שתף קטע נבחר

סקר: הנוער בארץ עושה פחות סקס מבאירופה

הם מדברים על זה המון, אבל עושים הרבה פחות: מחקר עולמי שנערך בקרב תלמידי כיתות י' מגלה שהנוער הישראלי ממעט מאוד ביחסי מין לעומת הנוער במדינות המערב, ואפילו שמרן יותר מאשר היה לפני 14 שנה, מדווח "ידיעות אחרונות"

הנוער הישראלי אולי חושב ומדבר הרבה על סקס - אבל עושה פחות. מחקר בינלאומי העוסק בקיום יחסי מין עד גיל 15 מדרג את ישראל במקום ה‭32-‬ מבין 35 המדינות שנבדקו. במקום הראשון: תלמידי גרינלנד.

 

המחקר הנוכחי נערך על ידי ארגון הבריאות העולמי, והשתתפו בו עשרות אלפי תלמידי כיתות י' מהעולם המערבי, 874 מהם מישראל. מתוצאותיו עולה כי ‭18.5%‬ מתלמידי ישראל היהודים הלומדים בכיתה י' דיווחו שהם כבר קיימו יחסי מין.

 

 

מה הם יודעים בכלל על סקס ?

 

נראה כי הנוער בישראל הולך ונהיה שמרן יותר: במחקר דומה שנערך ב‭1998-‬ עמד שיעור התלמידים שקיימו יחסי מין על ‭.27%‬

 

במקום הראשון במחקר הנוכחי ממוקמים תלמידי גרינלנד: ‭59.8%‬ מהם קיימו יחסי מין עד גיל ‭.15‬ במקום השני הנוער בדנמרק ‭,(37.7%)‬ בשלישי רומניה ‭,(32.9%)‬ ברביעי שוודיה ואוסטריה ‭,(31.6%)‬ במקום החמישי אנגליה ‭(31%)‬ ובשישי לוקסמבורג (30.9%).

  

 

 

את הטבלה נועלת במקום ה‭35-‬ סלובקיה, שבה רק ‭12.7%‬ דיווחו כי חוו סקס עד כיתה י‭.'‬ במקום ה‭34-‬ פולין ‭,(15.7%)‬ במקום ה‭33-‬ אוקראינה ‭,(18%)‬ במקום ה‭32-‬ נמצאת ישראל ‭(18.5%)‬ ולפניה קרואטיה ‭.(19.2%)‬

 

%‭5.9‬ מהבנים ו‭3.7%-‬ מהבנות בישראל ציינו כי ההתנסות הראשונה שלהם בקיום יחסי מין הייתה בגיל ‭.12‬ ככל שעולים עם הגיל (עד ‭(15‬ יש עלייה במספר הבנות שהתנסו במין לעומת מספר הבנים.

 

את המחקר בישראל ערכו ראש תוכנית המחקר הבינלאומי מטעם ארגון הבריאות העולמי בישראל ד"ר יוסי הראל-פיש וד"ר מירן בוניאל ניסים - שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. ד"ר הראל-פיש אמר: "מדיניות בריאות הציבור בעולם ובארץ מכוונת לחינוך הנוער בכל הקשור בסכנות הטמונות במגע מיני לא בטוח‭."‬

 

לדבריו, מין לא בטוח עלול לגרום להריונות בגיל צעיר ולהידבקות במחלות מין.

 

מנהלת היחידה למיניות ולמניעת פגיעה בשירות הפסיכולוגי-ייעוצי במשרד החינוך, הילה סגל, אמרה שבשנים האחרונות ישנה תנועה של הורים ומורים לכיוון שמרני יותר. לדבריה, יחסי מין בגיל צעיר גורמים לנזק רגשי ופיזי. "אנו מוצאים שוב ושוב שיש יחסי מין על רקע לחץ ואחר כך יש חרטה. בחלק מן המקרים מפיצים תמונות ושמועות ומשלמים מחיר יקר מאוד‭."‬

 

עוד אמרה כי בשני העשורים האחרונים מדברים יותר עם הילדים ומסבירים להם את החשיבות בבשלות רגשית ופיזית לפני שמקיימים יחסי מין.




 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הנוער בישראל הולך ונהיה שמרן יותר
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים