שתף קטע נבחר

לבני תרוץ בראש רשימה עצמאית, קדימה תפוצל

אחרי אין ספור התייעצויות, יו"ר האופוזיציה לשעבר הגיעה להחלטה. לבני בישרה לאולמרט שמחר תודיע במסיבת עיתונאים כי היא מתכוונת להתמודד על ראשות הממשלה. בעקבות החלטתה: ח"כים מקדימה ביקשו לדון בפיצול הסיעה

ההחלטה שהמערכת הפוליטית כולה חיכתה לה: יו"ר קדימה לשעבר ציפי לבני תכנס מחר (יום ג') בשעה 12:00 מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל-אביב, שבה תודיע על החלטתה לרוץ בראש רשימה עצמאית ולהתמודד על ראשות הממשלה.

 

הסיפורים הכי חמים – לפני כולם – בפייסבוק של ynet

 

בחירות 2013 - כל הדיווחים ב-ynet

 

לבני צפויה להשתמש בפלטפורמה של מפלגת "חץ", ששייכת לשר לשעבר אברהם פורז. ככל הנראה, היא תגיע למסיבת העיתונאים בלי אנשי הרשימה המתגבשת, ואין לה כוונה במעמד זה להציג את ה"כוורת" שלה. הערב נועדה לבני עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט והודיעה לו על החלטתה הסופית לרוץ בבחירות 2013.

 

הכרזתה הצפויה של לבני על חזרתה לזירה הפוליטית מביאה לפיצול נוסף בקדימה. נציגים מסיעתה הקודמת פנו הערב לוועדת הכנסת, בבקשה לקיים דיון בפיצול הסיעה. על פי ההערכות, לבני תצרף אליה כמה מחברי סיעתה, ובהם יואל חסון, שלמה מולה ורוברט טיבייב. מחר צפוי יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין, לקבוע מועד לקיום הדיון בנושא.

 

לבני. לא מספר 2 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
לבני. לא מספר 2(צילום: עידו ארז)

 

לבני מקווה שההכרזה שלה תוביל לשיפור מצבה בסקרים ותהפוך אותה לאלטרנטיבה ראויה ל"ליכוד ביתנו". יו"ר האופוזיציה לשעבר לא פוסלת אפשרות שבהמשך יהיו חיבורים פוליטיים בינה לבין מפלגות אחרות בגוש המרכז-שמאל, לאחר שהמגעים שלה על איחוד עם שלי יחימוביץ', יאיר לפיד ואהוד ברק לא הבשילו.

 

לפיד הודיע אתמול שניסה לצרף את לבני לרשימתו והציע לה את המקום השני. "בימים האחרונים היו לי לא מעט שיחות עם ציפי לבני", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "היא קיבלה

הצעה להיות מס' 2 ברשימת 'יש עתיד' ולהיות שותפה מלאה בכל ההחלטות החשובות. פיצול גוש המרכז אינו טוב לישראל ואני קורא לה לבוא, לשלב ידיים וכוחות, ולשנות ביחד את המדינה".

 

יחימוביץ' קראה בשבת בפייסבוק ללבני להצטרף למפלגת העבודה. בסטטוס שפרסמה בפייסבוק כתבה יחימוביץ': "אל תפצלי את המרכז, הצטרפי אלינו, למפלגה הגדולה בגוש, ויחד נשים קץ לשלטון נתניהו. מגלה: מאז פרישתה של לבני, הצעתי לה מיוזמתי, כמה וכמה פעמים, לחבור אליי. ההצעות שהצעתי לה היו מאוד מכבדות ומכובדות". באחרונה התקיימו בין יחימוביץ ולבני מגעים ושיחות סביב האפשרויות העומדות לריצה משותפת. במפלגת העבודה סבורים כי לבני לבדה אינה יכולה להפיל את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וריצה שלה לבד עלולה לפגוע בגוש המרכז שמאל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ציפי לבני. החליטה לרוץ
צילום: עופר עמרם
מומלצים