שתף קטע נבחר

אושרה בניית 1,500 יחידות דיור ברמת שלמה

שבוע בדיוק לאחר הגינוי האירופי לבנייה באזור E1, אישרה ועדה במשרד הפנים תוכנית לבניית 1,500 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בצפון ירושלים. בבוקר ידונו באישור עוד יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס. התוכניות קיבלו אור ירוק מנתניהו. אלי ישי מברך: "מחזקים את ירושלים"

בונים מעבר לקו הירוק: בעיצומה של הסערה הבינלאומית סביב תוכניות הבנייה של 3,000 יחידות דיור באזור E1 המשתרע בין ירושלים למעלה אדומים, אושרה הערב (יום ב') בניית 1,500 יחידות דיור גם בשכונת רמת שלמה שבצפון ירושלים. התוכנית לבנות ברמת שלמה קיבלה אור ירוק לפני שבועיים מראש הממשלה, בנימין נתניהו.

 

הוועדה להשלמת תוכניות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים במשרד הפנים אישרה את הבנייה בכפוף להסדרת ההתנגדויות. בבוקר תדון הוועדה בבנייה בגבעת המטוס בדרום העיר. שר הפנים, אלי ישי, הביע סיפוק מאישור הבנייה: "משרד הפנים ימשיך לפעול למען הגדלת היצע יחידות הדיור לכלל האוכלוסיות בעיר ירושלים כמו גם בארץ כולה. אישור התוכניות מהווה צעד משמעותי וחיובי נוסף של המשרד, למען שיפור נושא הדיור, בד בבד עם חיזוקה של העיר ירושלים".

 

כל עדכוני הבחירות - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

שכונת רמת שלמה  (צילום:  google maps) (צילום:  google maps)
שכונת רמת שלמה (צילום: google maps)

 

תוכנית הבנייה ברמת שלמה אושרה להפקדה לפני כמעט שלוש שנים, בעת ביקורו בישראל של סגן הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן. אישור התוכנית בעיתוי הזה חולל משבר מדיני בין ישראל לארצות הברית. התוכנית הוקפאה אחר כך ולפני כשבועיים כאמור ניתן אישור מראש הממשלה לדון בהתנגדויות התושבים. כאמור, היום דנה הוועדה בהתנגדויות של מי שרואים עצמם נפגעים מהתוכנית.

 

על הפרק עמד שינוי ייעוד הקרקע משמורת טבע למגורים, בניית יחידות דיור וכן שטחי מסחר. במקור היו אמורות להיבנות 1,600 יחידות דיור. היזם יידרש להגיש תוכניות מעודכנות ולעמוד בתנאים שנקבעו, בהם שימור האתר הארכיאולוגי במקום. לאחר מכן יינתן אישור סופי לתוכנית וניתן יהיה לשווק את הקרקע ליזמים.

 

שכונת גבעת המטוס  (צילום:  google maps) (צילום:  google maps)
שכונת גבעת המטוס (צילום: google maps)

  

ממלא מקום ראש העיר ירושלים וחבר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, יוסי דייטש, בירך על החלטת הוועדה המחוזית, "אני קורא לראש הממשלה להמשיך ולקדם את תנופת הבנייה בירושלים". 

 

אישור התוכנית גרר ביקורת מצד יהודית אופנהיימר, מנכ"לית עמותת עיר עמים, שמסרה בתגובה: "האישור מהווה חלק בלתי נפרד מהמדיניות של ממשלת נתניהו וליברמן שמטרתה קביעת עובדות בשטח בניגוד למחויבות הישראלית הבינלאומית ובצורה שתקשה על הסדר מדיני עתידי בירושלים". לדבריה, "יחידות הדיור ברמת שלמה שאושרו היום, ייבנו על קרקע שהופקעה בשנות השבעים מתושבי שועפט, שכונה פלסטינית סמוכה שבה מצוקת הדיור גדולה פי כמה".

 

לפני שבוע גינו שרי האיחוד האירופי את התוכנית לבנות 3,000 יחידות דיור באזור E1, "האיחוד מזועזע ומתנגד בחריפות לתוכניות הישראליות להרחיב את ההתנחלויות". דיפלומט צרפתי אמר לפני פרסום הגינוי: "בואו נראה אם הישראלים אכן ימשיכו עם הבנייה ומה יקרה בבחירות". לפני שבועיים זימנו בריטניה, שבדיה וצרפת את שגרירי ישראל לשיחות במחאה על החלטת ממשלת ישראל לבנות בשטח E1. במשרד החוץ תקפו את הודעת הגינוי: "העמדה האירופית החד-צדדית נותנת פרס לסרבנות הפלסטינית ואיננה תורמת לקידומו של הסכם הקבע". 

 

הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן, אבו מאזן התייחס בביקור שערך בשבוע שעבר בטורקיה לבנייה ב-E1 ואמר שהיא "מסוכנת מאוד. מטרתה היא לחלק את הגדה המערבית לשני חלקים. אם ישראל תחל בבנייה, לא נהיה סבלניים. במקרה כזה, נשתמש בכל כלי דיפלומטי שיש לנו כדי לעצור את ההתנחלות הזו". הוא רמז כי הפלסטינים עשויים לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג במקרה כזה: "הסטטוס שלנו שונה אחרי ההצבעה וניתנו לנו אופציות נוספות, אבל לא אמנה אותן כרגע".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שכונת רמת שלמה
צילום: AP
צילום: AFP
ראש הממשלה אישר
צילום: AFP
מומלצים