שתף קטע נבחר

בעוד חודש יבוא קץ לרוכלים בטיילת אילת?

אם לא יהיה שינוי - הרוכלים בטיילת הצפונית באילת יפסיקו להשתמש ולסחור בדוכנים החל מינואר הקרוב. כך פסק בימ"ש השלום בב"ש, בהמשך להחלטת פינוי של ביהמ"ש המחוזי

האם רכישות השרוואלים בסכנה? הרוכלים בטיילת הצפונית באילת, יפסיקו להשתמש ולסחור בדוכנים החל מה-15 בינואר 2013, מכיוון שהם הוקמו בניגוד לחוק. כך פסק בסוף השבוע האחרון בית המשפט השלום בבאר שבע, זאת בהמשך ובהסתמך על החלטת בית המשפט המחוזי מאוקטובר האחרון בנושא.

 

החלטת בית משפט השלום ניתנה בתביעה הוגשה על ידי הוועדה המחוזית דרום במשרד הפנים, נגד 89 רוכלים, שהפעילו בטיילת אילת 72 דוכנים. הוועדה דרשה לפנות את הדוכנים בטענה שהם הוקמו ללא היתר בשטח ציבורי פתוח, בניגוד לחוק התכנון והבנייה.

 

בתביעה נטען כי הדוכנים מהווים מפגע סביבתי, אסתטי ובטיחותי, וכן מונעים פיתוח של הטיילת והקמת שוק חדש. עוד נטען, כי הצבתם בניגוד לחוק גורמת לפגיעה בשלטון החוק ואמון הציבור.

 

בהחלטתו פסק ביהמ"ש כי מדובר במבנים שהוקמו ללא היתר ולכן מדובר בפעילות בלתי חוקית שמטרתה לגרוף רווחים כלכליים על חשבון הציבור. לפיכך נקבע כי על הרוכלים לקיים את ההחלטות הקודמות של בית המשפט בנושא.

 

השופט איתי ברסלר קיבל את התביעה, הוציא צו להפסקת הפעילות בדוכנים החל מחודש ינואר ואסר לעשות שימוש במבנים הבלתי חוקיים שהוקמו בטיילת ולעשות כל שימוש חורג במקרקעין של הטיילת. בנוסף אסר ביהמ"ש על הרוכלים לקיים פעילות מסחרית או שיווקית במקרקעין של הטיילת.

 

הדוכנים בטיילת אילת (צילום: יוסי דוס-סנטוס) (צילום: יוסי דוס-סנטוס)
הדוכנים בטיילת אילת(צילום: יוסי דוס-סנטוס)

 

פינוי? מחכים להחלטה נוספת

במערכת פסק דין מסבירים כי ההחלטה ניתנה בהמשך להחלטת בית המשפט בבאר שבע מלפני כחודשיים, שקיבל את תביעת הפרקליטות לפנות במיידי את הדוכנים, בטענה לפגיעה באינטרסים התיירותיים והסביבתיים של המדינה.

 

מדובר היה בשני הליכים שהתנהלו במקביל. בפסק הדין מנובמבר נקבע כי הנתבעים עוסקים ברוכלות בטיילת שלא כדין וכי עליהם להתפנות משטח הטיילת. בנוסף ניתנה הסמכה למדינה לפנות על חשבון הנתבעים את המקרקעין ואת כל הבנוי עליהם, אם הם לא יעשו זאת בעצמם בתוך 60 יום ממתן פסק הדין.

 

הרוכלים ביקשו עיכוב בביצוע החלטת הפינוי של ביהמ"ש המחוזי, וטרם ניתנה הכרעה בבקשה. משום כך בהחלטתו הסתפק בימ"ש השלום בהחלטה לאסור על שימוש במבנים ובמקרקעין החל מה-15 בינואר, אלא אם כן תתקבל החלטה אחרת בבקשת הפינוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הטיילת באילת
צילום: ג'ו קוט
מומלצים