שתף קטע נבחר

צילום: רויטרס, AP, AFP

דיווח: אפילו איראן לא מאמינה שאסד ישרוד

יו"ר הפרלמנט האיראני לריג'אני הודה שהנשיא הסורי לא יישאר בשלטון עוד זמן רב והביע את נכונות ארצו לארח את אסד אם זה ייפול מכיסאו. כך על פי דיווח בעיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל"

ארצות הברית , ישראל ומדינות נוספות בעולם העריכו כי הרודן הערבי לא יחזיק מעמד בשלטון עוד זמן רב, ונראה שלהערכתם מצטרפת דווקא בעלת הברית הקרובה של דמשק: יו"ר הפרלמנט של איראן, עלי לריג'אני, דן עם בכירים בעיראק בעתידו של נשיא סוריה בשאר אסד והביע את נכונות ארצו לארח את הרודן הערבי אם זה יופל משלטונו. כך דיווח היום (יום ב') העיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל", המזוהה עם מחנה ה-14 במרס המתנגד לחיזבאללה ולמשטר אסד.

 

עוד חדשות בעולם :

 

"לריג'אני דיבר בכנות עם הבכירים העיראקים על כך שאיראן תמשיך לעמוד לצדו של אסד מתוקף מחויבותה לצוואתו של מנהיג המהפכה האיראנית בעניין הדאגה ליחסים עם סוריה ומתן עדיפות ליחסים אלה", דיווח העיתון הלבנוני מפי גורמים פוליטיים יודעי דבר.

 

מחויב להמשיך לתמוך בסוריה. לריג'אני (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מחויב להמשיך לתמוך בסוריה. לריג'אני(צילום: EPA)

 

בעוד בסוריה מתנהלת זה יותר משנה וחצי מלחמת אזרחים עקובה מדם, אפילו ברפובליקה האיסלאמית לא מאמינים כנראה בסיכוייו של אסד לשרוד בשלטון. "אל-מוסתקבל" דיווח כי לריג'אני הודה בשיחה עם הבכירים העיראקים כי הנשיא הסורי לא יוכל לבסס את שלטונו עוד זמן רב בארצו. "לריג'אני הדגיש את מחויבותה של טהרן להמשיך לתמוך בסוריה עד הסוף ושהיא נכונה לארח את אסד אם הדברים יגיעו לנקודת האל-חזור".

 

על פי הדיווח, יו"ר הפרלמנט האיראני גם הביע בפגישתו האחרונה עם נשיא סוריה את רצון המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, לארח אותו בטהרן ולהעניק לו את ההגנה הנחוצה לו. אולם, אסד לא הגיב להצעה והסתפק באמירה שהוא ניצב בין שתי ברירות: "או המוות או הניצחון". המקור ששוחח עם העיתון הלבנוני הוסיף כי "הבכיר האיראני דיבר בקול שמצביע על כך שביקורו בדמשק היה ביקור פרידה".

 

ובסוריה, כוחות חיל האוויר של אסד ממשיכים בהפצצות של בסיסי מורדים בפרברי דמשק. לפחות 56 בני אדם, בהם 29 מורדים ו-27 אזרחים נהרגו אמש בעימותים וחילופי אש ברחבי המדינה הערבית. באירוע אחר, דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א כי מכונית ממולכדת שהתפוצצה בחומס גרמה למותם של 15 אזרחים.

 

במקביל, גורמי מודיעין מערביים מסרו לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" כי ישנם סימנים חדשים לפעילות באתרים בסוריה שבהם מאוחסן מאגר הנשק הכימי. על פי הגורמים, לא ידוע אם הנשיא הסורי אסד עומד להשתמש בנשק הבלתי קונבנציונלי כדי להציל את עורו או על מנת לשלוח איתות אזהרה למערב שיימנע מלעזור לכוחות המורדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוכן לארח את הנשיא הסורי. אחמדינג'אד
צילום: EPA
ימיו בשלטון ספורים? אסד
צילום: AFP,HO, SANA
מומלצים