שתף קטע נבחר

ליאור פרחי: לא בכיין, סחבק

לליאור פרחי יש כל הסיבות לכעוס על "הפרויקט של רביבו", אותו עזר לקדם בכל מקום ודרך. וגם: שיר לוי הופך לאליל הבנות ו"אש" של משה פרץ זוכה לעיבוד רוקיסטי של שרון מולדבי

"ראית איזה בכיין ליאור פרחי? לא הצליח לו בתור זמר אז עכשיו הוא רודף אחרי הפרויקט של רביבו החמודים". אם היה לי שקל על כל פעם ששמעתי את המשפט הזה בשבועיים האחרונים, אולי הייתי מביא אותו לליאור פרחי - ואז הוא היה הופך לאדם עשיר מאוד וככל הנראה מבטל את התביעה נגד רביב בן מנחם.

 

עוד על מוזיקה מזרחית בערוץ המוזיקה של ynet:

 

אחרי חודשים ארוכים בהם הוא נאכל מבפנים, שבר ליאור פרחי את הכלים והגיש תביעה משפטית נגד "הפרויקט של רביבו". פרחי טוען שיש לו חלק בהצלחת הפרויקט. לדבריו, הוא יצר את הקליפים, קידם את המחרוזות בתוכנית הרדיו שלו, דרכה נחשפו אנשים לפרויקט לראשונה - וגולת הכותרת: הוא המציא את השם של המותג. כעת כשהפרויקט זוכה להצלחה, ולאחר נתק ארוך ששורר בין הצדדים, הוא דורש את חלקו.

 

 

פרחי פתח את המאבק כשהפרויקט זוכה לקונצנזוס, התקשורת מפרגנת, העם מחבק, השירים הפכו ללהיטים והזמרים הפכו לכוכבים. הפרויקט הצליח כי הוא הפוך למה שמשדר בדרך כלל הז'אנר הים תיכוני: מוזיקה איכותית שמבוצעת על ידי זמרים אנונימיים שמסמלים לכולנו את מה שאנחנו אוהבים יותר מכל - סיפור סינדרלה.

 

לטענות של פרחי יש מן האמת. מעשה שהיה: באפריל האחרון, חבר טוב השמיע לי "איזה מחרוזת יפה" כהגדרתו ("תן לזמן ללכת") אותה הוא שמע בתוכנית של ליאור פרחי ברדיו "לב המדינה" ומצא בעקבות התוכנית ביוטיוב. היו לה אז כ-30 אלף צפיות. יומיים לאחר מכן, התקשר אליי פרחי וביקש להסב את תשומת ליבי לפרויקט. כששאלתי אותו מה הקשר שלו לעניין, הוא ענה שהוא מחובר לפרויקט, שבן מנחם חבר טוב שלו ושהוא עושה הכל כדי לקדם אותם מתוך אהבה אדירה למוזיקה שהם עושים.

 

ליאור פרחי. כועס ובצדק        (צילום: סטודיו דן לב) (צילום: סטודיו דן לב)
ליאור פרחי. כועס ובצדק (צילום: סטודיו דן לב)

 

לקראת סיום השיחה עם פרחי, אמרתי לו שהוא יחצ"ן מבוזבז, העליתי כאן כתבה על הפרויקט ואותו שיר קפץ מאז ללמעלה מ-4 מיליון צפיות ביוטיוב. בתור מי שמלווה ועוקב אחרי הפרויקט כמעט מיום היוולדו, אני יכול להעיד שהפריצה שלו התחילה בעיקר בזכות אדם אחד - והוא ליאור פרחי. הוא דחף את הפרויקט בכל פלטפורמה אפשרית והיה לאיש הקשר בענייניו מול התקשורת עד לפיצוץ הגדול ביניהם.

 

 

לו הייתי רביב בן מנחם, שהיה חבר אישי של פרחי במשך שנים רבות, הייתי מזמין את פרחי לשיחה ואומר לו: "עזוב אותך מכסף ועורכי דין, אני אתן לך הרבה יותר מזה - את החלום הכי גדול שלך לחזור ולהצליח בתור זמר. בוא תעשה איתנו מחרוזות ותתחיל להתארח באופן קבוע בהופעות שלנו. יחד, השמיים הם הגבול". פרחי היה מזיל דמעה, מחבק בחום את רביב והסיפור המיותר הזה שלא עושה חסד עם אף אחד, נשכח כלא היה.

 

ועוד שני עניינים:

 

יש קונצנזוס בקרב כל מי שצופה בעונה החדשה של "חי בלה לה לנד" והוא ששיר לוי פשוט מקסים ונכון לעכשיו הוא מסתמן ככוכב הגדול של הסדרה. אני מטמטם אתכם על לוי ג'וניור כבר שנים ולכן לא אחזור על עצמי אלא אגיד רק דבר אחד: אין אדם שמגיעה לו ההצלחה כמו לוי. בסדרה, כמו בחיים, הוא יוצא הכי יפה ונכון שיש: גבר אמיתי ויפה תואר עם נשמה אדירה ומעל הכל - בעל קול מצוין. הבנות מעריצות אותו, הרדיו מפרגן לו והסדרה מצליחה להוביל אותו אל הפריצה הגדולה. אז שיר, אולי אבא שלך לא יודע לפרגן לך, אבל עם אמא 'סחטיקה' כמו שלך, סבים גאים שאוהבים אותך כבן, דוד נתי המקסים שתומך וצופים שמזילים דמעה יחד איתך - תרפה מאבא ישי.

 

 

שרון מולדבי, מוזיקאי ומבקר מוזיקה מיתולוגי, מתפרנס בין היתר גם מעבודה כ-DJ מצליח באירועים. לפני חמש שנים, הוא מספר, התבקש על ידי אחד הזוגות שחיתן, לפרגן באיזה שיר מזרחי לקינוח. הוא נדלק על "אש" של משה פרץ ולבסוף לקח את זה צעד קדימה כשהקליט לו גרסת קאבר רוקיסטית אבל עדיין כזו שמשמרת את רוח הלהיט הענק של פרץ. גרסה זו מלווה את מולדבי בהופעות שלו ברחבי הארץ והיא צפויה להיכנס גם לאלבום הבא שלו. האמת, הצליח לפרץ - אם כבר עושים לו קאבר, אז לפחות בביצוע מיוחד שהופך את השיר מעוד להיט ענק שנשכח במבחן הזמן, לסוג של קלאסיקה מזרחית.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליאור פרחי. כועס
צילום: סטודיו דן לב
לאתר ההטבות
מומלצים