שתף קטע נבחר

צילום: EPA

קונטיקט: "הרוצח ירה בעצמו כששמע שוטרים"

מושל קונטיקט סיפר כי ככל הנראה אדם לנזה החליט לשים קץ לחייו כששמע את השוטרים הראשונים מתקרבים. תלמידי בית הספר סנדי הוק לא ישובו בינתיים לזירה שבה נרצחו חבריהם, וכל בתי הספר בניוטאון יישארו מחר סגורים. מתיחות בעיירה: כנסייה פונתה לאחר איום שווא על פצצה במקום

בעוד ניוטאון מתאבלת על 26 הנרצחים בטבח בקונטיקט, החוקרים ממשיכים לנסות לדלות פרטים שיסייעו להבין טוב יותר כיצד ומדוע אירע מרחץ הדמים. מושל המדינה, דן מלוי, אמר היום (יום א') כי הרוצח, אדם לנזה, ירה בעצמו כאשר השוטרים הראשונים שהגיעו למקום התקרבו אליו. סוכנים פדרלים ביקרו בעשרות חנויות נשק ומטווחים ברחבי קונטיקט בחיפוש אחר רמזים מידע על לנזה. חוקר מקרי המוות במדינה אמר הערב כי לנזה ירה באמו מספר פעמים בראשה, לפני שהמשיך לבית הספר סנדי הוק. הוא התאבד בירייה בראשו.  ynet העביר שידור חי מניוטאון המתאבלת.

  

בניוטאון עצמה מורגשים צער ומתיחות. הכנסייה הקתולית בעיירה פונתה הערב לאחר שהתקבל איום על פצצה במקום בזמן שתושבים התאספו שם. לאחר ששוטרים פשטו על המקום התברר כי מדובר באיום שווא, אך מיסת הערב בוטלה. הכנסייה ממוקמת כקילומטר וחצי מבית הספר שבו אירע מרחץ הדמים. אמו של הרוצח וכמה ממשפחות הקורבנות נהגו לפקוד אותה.

 

שוטרים נכנסים לכנסייה בעקבות האיום (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
שוטרים נכנסים לכנסייה בעקבות האיום(צילום: רויטרס)

שוטר מאבטח את האזור שסביב הכנסייה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
שוטר מאבטח את האזור שסביב הכנסייה(צילום: רויטרס)

 

גלעד מאולתר בניוטאון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
גלעד מאולתר בניוטאון(צילום: רויטרס)

שוטרת מניחה פרחים בגלעד (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שוטרת מניחה פרחים בגלעד(צילום: AFP)

במסיבת עיתונאים אמר דובר משטרת המדינה כי ההיסטוריה של כל כלי נשק נבדקת לעומק. הוא ציין כי המשטרה סיימה לבדוק את הזירה שסביב בית הספר, כי היא בדקה את כלי הרכב שחנו בסמוך לו והם מתירים לבעליהם לקחת אותם. הוא אמר שאין לוח זמנים לסיום החקירה והזהיר מפני מידע שגוי ומוטעה שמתפרסם ברשתות החברתיות ואמר כי מפיציו יתנו את הדין על כך.

 

בין השאלות הפתוחות: מדוע אמו של לנזה, ננסי, שתוארה כתושבת פרברים נחמדה ואמידה, החזיקה מאגר כלי נשק בביתה? באיזה אופן התנסה בנה בשימוש בכלי הנשק הללו? ויותר מכל – מה הניע אותו לרצוח את אמו ולפתוח במסע הרג בבית הספר היסודי סנדי הוק?

 

 

מושל המדינה אמר ל-ABC כי "אנחנו משערים שבמהלך השהות שלו בכיתה השנייה הוא שמע את השוטרים מגיעים וכנראה בעקבות כך החליט לשים קץ לחייו". החוקרים אמרו כי לא מצאו כל מכתבים או יומנים של לנזה שיוכלו לשפוך אור על שהתרחש בנפשו.

 

בתוך כך נודע כי התלמידים שניצלו מהטבח לא ישובו בינתיים לבית הספר שבו נרצחו חבריהם. 436 הילדים ילמדו בעיר הסמוכה, מונרו, אך עדיין לא ברור מתי ישובו לספסל הלימודים. המפקחת על בתי הספר בניוטאון אמרה בהודעה כי עיריית מונרו העמידה לרשות התלמידים בית ספר שלא נעשה בו שימוש כעת וכי הוא במצב מצוין ויהיה מוכן לקראתם תוך כמה ימים.

 

כל שבעת בתי הספר הציבוריים של ניוטאון, המונים יותר מ-5,100 תלמידים, ובתי הספר הפרטיים, יישארו סגורים מחר. הם יפתחו שוב את שעריהם ביום שלישי ובינתיים יתארחו התלמידים ב"אקדמיית הנוער של ניוטאון", שם ינעימו את זמנם ארגוני הספורט המקומיים.

 

"איך מרגישים בשאר ארה"ב?"

הכנסיות ובתי התפילה בניוטאון היו פתוחים במשך כל סוף השבוע. אתמול נאספו המונים בכנסייה הקתולית סיינט רוז מלימה והקשיבו לכומר ריצ'רד סינטו. "ב-48 השעות האחרונות אמרתי 'אני לא יודע' בערך אלף פעמים", אמר, "חוסר הידיעה הזה הוא הדבר הנורא מכול".

 

ילדה ליד גלעד. כל בתי הספר יישארו סגורים עד יום שלישי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ילדה ליד גלעד. כל בתי הספר יישארו סגורים עד יום שלישי(צילום: רויטרס)

דגל ארה"ב ועליו שמות הנרצחים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דגל ארה"ב ועליו שמות הנרצחים(צילום: AFP)


אבלים ליד בית הספר שעודו זירת פשע פעילה (צילום: MCT) (צילום: MCT)
אבלים ליד בית הספר שעודו זירת פשע פעילה(צילום: MCT)

בכנסייה בניוטאון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בכנסייה בניוטאון(צילום: רויטרס)

מתכנסים בבית הכנסת בניוטאון אתמול (צילום: AP) (צילום: AP)
מתכנסים בבית הכנסת בניוטאון אתמול(צילום: AP)

 

בכנסיית סיינט ג'ון, סיפרה דונה דנר, מורה לאמנות בבית ספר יסודי בעיירה הסמוכה דנברי, כי היא חשה כעת כפי שחשה לאחר מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. "אני לא יודעת אם בשאר ארה"ב נאבקים להבין את זה באותו האופן שבו אנו נאבקים כאן", אמרה המורה בת ה-54. "החיים ממשיכים, אבל אתה לא אותו הדבר. בשאר המדינה – האם הם ממשיכים בענייניהם כרגיל? האם זה רק עוד סיפור חדשותי עבורם?".

 

אך אם לשפוט לפי כלי התקשורת, ארה"ב כולה, וכך גם מקומות רבים בעולם, הזדעזעו עמוקות ממרחץ הדמים שבו נקטלו חייהם של 20 ילדים בני חמש עד עשר, ושל שישה מבוגרים, שרובם ניסו להגן עליהם. אפילו תוכנית הבידור הידועה "סאטרדיי נייט לייב", חרגה ממנהגה ופתחה את שידוריה במחווה שקטה להרוגים.

 

 

התוכנית, שלא ידועה בהתייחסות רצינית או זהירה במיוחד לענייני היום, לא נפתחה במערכון כרגיל. במקום זה, הופיעה מקהלת ילדים שביצעה את שיר חג המולד "לילה דומם" (Silent Night) עם הפזמון החוזר שבו שרו הילדים "נוחו בשלווה שמיימית". בתום השיר ביצעו הילדים את השורה הנצחית של פתיחת התוכנית וקראו "בשידור חי מניו יורק, סאטרדיי נייט!".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שוטרת בדרכה להניח פרחים
צילום: AFP
מתאבלים בכנסייה
צילום: MCT
מושל קונטיקט. "לנזה התאבד כששמע את השוטרים"
צילום: AFP
אירוע זיכרון במהלך הלילה
צילום: AFP
מומלצים