שתף קטע נבחר

לראשונה בעולם: תרופה להפחתת שימוש באלכוהול

התרופה חוסמת קולטנים במוח לאלכוהול ובכך מפחיתה את הדחף לשתייתו. ועדת מומחים המליצה לאשר את שיווק התרופה באירופה, שם מכורים לאלכוהול כ-14 מיליון איש. בקרוב היא תאושר גם בישראל, כאן סובלים כ-30 אלף מצריכת יתר של אלכוהול

פריצת דרך בטיפול במכורים לצריכת יתר של אלכוהול: ועדת מומחים מטעם סוכנות הרפואה האירופאית (EMA) הגישה המלצה חיובית לאישור שיווקה של התרופה סלינקרו (Selincro) המסייעת לגמילה מהתמכרות לצריכת יתר של אלכוהול. התרופה, שתשווק על ידי חברת לונדבק הדנית, מיועדת לאנשים מעל גיל 18 וזו תהיה הפעם הראשונה בעולם שבה תאושר תרופה לטיפול בהתמכרות באלכוהול, בשילוב טיפול פסיכולוגי.

 

כ-14 מיליון אירופאים סובלים מאלכוהוליזם, מעל 90% מהם אינם מטופלים. על פי ההערכות בישראל מכורים לאלכוהול כ-30 אלף איש. המחיר של התלות באלכוהול כבד: 12% ממקרי המוות בגילאים 15 עד 64 מיוחסים לצריכת יתר של אלכוהול.

 

הסיפורים הכי חמים, לפני כולם, בפייסבוק של ynet

 

התרופה החדשה "סלינקרו" פועלת על רצפטורים הקרויים "קולטנים אופיאטיים" במוח. התרופה חוסמת את הקולטנים הללו ובכך מפחיתה את הדחף לשתיית אלכוהול מוגברת. המלצות ועדת המומחים באירופה מבוססות על שלושה מחקרים שבדקו את יעילות התרופה בקרב כ-2,000 אלכוהוליסטים, שני שליש מהם לא קיבלו טיפול בעבר.

 

ממצאי המחקר הראו ירידה של כ-40% בצריכת אלכוהול כבר בחודש הראשון של הטיפול, וירידה של 60% בצריכת האלכוהול לאחר טיפול של כשנה. ירידה זו שוות ערך לכבקבוק יין ביום. במידה שתאושר התרופה באירופה, תחל החברה בהליך רישומה בישראל.

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אלכוהוליזם. 30 אלף מכורים בישראל
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים