שתף קטע נבחר

פורמולה 1: סבסטיאן וטל אלוף, ה-3 ברציפות

אחד המירוצים הסוערים העונה הסתיים בניצחונו המפתיע של ג'נסן באטן מקבוצת מקלארן. אלא שהשמחה הגדולה באמת שמורה לקבוצת רד-בול, אשר העניקה לסבסטיאן ווטל אליפות עולם שלישית ברציפות. פרננדו אלונסו בפרארי סיים שני, אך לא הצליח למנוע את החגיגות

מירוץ הנעילה של עונת 2012 בפורמולה 1, הייתה בעיקר קרב אחד ויחיד - סבסטיאן וטל ברד-בול הלא-תמיד אמינה עם פער של 13 נקודות מפרננדו אלונסו בפרארי הלא תמיד מספיק מהירה. במילים אחרות, אלונסו היה זקוק לתוצאה טובה ב-14 נקודות מווטל. זה נראה היה כמשימה בלתי אפשרית על המסלול, ובפרארי לא התעצלו ופמפמו ללא הרף במהלך השבוע האחרון את שאלת אמינות מנוע הרד-בול, שכבר פגע העונה בקבוצה - ובעיקר במארק וובר. קוראים לזה לחץ פסיכולוגי, ובעבר זה עשה שמות בנהגים לא חסונים מספיק מנטאלית.

 

לסבסטיאן ווטל זה לא ממש הפריע. הצעיר הגרמני רשם על שמו כבר שתי אליפויות עולם, ובמהלך שלוש השנים האחרונות נחשב כמי שהצליח לשכלל עד שלמות את השיטה שהביאה למי שנחשב המנטור הגדול שלו, מיכאל שומאכר, שבע אליפויות עולם, יחד עם דומיננטיות על המסלול במהלך יותר מעשור. במילים פשוטות, וטל לא התרגש. הוא ידע שהוא נוהג במכונית מהירה יותר מהפרארי, ושפער הנקודות אותו נדרש אלונסו לייצר ביניהם במהלך המירוץ, אינו אפשרי. למעט אם יקרה משהו ממש בלתי צפוי. כמו למשל תקלה טכנית פתאומית, או תאונה.

 

ותאונה כזו גם הגיעה, עם המכוניות של ברונו סנה וסרג'יו פרז. אלא שמעט מזל היה לווטל בכל זאת, שכן דווקא הוא יצא בשן ועין מהאירוע, והצליח לטפס מסוף שיירת הנהגים אל הנקודות תוך מספר הקפות על אספלט רטוב. אלונסו הצליח לשמור עצמו במהלך רוב שלבי המירוץ עמוק בתוך הנקודות, אך נהנה אף הוא מפרישת נהגים מובילים. למשל ניקו הולקנברג המפתיע שהוביל שלבים ארוכים, או לואיס המילטון שמצא לפתע מהירות בשלהי העונה, ממש לפני עזיבתו למרצדס.

 

השניים הוציאו אחד את השני מהמשחק, ואפשרו לג'נסן באטן להוביל את הנהגים אל השלבים המכריעים של המירוץ והעונה. ווטל ששמר על "מרחק נגיעה" בטוח מאלונסו, ידע בדיוק מה עליו לעשות, ובדיוק כפי שאלונסו זכה מן ההפקר ומחסדי בן קבוצתו, גם לווטל לא עשו חיים קשים במיוחד כאשר ניסה לעקוף.

 

בסופו של מירוץ ניצח כאמור באטן, אלונסו סיים שני ואילו וטל שישי, עם מספיק נקודות כדי להבטיח אליפות נוספת.

 

 

 

 

 

 

 

 

מירוץ ברזיל - תוצאות

 

1. ג'נסן באטן, מקלארן

2. פרננדו אלונסו, פרארי

3. פליפה מאסה, פרארי

4. מארק וובר, רד-בול

5. ניקו הולקנברג, פורס-אינדיה

6. סבסטיאן ווטל, רד-בול

7. מיכאל שומאכר, מרצדס

8. ז'אן אריק ורנה, טורו רוסו

9. קאמואי קובאיאשי, סאובר

10. קימי רייקונן, לוטוס

 

אליפות הנהגים

 

1. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 281 נקודות

2. פרננדו אלונסו, פרארי, 278 נקודות

3. קימי רייקונן, לוטוס, 207 נקודות

4. לואיס המילטון, מקלארן, 190 נקודות

5. ג'נסן באטן, מקלארן, 188 נקודות

6. מארק וובר, רד-בול, 179 נקודות

7. פליפה מאסה, פרארי, 122 נקודות

8. רומיין גרושיאן, לוטוס, 96 נקודות

 

אליפות קבוצות

 

1. רד-בול, 460 נקודות

2. פרארי, 400 נקודות

3. מקלארן, 378 נקודות

4. לוטוס, 303 נקודות

5. מרצדס, 142 נקודות

6. סאובר, 126נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וטל בפוזה אופיינית. כבר לא בייבי שומאכר
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים