שתף קטע נבחר

נעצר תושב טייבה בחשד שביצע את הפיגוע בת"א

הצלחה לשב"כ במעצר חוליית הטרור שחבריה ביצעו את הפיגוע בתל-אביב. הערב הותר לפרסם כי החשוד שהניח את המטען הוא ישראלי המתגורר בטייבה במסגרת איחוד משפחות. הרכב של המעסיק גויס להכנסת המטען, שהופעל באמצעות טלפון נייד

שעות לאחר הפיגוע בתל-אביב, נעצר תושב טייבה בחשד שהוא המחבל שביצע את הפיגוע בתל-אביב. אתמול (יום ה') הותר לפרסום כי השב"כ, המשטרה וצה"ל הצליחו בפעולה משותפת ללכוד תוך שעות את המחבל שפצע 29 בני אדם בפיגוע בקו 142. מהשב"כ נמסר כי חברי חוליית טרור מהכפר בית-לקיא ליד רמאללה גייסו אזרח ישראלי, תושב טייבה, לשעבר תושב השטחים שהתאזרח בישראל במסגרת איחוד משפחות.

 

 

מחסומים שהוצבו לאחר הפיגוע באזור ירושלים בניסיון ללכוד את המחבל (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
מחסומים שהוצבו לאחר הפיגוע באזור ירושלים בניסיון ללכוד את המחבל(צילום: אוהד צויגנברג)

 

לצורך הכנסת המטען לתל-אביב ניצלו חברי החוליה את כלי הרכב של מעסיקו של החשוד, ערבי תושב מזרח-ירושלים, שלא ידע על מטרתם. המטען הונח בתוך האוטובוס בידי החשוד, ולאחר שעדכן את מפקדו בבית-לקיא, התקשר האחרון והפעיל את המטען. החקירה בעיצומה וצפויים מעצרים נוספים.

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

 

חברי ההתארגנות, שחבריה מזוהים עם חמאס והג'יהאד האיסלאמי, הודו בחקירתם הראשונית בשב"כ שהכינו את המטען ובחרו את תל-אביב כיעד. הם רכשו טלפונים ניידים ששימשו להפעלת המטען מרחוק.

חברי החוליה נלכדו בפעילות מאומצת. במהלך הפעילות הוצבו מחסומים בכל אזור מודיעין והכניסה לעיר נחסמה. עדיין קיים צו איסור פרסום על חלק מפרטי הפרשה.

 

הפיגוע אירע שלשום לקראת 12:00 בצהריים בקו 142 של דן ברחוב שאול המלך במרכז תל אביב, סמוך לבסיס הקריה. 29 בני אדם נפצעו, מהם אחד באורח קשה, אחד בינוני והשאר קל. ארבעה בני אדם לקו בחרדה. הפצועים פונו לבית החולים איכילוב בעיר. זמן קצר לאחר הפיצוץ עצרה המשטרה אדם בבורסה ברמת גן בחשד כי הוא מעורב בפיגוע, אך לאחר מכן התברר כי הוא לא היה מעורב.

 

במערכת הביטחון מעריכים לפי גודל המטען הקטן שהוטמן באוטובוס כי מאחורי הפיגוע עומדת התארגנות טרור חפוזה. לפי ההערכות, מדובר בהתארגנות מקומית שרצתה להוציא פיגוע "מעכשיו לעכשיו", בנקמה לתקיפות צה"ל בעזה. המחבלים אמנם פעלו בהשראת ארגוני הטרור, אך כפי הנראה מבלי לקבל הוראה ישירה של אחד הארגונים.

 

למרות מה שמסתמן כהתארגנות מקומית ללא תשתית רחבה, מימון משמעותי, הכנות יסודיות מראש ופקודות מלמעלה, בשב"כ הצליחו תוך שעות לאתר את החשודים במהלך מבצע מעצרים רחב בשטחי איו"ש שכלל 55 עצורים, אחדים מהם מעורבים בפיגוע. במרכז עבודת השב"כ מדיניות "כיסוח הדשא", שנטמעה לפני כעשור, לפיה כל לילה לוחמי צה"ל, בהובלת השב"כ, עוצרים פעילים שונים המזוהים עם ארגוני טרור. חלקם אמנם משוחררים תוך זמן קצר, אך שיטה זו מאפשרת אחיזה מודיעינית כמעט אבסולוטית בגדה.

 

 

Read this article in English

 


פורסם לראשונה 22/11/2012 22:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים