שתף קטע נבחר

רופאה תפוצה ב-50 אלף שקל על מעצר שווא

האישה נעצרה לפני כשלוש שנים בטענה כי איימה והעליבה את שכנתה ונשלחה לבלות לילה בבית מעצר קישון. למחרת התברר כי התלונה הייתה נגד אחות. היא תפוצה במסגרת הסכם פשרה

שלוש שנים וחצי אחרי שנעצרה לשווא תפצה משטרת חדרה רופאה לשעבר מבית חולים הלל יפה ב-50 אלף שקל. כך נקבע היום (ה') בהסדר פשרה בין הצדדים, שקובע כי הסכום ישולם מבלי לקחת אחריות על המקרה.

 

 

ביוני 2009 זומנה הרופאה לחקירה לאחר ששכנתה, עורכת דין במקצועה, הגישה תלונה במשטרה בטענה לאיומים והעלבה. היא הכחישה את המיוחס לה וטענה כי היא לא קשורה למקרה, אולם למרות זאת הוחלט לשלוח אותה ללילה בבית המעצר קישון ליד חיפה.

 

בהארכת מעצרה למחרת התבררה הטעות והובהר כי למעשה מדובר בתלונה נגד אחותה, המשמשת כאחות. למרבה האבסורד, עיון בתלונה של השכנה העלה כי אכן נעשתה טעות וכי היא הוגשה נגד אחותה של העצורה. כשהתבררה הטעות הורה השופט לשחרר את הרופאה וקבע כי מדובר במעצר לא תקין.

 

עוד בחדשות ynet:

 

הרופאה החליטה שלא לעבור לסדר היום על המקרה והחליטה לתבוע באמצעות פרקליטיה, עורכי הדין אלברט טייב וטלי שטיימן, נגד ראש משרד החקירות והמודיעין רפ"ק רועי וולדמן ונגד קצין הנוער פרד יוסי ורדי, שהיו מעורבים. כמו כן, נתבעה גם המשטרה.

 

בתביעה נטען כי לרופאה נגרמה עוגמת נפש רבה, סיוטים עקב השהייה במעצר בחברת עברייניות, נרקומניות וזונות. עוד נטען כי בגלל הטראומה מהמעצר היא נאלצה לעזוב את מקום עבודתה בבית חולים הלל יפה.

 

שופטת בית המשפט שלום בחדרה, הדסה אסיף, הציעה לצדדים להגיע להסכם פשרה. היום הוצג

ההסכם ולפיו ישלמו הנתבעים לרופאה 50 אלף שקל כפיצוי וכשכר טרחה של עורך הדין. בהסכם נקבע כי הנתבעים לא יצטרכו להודות בכל טענה או עובדה אחרת שנטענה נגדם. השופטת אסיף נתנה להסכם תוקף של פסק דין. "בדקתי ולא מצאתי פיצוי בסכום כזה גבוה על יום אחד של מעצר שווא", סיכם עו"ד טייב. "הסכום הזה נפסק בעיקר בגלל הרשלנות החמורה בעצם מעצרה של הרופאה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית מעצר קישון. המעצר גרם לסיוטים
צילום: גיל נחושתן
עו"ד טייב. סכום גבוה
מומלצים