שתף קטע נבחר

ראש בראש: לבני הכי חזקה מול נתניהו

מסקר "ידיעות אחרונות" עולה כי הליכוד מקבל 37 מנדטים, העבודה 19 והמפלגות של לבני ולפיד 9 כל אחת. לשאלה מי מתאים יותר להיות ראש ממשלה - נתניהו או יחימוביץ' - השיבו 62% נתניהו ו-19% יחימוביץ'. לעומת זאת, כשנתניהו מול לבני: 55% לנתניהו ו-30% ללבני

הליכוד עולה, העבודה ויש עתיד יורדות: 53 ימים לפני הבחירות לכנסת ה-19 מגלה סקר "ידיעות אחרונות" וד"ר מינה צמח, שפורסם הבוקר (יום ו') כי הליכוד מתחזק לאחר הפריימריז, שבו זזה המפלגה ימינה, ומקבל 37 מנדטים - ארבעה יותר מאשר בסקר שנערך בתחילת החודש. העבודה לעומת זאת מאבדת חמישה מנדטים ומקבלת 19 מושבים בכנסת.

 

בחירות 2013 - כל הכתבות

 

מהסקר עולה עוד כי המפלגה השלישית בגודלה היא ש"ס עם 11 מנדטים. מיד אחריה הבית היהודי עם 10 מנדטים. מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד והתנועה בראשות ציפי לבני מקבלות 9 מנדטים כל-אחת לפי הסקר. מרצ ויהדות התורה מקבלות 5 מנדטים כל-אחת ואילו מפלגתו של הרב חיים אמסלם ומפלגת עוצמה לישראל של ח"כ מיכאל בן-ארי מקבלות 2 מנדטים כל-אחת. קדימה לא עוברת את אחוז החסימה. בקרב הסיעות הערביות מקבלת חד"ש 4 מנדטים, רע"מ-תע"ל גם כן 4 מנדטים ובל"ד 3.

 

מהתוצאות עולה כי לגוש הימין 49 מנדטים, למפלגות החרדיות 18 מנדטים, לגוש השמאל-מרכז 42 מנדטים ואילו למפלגות הערביות 11 מנדטים.

 

בסקר נשאלו המשיבים מי מבין האישים הבאים מתאים יותר לתפקיד

 ראש הממשלה - בנימין נתניהו או שלי יחימוביץ'. 62% השיבו שנתניהו ו-19% שיחימוביץ'. התוצאות היו צמודות יותר כשהשאלה הייתה לגבי נתניהו וציפי לבני. 55% השיבו נתניהו ואילו 30% לבני. הפער הגדול ביותר היה כשהמועמדים היו נתניהו ויאיר לפיד - 68% תמכו בראש הממשלה ו-17% בראש מפלגת יש עתיד.

 

ממצאי הסקר של מכון דחף מבוססים על תגובותיהם של 700 אנשים, מדגם מייצג של כל האוכלוסייה הבוגרת בישראל. הראיונות נערכו ב28 וב-29 בנובמבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנימין נתניהו
צילום: AFP
שלי יחימוביץ'
צילום: ירון ברנר
צילום: רויטרס
ציפי לבני
צילום: רויטרס
מומלצים