שתף קטע נבחר

אוהדי הפועל ת"א התפרעו, המשחק הופסק. צפו

המשחק בין האדומים לברק נתניה הופסק ברבע ה-4, בעקבות תלונות השופטים נגד האוהדים בבית מכבי. לאחר מספר דקות המשחק חודש, אבל האוהדים הזיזו את הסלים. בסיום ניצחה נתניה 61:68. אדלשטיין: "האצבע נגדנו קלה". שלף: "השריקות הרתיחו את הקהל". השופטים יצאו בליווי משטרתי. צפו במהומות

המחזור ה-10 בליגת העל בכדורסל יצא לדרך הערב (א') עם ארבעה משחקים, אבל העניין המרכזי לצערנו היה התנהגות האוהדים האדומים במשחק בין הפועל תל אביב לברק נתניה. אוהדי הפועל ת"א התעמתו עם שופטי המשחק בראשות יערי רייניש, וגרמו להפסקתו.

 

 

ים תקצירים ב-ynet ספורט:

  

הבלאגן במשחק התחיל ברבע השני, כאשר רייניש ושאר השופטים בחרו להתעלם מצעדים של ריימר מורגן. מצד שני - 4 דק' מפתיחת הרבע כבר נרשמו 5 עבירות לאדומים לעומת אפס אצל נתניה. במהלך הרבע הספסל האדומים ספג עבירות טכניות, והשופטים החלו לדאוג מהתנהגות הקהל. במחצית אנשי מנהלת הליגה שקלו להזמין משטרה לאולם, אך אנשי האבטחה במקום שיכנעו אותם לוותר כל כך. 

 

בתחילת הרבע האחרון העימות בין האדומים לשופטים העלה הילוך. עם שריקת הפתיחה לרבע, אדלשטיין ספג עבירה טכנית על מילים מיותרות לשופטים. לאחר מכן, אחרי שריקה לעבירה נוספת, הפעם דו צדדית, הקהל האדום החל להשתולל בטענה לקיפוח ואף ניסה לפרוץ למגרש.

 

המשחק הופסק למס' דקות, הנהלת האדומים ניסתה לשכנע את הקהל להירגע, יו"ר הפועל ת"א רמי כהן ניסה לדבר עם שופטי המשחק שסירבו לשוחח עמו, והמאמן ארז אדלשטיין אמר להם בתגובה: "זה היו"ר שלנו, אם זה היה שמעון מזרחי הייתם מקשיבים לו".

 

העימות ברבע הרביעי בין שחקני הפועל ת"א לנתניה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
העימות ברבע הרביעי בין שחקני הפועל ת"א לנתניה(צילום: עוז מועלם)

 

הקהל של הפועל ת"א המשיך להשתולל ועבר לשירי נאצה דווקא נגד יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי. בסופו של דבר המשחק חודש, אך התארך בכל פעם שנתניה עמדה על קו העונשין. אוהדי הפועל היושבים מאחורי סל הזיזו אותו, ולא אפשרו את ביצוע הזריקות, עד להתערבות הכרוז האדום שהתחנן בפני הקהל להפסיק עם הצעד החריף.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

דמונטז סטיט הספיק לספוג עוד עבירות טכניות ולצאת מהמשחק, והקהל שכבר התייאש בעיקר המשיך בשירי "ביזיון". בסיום גם הייתה מנצחת ומפסידה כשנתניה גברה 61:68 על האדומים. בסיום המשחק: ארבעה מאבטחים, מנהל הקבוצה אורי שלף וחבר ההנהלה ארז זייצ'יק, ליוו את צוות השיפוט - יערי רייניש, יאיר מיכאלי וכפיר מועלם לרכביהם, בזמן שחמישה אוהדים אדומים ליוו את השלושה בקללות.

 

ארז אדלשטיין. "יום עצוב לכדורסל" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ארז אדלשטיין. "יום עצוב לכדורסל"(צילום: עוז מועלם)

 

והיו גם משחקים נוספים, יותר רגועים. במוקד המחזור נערך המפגש בין מכבי ת"א למכבי אשדוד, בשחזור גמר הפיינל-פור מהעונה שעברה, אלא שאותו גמר נראה הערב כזיכרון רחוק בלבד כאשר הצהובים הביסו ללא תנאי את החבורה של עופר ברקוביץ' 72:104 בזכות משחק מצוין של דווין סמית'.

 

בהפתעת הערב, הקבוצה החמה של הליגה - הפועל אילת, הפסידה בביתה לבני הרצליה 83:77. הקבוצה של עודד קטש לא יכלה להתמודד עם משחק מצוין של דריק קארקטר (26 נקודות ו-92 אחוז מהשדה!), שרק בעונה הקודמת עוד שיחק עם קובי בראיינט אצל לוס אנג'לס לייקרס. מכבי חיפה ניצחה ללא קושי ברוממה, 88:104 את עירוני אשקלון ועצרה את הדהירה של הדרומיים, שניצחו עד הערב חמישה משחקים ברציפות.

 

דני פרנקו, מאמן נתניה: "גאה בשחקנים, עשינו דבר גדול" (צילום: יובל חן ) (צילום: יובל חן )
דני פרנקו, מאמן נתניה: "גאה בשחקנים, עשינו דבר גדול"(צילום: יובל חן )

 

אדלשטין: "יום עצוב לכדורסל הישראלי"

המנהל המקצועי של האדומים, אורי שלף, אמר בסיום: "אני לא אדבר על השופטים. היה משחק אגרסיבי עם הרבה עבירות וכמה שריקות שהרתיחו את הקהל והספסל, צריך גם ללכת הביתה ולדעת להירגע. אין שום לחץ והפועל ת"א זה מועדון שיש הרבה ציפיות ממנו. היה פה מבקר בכיר של איגוד השופטים, אנחנו באים לשחק ולפעמים דברים יוצאים מפרופורציות. אנחנו ממשיכים ומסתכלים הלאה".

 

 

מאמן הפועל ת"א, ארז אדלשטיין, הוסיף: "המסקנה העיקרית מהמשחק: 'יום עצוב לכדורסל הישראלי'. יש לי תחושות שהאצבע קלה (נגדנו). אני בן 51 אבל כל שבוע נתקל בגיבורים גדולים שמנסים להמציא את המשחק מחדש. לא משנה הניצחון או ההפסד, אנחנו לא משחקים חכם ונופלים למלכודות שאסור ליפול בהם. השופטים צריכים להבין שלא כל מגע הוא פאול. יש פה תופעה יפה של כדורסל ישראלי איכותי, אבל בסופו של יום אני הולך הביתה מתוסכל".

 

אוהדי הפועל תל אביב. זעמו על השריקות של השופטים נגד נתניה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אוהדי הפועל תל אביב. זעמו על השריקות של השופטים נגד נתניה(צילום: עוז מועלם)

 

מתן נאור: "אני לא נוהג לדבר על שופטים, אלא יותר מסתכל עליי ובטח שעל הקבוצה שלי. אני יכול להגיד שהערב פשוט לא היה כיף, ההנאה מהמשחק יצאה".

 

"יש איזושהי בעיה בעקביות של השופטים, אפשר לפספס דריכה על הקו או פאול, אבל לא לאורך משחק שלם. זה מרגיז. אם לא עבירות טכניות, זה היה די צמוד ויכולנו לנצח. להפועל ת"א יש שם של בכיינים וצריך להפסיק עם זה".

 

יהוא אורלנד חוגג בבית מכבי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
יהוא אורלנד חוגג בבית מכבי(צילום: עוז מועלם)

 

גארד נתניה, יהוא אורלנד, סיכם: "הקהל מדהים, אם הם ישמרו על פרופורציות, זה מקום מדהים. השופטים באו מוכנים ושפטו בסדר גמור. זה משחק גדול, לא מעניין אותי מה עשיתי מבחינה אישית. אנחנו קבוצה טובה, יש לנו שחקנים מנוסים שעובדים קשה. נמשיך לנצח".

 

המאמן האורח, דני פרנקו, אמר בסיום: "זה נראה בדיוק כמו שתיארתי את זה. אמרתי לחבר'ה כל השבוע – לדעת לנצח פה זה קשה מאוד. ידענו לצאת מפה עם הראש למעלה עד השנייה האחרונה. אני גאה בשחקנים שלי, עשינו דבר גדול".

 

דמונטז סטיט. הורחק מהמשחק בגלל עבירה טכנית שנייה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דמונטז סטיט. הורחק מהמשחק בגלל עבירה טכנית שנייה(צילום: עוז מועלם)

 

הפועל ת"א - ברק נתניה 61:68

הרבע הראשון נפתח בצורה אגרסיבית במיוחד מצד שתי הקבוצות. הניסיונות של האדומים לברוח לא צלחו בתחילה, כי לאחר שלשה של מתן נאור, ראמל בראדלי החזיר באחת משלו והשווה ל-8:8. נתניה הוסיפה חטיפה של ריימר מורגן, שאמנם עשה צעדים, אבל השופטים התעלמו והקבוצה של דני פרנקו עלתה ליתרון, אלא ששלשה של יונתן שולדבראנד יחד עם שלשה של מתן נאור העלו את הפועל ת"א ליתרון ובסיום הרבע הובילו האדומים 16:21.

 

 

בר טימור ספג עבירה טכנית שהרימה את הקהל האדום על רגליו ומעט לאחר מכן הבלגן ב"בית מכבי" הגיע לשיא. נתניה הכניסה כדור מהצד, מורגן שוב צעד, השופטים בראשותו של יערי רייניש התעלמו מכך וגם שרקו לעבירה של יוני ניר והקהל האדום שר בתגובה: "אין יציאה" ו"ביזיון".

 

אייל שולמן נאבק עם בר טימור. מחצית ראשונה חמה ב"בית מכבי" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אייל שולמן נאבק עם בר טימור. מחצית ראשונה חמה ב"בית מכבי"(צילום: עוז מועלם)

 

מרקו קילינגסוורת' למרות אחוזים גרועים מהקו (3/9) הצליח להשוות ולאחר מכן גם העלה את הקבוצה שלו ליתרון 24:26 ו-47 שניות לסיום, גם הספסל האדום ספג עבירה טכנית ובסיום הרבע, נתניה ירדה ביתרון 32:34. אורי שלף מחה בפני השופטים עם סיום המחצית, אבל הספסל האדום הרחיק אותו.

 

בפתיחת המחצית השניה, שולדבראנד ספג כבר עבירה שלישית ונתניה עלתה ל-35:43. ההפרש המשיך לעלות ובסיום שלושה רבעים נתניה הובילה ב-10 נק' מול הפועל, שקלעה רק שבע נקודות, 49:39.

 

אדלשטיין בעימות עם רייניש. האוהדים התעצבנו על השופטים (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אדלשטיין בעימות עם רייניש. האוהדים התעצבנו על השופטים(צילום: עוז מועלם)

 

הבלאגן עם השופטים בראשות יערני רייניש נמשך בתחילת הרבע הרביעי, כאשר השופטים שרקו עבירה טכנית נוספת לארז אדלשטיין והשופטים עצרו את המשחק למספר דקות בגלל דרישתו של רייניש מאוהדי הפועל ת"א - לעלות שתי שורות למעלה ביציע אחרי שטען כי האוהדים האדומים איימו עליו. 

 

רק לאחר דין ודברים במזכירות, המשחק חודש כאשרי אנשי האבטחה במקום שמרו על האוהדים שלא יפרצו למגרש. הבלאגן המשיך כאשר קילינגסוורת' מנתניה קלע עונשין וטען כי האוהדים האדומים מזיזים את הסל. שתי דקות לסיום, הפער ירד לשלוש נקודות בלבד, אבל אז דמונטז סטיט מהפועל הורחק מהמשחק כאשר קיבל עבירה טכנית שנייה במשחק ובסיום, 61:68 לנתניה על הפועל ת"א.

 

ברוך הבא לליגה. שמואל פרנקל, יו"ר המנהלת החדש (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
ברוך הבא לליגה. שמואל פרנקל, יו"ר המנהלת החדש(צילום: עוז מועלם)

 

מכבי ת"א - מכבי אשדוד 72:104

ליאור אליהו ודווין סמית' הוליכו את הצהובים בפתיחת הרבע הראשון, אבל משה מזרחי, כוכב ניצחון הגביע על הפועל ת"א, המשיך בתצוגה הטובה שלו מהשבוע שעבר ושמר על אשדוד בתמונה בתחילת הרבע. למרות שבמכבי קיוו להגדיל את הפער באשדוד הצליחו להחזיק מעמד עם דקות טובות מצידם של ג'יימי סקין ודרור חג'ג' הוותיק ובסיום הרבע האלופה הובילה, 21:27.

 

ברבע השני הצהובים כבר הצליחו לברוח ליריבה מעיר הנמל. השחקנים של עופר ברקוביץ' קפאו ואילו אצל האלופה היו אלו ריקי היקמן, דייויד לוגאן, שון ג'יימס ויוגב אוחיון שהצטרפו לחגיגה בהיכל נוקיה. בסיום שני הרבעים הראשונים, הפער כבר עמד על 20 נקודות הפרש, 33:53 לטובת האלופה כמובן. 

 

אוחיון אורב לחג'ג'. אשדוד החזיקה מעמד רק ברבע הראשון (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אוחיון אורב לחג'ג'. אשדוד החזיקה מעמד רק ברבע הראשון(צילום: ראובן שוורץ)

 

אשדוד לא הזכירה במאומה את יכולתה מהניצחון על הפועל תל אביב בגביע בשבוע שעבר וברבע השלישי לא הצליחה לחזור למשחק מול מפגן שלשות אדיר של דווין סמית' הפער רק הלך וגדל ובסיום שלושה רבעים, הוליכו הצהובים - 51:80.

 

הרבע האחרון כבר באמת היה בזבוז זמן ושתי הקבוצות רק חיכו לשריקה האחרונה. דייויד לוגאן, שהפגין גם הוא משחק מצויין עם 19 נקודות המשיך להגדיל את הפער לטובת המארחים ובסיום - 72:104 למכבי תל אביב - בהחלט לא מבחן שאפילו מדמה את מה שמחכה באירופה לצהובים ביום חמישי נגד סיינה בתחילת שלב הטופ 16.

 

דווין סמית' אורב לקולינס. מפגן שלשות גדול של הצלף בצהוב (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
דווין סמית' אורב לקולינס. מפגן שלשות גדול של הצלף בצהוב(צילום: ראובן שוורץ)

 

הפועל אילת - בני הרצליה 83:77

האורחים מהשרון פתחו בצורה יותר טובה את המשחק עם משחק טוב של דרק קארקטר, שבשנה שעברה עוד שיחק במדי לוס אנג'לס לייקרס מה-NBA. לקראת סוף הרבע השחקנים של עודד קטש צימצמו את הפער ולקראת סיומו אף עלו ליתרון בראשות סקוטי הופסון וג'רום טילמן ובסוף הרבע הראשון, 19:21 למקומים מהדרום.

 

הרבע השני נפתח גם הוא בצורה צמודה ושוב הרצליה של אריאל בית הלחמי בראשות משחק מצויין של קארקטר (15 נק' במחצית עם שבע משמונה מהשדה) נטלה את ההובלה. אבל אילת בראשות הופסון הנפלא הצליחה לשוב להוביל ולהפסקה ירדו הקבוצות ביתרון שלוש למארחים, 40:43

 

אבי בן שימול נאבק בין ניב ברקוביץ' לדריק קארקטר (צילום: יאיר שגיא ) (צילום: יאיר שגיא )
אבי בן שימול נאבק בין ניב ברקוביץ' לדריק קארקטר(צילום: יאיר שגיא )

 

אחרי מחצית ראשונה סבירה מבחינה התקפית, ברבע השלישי ההגנות דיברו. הקבוצה של עודד קטש קלעה 11 נקודות בלבד ואילו הרצליה קלעה, ארבע נקודות יותר ולכן היא זאת שלקחה את היתרון (המזערי) לקראת הרבע האחרון של המשחק כשהובילה 54:55 בסיום שלושה רבעים.

 

המומנטום של ההרצליינים נמשך גם ברבע האחרון כאשר צמד הזרים רומל בק וג'ומיין ג'ונס מצטרפים לקארקטר ולוקחים את השחורים-לבנים להגדלת הפער. הופסון והאילתים לא הצליחו להיצמד לאורחים שברחו. נגמר? עדיין לא, באילת נלחמו עד הסיום ושלשה של טוני יאנגר קבעה יתרון שתי נקודות בלבד להרצליה, חצי דקה לסיום. בהרצליה לא התרגשו ואחרי החטאה של אילת מהצד השני המשחק הסתיים בניצחון השרונים, 77:83.

 

לביא זורק את הכדור מעל שחקני אילת. ניצחון חוץ יפה להרצליינים (צילום: יאיר שגיא ) (צילום: יאיר שגיא )
לביא זורק את הכדור מעל שחקני אילת. ניצחון חוץ יפה להרצליינים(צילום: יאיר שגיא )

 

מכבי חיפה - עירוני אשקלון 94:111

אשקלון שנמצאת בכושר מצויין פתחה את המשחק ברוממה בצורה גרועה. הלבנים-ירוקים של חיפה שטפו את הפרקט ועלו ליתרון של 0:9 מה שחייב את עדי אזולאי להזעיק פסק זמן. חיפה המשיכה לרוץ בזכות יכולת נהדרת של פול סטול וגיימס תומאס ששמרו על הפער. כמובן שאי אפשר גם בלי עימות מצידו של גילי מוסינזון שבעקבות קטטה עם דונטה סמית׳, הורחק מהמשחק בעקבות קטטה ובסיום הרבע - הירוקים שלטו מתחת לסלים והובילו 24:35.

 

גם ברבע השני חיפה המשיכה לרוץ עם פול סטול ופט קאלאתס הנהדר (17 נקודות במחצית). לאורחים מאשקלון, פרט למרקוס מור, לא היה מה להציג מול המכונה של חיפה ובמחצית הובילו המקומיים בסיום חצי ראשון התקפי מאוד, 47:62.

 

מקל בפעולה נגד אשקלון. ניצחון קליל לירוקים שממשיכים בתנופה (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
מקל בפעולה נגד אשקלון. ניצחון קליל לירוקים שממשיכים בתנופה(צילום: ראובן כהן)

 

חיפה המשיכה גם ברבע השלישי ללחוץ על הדוושה עם הצמד קאלאתס וסמית' הנהדרים והוליכה 60:75 אחרי 25 דקות. למרות התעוררות בהמשך של צמד מור ודאב,  חיפה כמו מכונה משומנת מול 1,600 אוהדים נלהבים הובילה בבטחה גם בסיום רבע שלישי אליו ירדה ביתרון 71:84.

 

עידו קוז'יקרו התעורר גם הוא ברבע האחרון וחיפה המשיכה בדריסה שלה. אשקלון, שעד המשחק השיגה חמישה ניצחונות רצופים, לא יכלה לחיפה והירוקים של בראד גרינברג, עם יכולת כזו, בהחלטה יכולים להגיע רחוק השנה. בסיום - 94:111 לחיפה.

 

המעודדות של מכבי חיפה. "ירוק בעיניים" לאוהדים ב"רוממה" (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
המעודדות של מכבי חיפה. "ירוק בעיניים" לאוהדים ב"רוממה"(צילום: ראובן כהן)


פורסם לראשונה 23/12/2012 19:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אוהדי הפועל תל אביב
צילום: עוז מועלם
מומלצים