן עולה מהבית הסמוך: "הרקטה נפלה בתוך הבית ושמענו צעקות של אם המשפחה. קיר שלם היה חסר וראינו את החדרים ממש כמו בבית בובות. הם הלכו מהר לשכנים שלהם ורק חזרו לרגע כדי לקחת את הכלב. זה היה מאוד מפחיד. כולנו כאן בטראומה".

 

במהלך היום: שיחות והפצצות

תקיפות צה"ל ברצועה לא פסקו. מתחילת מבצע "עמוד ענן" תקף צה"ל 1,100 יעדי טרור ברצועת עזה, 130 מהם הותקפו ביום החמישי. במהלך היום החמישי ללחימה התפוצצו יותר מ-100 רקטות בשטח ישראל ובסך הכול מפתיחת מבצע "עמוד ענן" נורו יותר מ-900 רקטות ו-540 מהן התפוצצו בישראל. מתחילת המבצע יורטו 285 רקטות על-ידי מערכת כיפת ברזל, בהן 35 היום.

 

הפלסטינים דיווחו כי 11 אזרחים, מהם שבעה בני משפחה, נהרגו באותה תקיפה. בהרוגים ארבעה ילדים וארבע נשים. כמו כן דיווחו הפלסטינים על 25 פצועים באותו אירוע, בהם נשים וילדים. לפי הדיווח מעזה, מדובר בתקיפה על בניין שבו התגוררה משפחה פלסטינית בשם דאלו.

  

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר מוקדם יותר אמש כי הארגון דחה את התנאים שישראל הציבה לרגיעה. בראיון ל"אל-ערביה" אמר אבו מרזוק שישראל דנה על הסדר אפשרי מול מתווכים מצרים, אולם היא הגישה להם שני תנאים מוקדמים שלדבריו אינם מקובלים על הנהגת חמאס.

 

לדבריו, התנאי הראשון שהציבה ישראל נוגע לשטח מפורז בסמוך לגדר הגבול, והתנאי השני הוא הפסקת הברחות הנשק דרך המנהרות. אבו מרזוק אישר שבקהיר נמצאת משלחת שמנהלת מו"מ על הפסקת האש, ושחמאס מעוניין להגיע להפסקת אש כוללת אולם ללא התנאים שאותם מציבה ישראל.


פורסם לראשונה 18/11/2012 23:08

 

בהכנת הידיעה השתתפו אליאור לוי ויואב זיתון
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פגיעה ישירה בבית במושב
צילום: דוברות המועצה האזורית באר טוביה
זירת הנפילה במושב בבאר טוביה
צילום: עידו ארז
מומלצים