שתף קטע נבחר

מהם 4 השמנים הכי טובים לבריאות?

שמן שמופק מעלי קנאביס, שמן נר הלילה, שמן אבוקדו - וכמובן שמן הזית, המלך הבלתי מעורער של כל השמנים. בדקנו עבורכם אילו שמנים יעשו לכם הכי טוב לבריאות - ולעור הפנים

הוא סובל מיחסי ציבור גרועים, במיוחד בקרב הסובלים מכולסטרול גבוה או אלו ששומרים על המשקל. אבל ישנם סוגים רבים של שמן שעושים רק טוב לבריאות ולעור. לפניכם ארבעה שמנים שמומלץ לשלב בתפריט.

 

עוד כתבות של אלעז יוסף:

בדיאטה? 7 תרופות סבתא שיאיצו הירידה במשקל

 

1.שמן זית

את נפלאות שמן הזית הבינו כבר בימי קדם, שם הוא שימש בעיקר לטיפול בשיער, לשימון העור ולהגנה מפני השמש. ואכן, גם היום ידוע כי אחת הדרכים הנפלאות לשמור על מרקם השיער ואיכותו ולמנוע נשירה הא על ידי מריחה פעמיים-שלוש בשבוע תערובת של כפית שמן ושתיים-שלוש טיפות של שמן אתרי רומזרין.

 

מלבד יתרונותיו הקוסמטיים של שמן הזית יש לו גם סגולות בריאותיות בצריכה יומית, כחלק מהתזונה שלנו. סגולותיו העיקריות נגזרות מהתכולה הגבוהה של נוגדי חמצון, והוויטמינים A ו-E. לשמן הזית יש את היכולת להקטין את הסיכון לבעיות לב ולהוריד רמות כולסטרול רע (LDL). בנוסף שמן הזית הוא אנטי דלקתי, מפחית לחץ דם גבוה, משפר את העיכול ואת תפקודי הכבד וכיס המרה ומסייע בספיגת סידן.

 

2.שמן המפ

השמן, שמופק מעלי הקנאביס, אינו מכיל את החומר THC (החומר האחראי על תופעות השליליות בשימוש בסם הקאנביס). זהו אחד השמנים המועילים והטובים ביותר לבריאותו של האדם. בין הסגולות הרפואיות שיש שמן נמצאות הקלה על בחילות עקב הריון או טיפולי כימותרפיה, מרפה שרירים, מסייע בטיפול בדלקת פרקים ושיגרון ומשפר את מראה העור ומרקמו.

 

ניתן ליטול את השמן בכמות של כפית ביום, ללא חשש מפגיעה בריאותית.

 

3. שמן אבוקדו  

השמן עתיר בויטמין A, ויטמין D,ויטמין E ולציטין. בנוסף הוא עשיר בחומצות שומן חד בלתי רוויות, המסייעות להורדת רמות הכולסטרול ומפחיתות את הסיכוי לחלות במחלות לב. השמן, כמו גם פרי האבוקדו, מכיל לוטאין וכלורופיל, פיגמנטים שנותנים לו יכולות נוגדות חמצון.

 

יתרון חשוב בצריכת שמן אבוקדו טמון בכך שהוא יציב בתנאי חימום ולכן מצויין לטיגון. מבחינה קוסמטית, בשל תכולת השומן הגבוהה שבו הוא מעניק רכות ומחייה עור יבש, מצויין לקשקשים, עור סדוק וסימני מתיחה לאחר לידה.

 

תערובת המכילה 10 מ"ל שמן נבט חיטה, 10 מ"ל שמן אבוקדו, 10 מ"ל שמן קלנדולה ו-10-20 טיפות שמן ארומטי לבנדר תסייע במניעת הופעת סימני מתיחה לאחר לידה או בשל ירידה דרסטית במשקל.

 

4. שמן נר הלילה

השמן משמש הן למאכל והן כרכיב במוצרי קוסמטיקה, בעיקר טבעיים. הוא מכיל ריכוז גבוה של חומצה גמא לינולנית (G.L.A), המסייעת בייצור הורמונים. בנוסף החומצה מהווה נוגדת דלקת רבת עוצמה, מסייעת לאיזון הורמנלי ולכן מצויינת לטיפול בתופעות גיל המעבר או בתסמונת קדם וסתית (PMS) ובשיכוך כאבים. מבחינה קוסמטית השמן גורם להזנת תאי העור ושיקום מראהו.

 

ואל תוותרו גם על מזונות שומניים

חשוב לאכול שמנים בריאים כחלק מתוכנית דיאטה, על מנת לשמור על הבריאות ועל מראה העור, אך כדאי לשלב גם מקורות נוספים לשומנים בריאים, ביניהם אגוזים,שקדים, אבוקדו וטחינה. במזונות השומניים

יש כמות קלוריות גבוהה, ולכן מי שנמצא בתהליך ירידה במשקל צריך להקפיד להגביל את כמות המזונות הללו בתפריט, אך כאמור לא מומלץ להימנע לחלוטין מצריכתם.

 

לעומת זאת, במהלך תוכנית בריאות או ירידה במשקל מומלץ להימנע לחלוטין מאכילת ה"שומנים הרעים", כלומר שומנים רוויים, כחלק מהשגרה התזונתית. שומנים אלו מצויים בחמאה, גבינות שמנות, חלב מלא ובשר שמן. חשוב להדגיש שהשומן הרווי קשור קשר ישיר לעלייה ברמות הכולסטרול והתחלואה במחלות לבביות. שומנים אלו מופיעים גם כשומני טרנס, שנמצאים במזונות מעובדים כמו מאפים תעשייתיים ומרגרינות. 

 

הזמנים היחידים שבהם ניתן לאכול את המזונות "האסורים" הללו הם חגים ואירועים מיוחדים. חשוב להדגיש כי שילוב מזונות אלו בתדירות נמוכה יסייע לכם להתמיד בתוכנית התזונה לבריאות או לירידה במשקל לאורך זמן, ללא תחושת החמצה או ייסורי מצפון.

 

הכותב הוא נטורופת, תזונאי ומאמן כושר אישי הבעלים של בריאות מהטבע קליניקה לרפואה משלימה




 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שמן. יכול לסייע בהורדת כולסטרול
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מומלצים