שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז

חמאס והג'יהאד: הפסקת אש מהלילה בחצות

בכיר חמאס הודיע כי הכרזה רשמית על הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור הפלסטיניים תימסר בקהיר ב-21:00, האש תינצר בחצות. נציג הג'יהאד האיסלאמי בלבנון אישר: הפסקת אש תוכרז הערב. מזכ"ל האו"ם עם נתניהו: "להפסיק לירות מיד"

זה נראה כמו הסוף של מבצע "עמוד ענן": בכיר חמאס, איימן טהא, אישר הערב (יום ג') כי ארגוני הטרור הפלסטיניים הגיעו לסיכום עם ישראל על הפסקת אש שתיכנס לתוקפה הלילה בחצות לפי שעון ישראל. לדבריו, הודעה רשמית על הפסקת האש תימסר בקהיר ב-21:00. מוקדם יותר הודיע נציג הג'יהאד האיסלאמי בלבנון, אבו עימאד אל-ריפאעי, כי בתוך שעות תינתן הכרזה על הפסקת אש. צפו במשדר מיוחד מאולפן ynet.

 

 

"עמוד ענן " - כתבות נוספות

 

לפי שעה פרטי ההסכם שלכאורה הושג בין ישראל לארגונים הפלסטיניים אינם ברורים לגמרי, אולם רשת "אל-ג'זירה" דיווחה כי יישומו צריך להתחיל במתן הקלות במעברים לרצועה וממנה. עוד דיווחה הרשת כי הצד המצרי הוא הערב להסכם הרגיעה החדש, וכי ההכרזה תתבצע במסיבת עיתונאים שבה ישתתפו המתווכים המצרים, אנשי חמאס ואנשי הג'יהאד האיסלאמי. עוד דווח כי סוכם על הפסקת כל הפעולות מצד ישראל וחמאס, כולל הסיכולים הממוקדים.

 

זמן קצר אחרי פרסום הדיווחים הפלסטיניים על הפסקת אש קרובה, דיברו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכ"ל האו"ם באן קי-מון במסיבת עיתונאים משותפת. "אנחנו שותפים לדאגות שלך, הצבא שלנו תמיד מנסה להימנע מפגיעה באזרחים", אמר נתניהו לבאן, "אבל בצד השני לא חוששים כמוך מפגיעה באזרחים, לא בצד שלנו ולא בכלל. אף מדינה לא תקבל מתקפת טילים נגד אנשיה ונגד עריה. אם יש פתרון דיפלומטי, אנחנו מוכנים לקחת בו חלק, אבל לא נהסס לעשות מה שצריך כדי להגן על אזרחינו".

 

מזכ"ל האו"ם השיב לנתניהו: "הידרדרות נוספת תהיה מסוכנת וטראגית גם לפלסטינים וגם לישראלים, ותעמיד את האזור כולו בסיכון. אני קורא לכולם לעצור את האש". הוא סיפר כי ביקר בעבר בשדרות, ונדהם לראות כיצד אנשים חיים בטרור ובפחד. "זה בלתי מתקבל על הדעת ואני מגנה את הפעולות האלה", אמר באן, אך קרא לישראל לשמור על האיפוק המירבי. "כשטילים ישראליים מכוונים למטרות בתוך עזה, הם פוגעים גם באזרחים ובתשתית אזרחית, וזה לא מתקבל על הדעת".

 

מאז שעות הבוקר יורים ארגוני הטרור מטחים כבדים מאוד על הדרום. הירי על המועצות האזוריות הסמוכות לעזה ועל ערים כמו אשקלון, אשדוד ובאר-שבע, נמשך כל העת, ומאז הבוקר נפגעו כמה בני אדם. במטח שנורה לעבר אשדוד בסביבות השעה 16:00 נפצעו קל שבעה בני אדם. מוקדם יותר נפגע אדם במטח אל מועצת אשכול, ובמטח שני נפצעו חמישה בני אדם באורח קל.

 

בצהריים טווחה ירושלים בפעם השנייה מאז שהתחיל מבצע "עמוד ענן". בשעה 14:13 נשמעה אזעקה בבירה, אולם הרקטה שנורתה מהרצועה נפלה בשטח פתוח באזור גוש עציון, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. הערב, ממש במקביל לדיווחים על טענות הפלסטינים כי הושג סיכום על הפסקת אש, נורה מטח כבד נוסף לעבר יישובי הדרום, בהם אשקלון ואשדוד. כיפת ברזל יירטה שתי רקטות מעל אשדוד. בהמשך בוצע ירי גם לראשון-לציון ורקטה פגעה בבניין.

 

גם צה"ל ממשיך מנגד לתקוף כל העת בעזה. בצהריים תקפו כלי טיס של חיל האוויר פעיל חמאס שניסה לבצע ירי נ"ט לעבר ישראל משדה התעופה דהניה בדרום הרצועה. פעיל חמאס הותקף גם בדרום העיר עזה כשניסה לשגר רקטה. אחר הצהריים פיזר צה"ל כרוזים בשכונות הצפוניות של עזה, שבהם קרא להם לעזוב מיד את בתיהם ולהתרחק אל מרכז הרצועה. לפי דיווח ברשת "אל-ערבייה", גם תושבי השכונות המזרחיות והדרומיות של עזה קיבלו הנחיה כזו. ממשלת חמאס קראה לתושבי עזה שלא להתפנות מבתיהם, ואמרה שפיזור הכרוזים הוא לוחמה פסיכולוגית.

 

שר החוץ, אביגדור ליברמן, נועד בצהריים עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, והזהיר ש"אם ישראל תיאלץ להיכנס לעזה למבצע קרקעי זה לא יהיה מבצע מוגבל ולא 'עמוד ענן 2' אלא 'חומת מגן 2'". לדבריו, "הדיבורים והקריאות הפומביות לישראל להימנע מפעילות קרקעית מחזקות את חמאס ומאריכות את העימות הנוכחי".

 

נשיא מצרים מורסי וחאלד משעל, אתמול בקהיר (צילום: AFP PHOTO / HO / EGYPTIAN PRESIDENCY) (צילום: AFP PHOTO / HO / EGYPTIAN PRESIDENCY)
נשיא מצרים מורסי וחאלד משעל, אתמול בקהיר(צילום: AFP PHOTO / HO / EGYPTIAN PRESIDENCY)

 

שר החוץ הגרמני, גידו ווסטרוולה, יצא בצהריים במפתיע מישראל לקהיר כדי לקיים שם פגישות עם המתווכים המצרים בעקבות הפגישות שקיים עם הצמרת הישראלית. ההערכה היא שישראל ביקשה מווסטרוולה שיתערב כדי להכניס שיפורים בטיוטת הסכם הפסקת האש המתגבשת. במקביל, גם מזכ"ל האו"ם באן צפוי לחזור הלילה לקהיר.  במצרים הביעו כבר בצהריים אופטימיות, והעיתון המצרי "א-שורוק" דיווח כי נשיא מצרים, מוחמד מורסי, אמר שהוא "מצפה שהתוקפנות הישראלית נגד רצועת עזה תסתיים היום".

 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום בטקס האזכרה הממלכתי לדוד בן גוריון ז"ל בשדה בוקר: "השמדנו כבר אלפי

טילים ורקטות שכוונו לעבר אזרחי ישראל, כולל את רוב הרקטות ארוכות הטווח. אנחנו ממשיכים לתקוף את החמאס, הג'יהאד האיסלאמי ושאר ארגוני הטרור. אני מבקש להודות לאזרחי ישראל, שנמצאים תחת אש במשך שבוע ימים ומגלים

חוסן נפשי בלתי רגיל, אני מעריך זאת מאוד".

 

נתניהו הדגיש: "ידנו מושטת לשלום לאלה משכנינו שרוצים לכרות שלום עמנו וידנו האחרת אוחזת בחרב דוד באיתנות ובבטחה מול אלה שרוצים להכריתנו מן הארץ הזאת".

 

Read this article in English


פורסם לראשונה 20/11/2012 15:56

 

בהכנת הידיעה השתתפו איתמר אייכנר, רועי קייס ואיתמר פליישמן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גידו ווסטרוולה ובנימין נתניהו
צילום: גיל יוחנן
מומלצים