שתף קטע נבחר

ש"ס ויהדות התורה: אין לנו נשים כי 'תפקידן אחר'

"אם היינו משבצים ברשימה נשים, חלק גדול מהנשים החרדיות לא היו מצביעות לנו", ענו המפלגות לבקשה לפסול אותן כי הציבו גברים בלבד כמועמדים לכנסת. "אנחנו פועלים על פי ההלכה מטעמי צניעות. זו הדמוקרטיה"

נשים חרדיות? אם יהיו נשים ברשימת ש"ס ויהדות התורה לכנסת, רובן לא יצביעו להן. הדרת נשים? בחברה החרדית יש הפרדה בין גברים לנשים "מטעמי צניעות" ולא מטעמי אפליה. גברים ונשים? לכל אחד מהמינים יש "תפקיד" אחר. אלו חלק מהתשובות שהגישו המפלגות החרדיות לבקשה מוועדת הבחירות המרכזית לפסול אותן בטענה להדרת נשים.

 

כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

את הבקשה הגישו ארגוני נשים. מחר ייערכו דיוני הפסילות בוועדה בראשות שופט העליון אליקים רובינשטיין, ובמקביל ייערכו דיונים בבקשות לפסול את המפלגות הערביות, את ח"כ חנין זועבי מבל"ד ואת מפלגת עוצמה לישראל.

 

"המפלגות פועלות, וזאת על פי ההלכה, בהפרדה ברורה בין גברים לנשים מטעמי צניעות", כתבו ש"ס ויהדות התורה בתשובתן. "לגברים אצל המשיבה תפקיד אחד, ולנשים תפקיד אחר. אין בחלוקת תפקידים זאת כדי הדרת נשים, כדי הפליית נשים, או כדי לטעון כי נשים פחותות מגברים".

 

ראשי יהדות התורה פרוש, ליצמן וגפני. על טהרת המין הגברי (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
ראשי יהדות התורה פרוש, ליצמן וגפני. על טהרת המין הגברי(צילום: ירון ברנר)

 

תשובת המפלגות הוגשה באמצעות באי כוחן של המפלגות, עורכי הדין משה מורגנשטרן ונדב עשהאל. הן חושפות מה עומד בבסיס המצע שלהן. "האם במדינה דמוקרטית מפלגה החפצה לפעול על פי גדרי הלכה אינה ראויה ויכולה להיבחר לכנסת?", נכתב. "האם טענה שכזו אינה אנטי דמוקרטית בצורה הברורה ביותר?".

 

לא מוצא חן בעיניכן? אל תצביעו לנו

באופן אירוני למדי, ש"ס ויהדות התורה מוסיפות כי הן אינן שוללות את זכותן של נשים להיבחר לכנסת, רק לא דרכן. "המשיבות כן פועלות בד' אמותיה של ההלכה ולכן נציגיה לכנסת הם גברים", הוסיפו. "היה וגישה זאת אינה מקובלת על אי מי, יתכבד ולא יצביע למשיבות".

 

נציגי ש"ס ויהדות התורה מוסיפים וטוענים כי הנשים החרדיות לא יצביעו להם דווקא אם יהיו נשים ברשימה. "חלק ניכר מהנשים המצביעות למשיבה יסרבו להצביע לה במידה ויהיו ברשימה נשים, וזאת בניגוד להלכה", הוסיפו.

 "האם כדי להשביע את רעבונן של המבקשות, עלינו למנוע 'זכות על' מנשים רבות החפצות להצביע למשיבה, מפלגה הפועלת על פי ההלכה?".

 

הפנייה לפסול את המפלגות החרדיות הוגשה לוועדה על ידי ארגוני נשים וחברת מועצת העיר ירושלים, לורה ורטון. בבקשה נכתב כי כיום "בולט המצב העגום של תת הייצוג של נשים בכנסת", וכן כי "נוצר כיום מצב אבסורדי שבו המדינה מממנת גופים המפלים נשים".

 

מחר בשעות הצהריים יתחילו הדיונים בבקשות הפסילה בוועדת הבחירות המרכזית. הדיונים צפויים להיערך במהלך שעות היום, וייתכן כי חלקם יימשכו גם ביום למחרת. ההערכות בוועדה הן כי הסיכויים לפסילת המפלגות החרדיות קלושים.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דרעי וישי, ש"ס
צילום: חיים צח "ידיעות אחרונות"
ליצמן, יהדות התורה
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים