שתף קטע נבחר

במקביל לקונטיקט: גבר דקר 22 תלמידים בסין

באותה יממה שבה נרצחו 20 ילדים בקונטיקט, אדם חמוש בסכין דקר תלמידים שהיו בדרכם לבית ספרם בסין. הוא נעצר במקום. נזק כבד נמנע בזכות חוקים מחמירים יותר לנשיאת נשק במדינה. מומחה בתחום: אנשים מחקים את מה שהם רואים בחדשות

כמה שעות לפני הטבח בקונטיקט - תקיפת ילדים גם בבית ספר יסודי בקצה השני של העולם: אדם חמוש בסכין דקר ופצע 22 ילדים ומבוגר אחד מחוץ לבית ספר יסודי במרכז סין בשעה שהתלמידים הגיעו ללימודים אתמול בבוקר (יום ו'). כך דיווחה המשטרה המקומית. תשעה ילדים אושפזו בבית חולים במחוז, ושניים מהם שמצבם היה קשה הועברו לבתי חולים מחוץ למחוז.

 

 

התקיפה אירעה בכפר צ'נגפינג שבמחוז גאונגשן. לא ברור בני כמה הילדים שנפצעו, אולם תלמידים בבתי ספר יסודיים בסין הם בני 11-6. התוקף, מין ינגג'ון, בן 36, נעצר על ידי המאבטחים במקום ונלקח לתחנת משטרה סמוכה. כוח מיוחד הגיע כדי לחקור את האירוע.

 

סכינים (אילוסטרציה)             (צילום: ויז'ואל/פוטוס) (צילום: ויז'ואל/פוטוס)
סכינים (אילוסטרציה) (צילום: ויז'ואל/פוטוס)

 

שרשרת תקיפות דומות אירעה בסין ב-2010, שבה נהרגו כמעט 20 ילדים ונפצעו יותר מ-50. התקיפה האחרונה הייתה באוגוסט, אז פרץ אדם לכיתה במהלך שיעור בעיר ננצ'נג, דקר שני תלמידים ונמלט. רוב התוקפים סבלו מהפרעה נפשית, והם סבלו גם מהרפואה המיושנת בסין, שעודה אינה מסוגלת לאבחן בעיות פסיכיאטריות ולטפל בהן כהלכה. באחד המקרים, רופא מובטל הרג שמונה ילדים בסכין במרס 2010 על רקע בעיות רומנטיות בחייו.

 

בעקבות התקיפות ב-2010 תוגברה האבטחה בבתי ספר ברחבי סין, והוכרז על תקנה חדשה המחייבת את האזרחים להירשם בעת קניית סכינים גדולים. הטבח אתמול בקונטיקט עורר שוב את סוגיית החזקת הנשק בארצות הברית.

 

אובמה מבכה את קורבנות הטבח בקונטיקט              (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אובמה מבכה את קורבנות הטבח בקונטיקט (צילום: EPA)

בארה"ב אחוז המחזיקים בנשק חם הוא הגבוה בעולם, 88.8 רובים לכל 100 אנשים. הבאות בתור הן סרביה – 58.2, תימן – 54.8 ופינלנד ושוויץ – 45.7, לפי מאגר מידע של אוניברסיטת סידני. חבר קונגרס דמוקרטי מניו יורק, ג'רלד נדלר, אמר: "בארה"ב נהרגו 9,000 איש לפחות מירי רובים בשנה החולפת. בגרמניה נהרגו 170, בקנדה 150. יש לכך סיבה. בכל מדינה מתועשת אחרת יש חוקים המגבילים החזקת נשק".

 

סוציולוג באוניברסיטת המדע והטכנולוגיה בהונג קונג, ד"ר דינג שווליאנג, אמר היום לרשת CNN: "ההבדל הגדול בין המקרה הזה לטבח בארצות הברית לא נעוץ בתוקף או במצב, אלא בנשק. הנשק בארה"ב, רובים, מקלעים וחומרי נפץ, הרבה יותר נגיש מאשר ברוב המדינות המפותחות".

 

ד"ר שווליאנג הוסיף:

"תקיפות מסוג זה הופכות לתדירות יותר בארצות רבות בגלל כמה גורמים, ובראשם לחץ, חוסר ודאות ותחרותיות, אשר לא היו דומיננטיים כל כך בעולם לפני חמישים שנה. הגורם השני הוא החדשות השליליות שכולם חשופים יותר אליהן, ויוצרות תופעה של חיקוי. אני לא אומר שצריך להגביל את הדיווחים, אבל אנשים לומדים מזה ומתכננים טוב יותר את מעשיהם, וזה נורא".

 

מוקדם יותר אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני כי בשל הנסיבות הטרגיות אין זה הזמן המתאים לדבר על פיקוח על נשק בארה"ב. לעומתו אמר ראש העיר ניו יורק מייקל בלומברג: "הנשיא אובמה שלח בצדק את תנחומיו מעומק הלב למשפחות בניוטאון. אבל המדינה צריכה שהוא ישלח לקונגרס הצעת חוק לתיקון הבעיה". הנשיא ברק אובמה אמר לאחר הטבח: "אנחנו נצטרך להתאחד ולנקוט פעולה משמעותית כדי למנוע עוד טרגדיות כמו זו בלי קשר לפוליטיקה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חמוש בסכין דקר 22 ילדים (אילוסטרציה)
צילום: index open
מומלצים