שתף קטע נבחר

צילום: AFP, עופר עמרם

צפו: לאחר הפיגוע בת"א - שמחה בעזה

חמאס לא לקח אחריות לפיגוע באוטובוס אך דוברו בירך על הפעולה ואמר כי "מדובר בתגובה טבעית על מעשי הטבח של ישראל ברצועה". הדרשנים במסגדים שיבחו את הפעולה ברמקולים וקולות ירי לאות שמחה נשמעו ברחובות

בעזה התקבלו החדשות על הפיגוע בלב תל אביב בירי שמחה ובברכה מצד חמאס. דובר חמאס סמי אבו-זוהרי שיבח בצהריים (יום ד') את הפעולה אך לא נטל אחריות. "חמאס מברך על המתקפה בתל-אביב ורואה אותה כתגובה טבעית למעשי הטבח הישראליים בעזה", הוא אמר לרויטרס. כתבים זרים בעזה דיווחו כי הם שומעים קולות ירי לאות שמחה. עדיין אין קבלת אחריות רשמית מצד מי מארגוני הטרור, אך דווח כי גדודי חללי אל-אקצה, המשויכים דווקא לפתח, ביצעו את הפעולה. על פי אותם דיווחים לא מאומתים, המחבל הצליח להימלט.

 

מבצע "עמוד ענן " - לכל העדכונים, הפרשנויות, התמונות והסרטונים

 

"הפלגים הפלסטיניים יפעלו בכל האמצעים כדי להגן על תושבינו הפלסטינים בהיעדר ניסיון עולמי להפסיק את התוקפנות הישראלית", אמר אבו-זוהרי. מוקדם יותר דיווחה רשת "אל-מיאדין" כי תנועת חמאס בירכה על פעולת ההתאבדות בתל אביב ואמרה כי מדובר "בתגובה טבעית על הטבח של משפחת אל-דאלו". סוכנות הידיעות AP דיווחה כי הדרשנים במסגדים ברצועה שיבחו את הפיגוע ברמקולים וכי ערוץ הטלוויזיה של חמאס ראיין תושבים שבירכו על מה שראו כחזרת הטקטיקה המוכרת של הארגון. 

 

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, פרסם הודעה בדף הפייסבוק שלו שבו כתב: "פיצוץ האוטובוס הישראלי במרכז תל אביב הוא חלק מההשלכות של התוקפנות הציונית נגד רצועת עזה". לדבריו, "על ישראל לדעת כי המשך התוקפנות שלה והפשעים נגד בני עמנו חסרי הישע בעזה יכפיל פי כמה את תחושת הזעם בקרב בני העם הפלסטיני בכל מקום נגד הפשעים שלה, נגד החיילים שלה ונגד ההתנחלויות שלה. עליה לצפות לגרוע ביותר".

 

תנועת הג'יהאד האיסלאמי בירכה על הפיגוע ואמרה כי זהו "ניצחון לדם של השהידים". בכיר התנועה, חדר חביב, אמר בראיון טלוויזיוני לרשתות הערביות בתגובה על הפיגוע כי "כל האמצעים כשרים, גם פעולות ההתאבדות". גם ועדות ההתנגדות העממית, אחד מהארגונים החמושים בעזה, בירך על הפיגוע.

 

פינוי פצועים בתל אביב (צילום: יואל פלדמן ) (צילום: יואל פלדמן )
פינוי פצועים בתל אביב(צילום: יואל פלדמן )

האוטובוס שבו התרחש הפיצוץ (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
האוטובוס שבו התרחש הפיצוץ(צילום: עופר עמרם)

 

חמאס איים כמה ימים לאחר תחילת מבצע "עמוד ענן" כי הוא יחזיר את פיגועי ההתאבדות לרחובות הערים בישראל, ופרסם הבטחה לנקמה לאחר הרג בני משפחת אל-דאלו ברצועת עזה. שלשום הובאו למנוחות ברצועה שמונת בני משפחת דאלו שנהרגו בתקיפת צה"ל ברצועה. בתקיפה שבה נחרב ביתם נהרגו אם המשפחה, הבן, הדודה, הכלה וארבעה נכדים, בני שנתיים עד שש. באירוע נהרגו 11 בני אדם, בהם גם שכנים של המשפחה שהיו במקום.

 

הלוויית בני משפחת דאלו השבוע (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הלוויית בני משפחת דאלו השבוע(צילום: AFP)

המקום שבו עמד בית משפחת דאלו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
המקום שבו עמד בית משפחת דאלו(צילום: רויטרס)

 

צה"ל הודיע בתחילה לכתבים כי הוא חיסל בתקיפה את ראש מערך הרקטות של חמאס,

יחיא רביא, שהוגדר כמי שאחראי על רוב השיגורים בימים האחרונים לעבר ערי ישראל. אחר כך, בצבא הודו שהאיש אינו ראש מערך הרקטות אלא רק "בכיר במערך" - ושבכלל לא בטוח שהוא עצמו נפגע.

 

הזרוע הצבאית של חמאס הבטיחה לנקום בתגובה לתקיפה הישראלית ומסרה כי "הטבח לא יעבור ללא עונש". כעבור שעה קלה נורתה רקטת פאג'ר לתל אביב ויורטה. בחמאס אמרו כי זו "הנקמה על רצח הילדים".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת הפיגוע בתל-אביב
צילום: גל סבג
מומלצים