שתף קטע נבחר

תופעה: מודדים בחנויות האופנה - וקונים באינטרנט

Showrooming, מונח המתאר קונים שמנסים מוצר בחנות ואז רוכשים אותו במחיר זול יותר באינטרנט, מאלץ קמעונאים להמציא שיטות חדשות להתמודד עם התופעה. רשתות הבגדים מוגנות יחסית, בינתיים. "בגד צריך למדוד לפני הקנייה, בניגוד לטלוויזיה"

חנויות הבגדים חסינות מול קהל הקונים שבא רק להתרשם ואז קונה באינטרנט. בינתיים. Showrooming, המונח עבור קונים המנסים מוצר בחנות, ואז קונים אותו במחיר זול יותר באינטרנט, הוביל את הקמעונאים למצב שבו הם מחביאים ברקודים, משפרים את האתרים שלהם עצמם וממציאים שיטות לשכנע את הקונה להשלים את הקנייה בחנות.

 

 

אך למותגי ההלבשה יש יתרון על חברות שמוכרות מוצרים אותם ניתן לקנות בכל מקום, כמו טלוויזיות ומוצרים לבית. "קמעונאים המתמחים בהלבשה הם בין המושפעים במידה הנמוכה ביותר מה-Showrooming, מכיוון שככל שהמוצר בלעדי יותר, כך קשה יותר לעשות לו Showrooming", אומר ג'ואל ביינס, מנכ"ל משרד עורכי הדין AlixPartners, הפועל בתחום הקמעונאות.

 

"אם תבחנו את חברות ההלבשה המצליחות של השנים האחרונות, מדובר באלו שיש להן הגנה סביבן", אומר מנהל קרנות הגידור שון קוורץ, שמנהל את חברת Esplanade Capital בבוסטון. הוא מציין את Gap ואת יצרנית בגדי היוגה, Lululemon Athletica, בתור דוגמאות טובות לחברות שהבגדים שלהן לא נמכרים במקומות אחרים מלבד החנויות שלהן.

 

 (צילום: Gettyimages Imagebank) (צילום: Gettyimages Imagebank)
(צילום: Gettyimages Imagebank)

 

אתרי אינטרנט זולים כמו Zappos או אמזון, נוטים לצבור מלאי של מותגים, אבל לרוב הסחורה הנמכרת בהם אינה מהעונה הנוכחית, או שמגוון הצבעים והמידות הוא מוגבל.

 

"זו חוויה מהנה למדוד בגדים"

"אני לא צריך לראות אם הטלוויזיה יושבת יפה כשאני קונה טלוויזיה", טוען ג'ו מגיבו, סמנכ"ל המסחר האלקטרוני ברשת האופנה אמריקן איגל, שרשמה מכירות טובות יותר מיריבותיה במהלך השנה האחרונה. "בבגדים זה שונה - השאלה היא אם הם מתאימים לי, מאיזה בד הם עשויים, ומהי איכות התפירה", הוא מסביר.

 

זו הסיבה לכך שחנויות בגדים מקוונות כמו Bonodos או Piperlime של גאפ, פתחו גם חנויות פיזיות או סיכמו עם קמעונאים על מכירת המוצרים שלהן בסניפים ה"אמיתיים".

 

"אם אני רוצה לקנות ספרים, מוצרים טכנולוגיים, DVD, אני קונה הכל ברשת. אבל בקשר לבגדים, הייתי מעדיפה לבקר בחנות, וזו גם חוויה מהנה, למדוד בגדים", אומרת אסטל טראן, רואת חשבון משיקגו.  לדבריה, היא תבדוק את המחירים ברשת רק אם היא מתכוונת להוציא יותר מ-100 דולר.

 

המוצרים שמועדים יותר ל-Showrooming אכזרי הם מוצרי יוקרה, בעקבות המחירים הגבוהים שלהם, טוען מרשל כהן, כלכלן ראשי בחברת הייעוץ NPD.

 

"בתחום מוצרי האלקטרוניקה ומוצרים צרכניים אחרים, ה-Showrooming קיים וצומח מיום ליום. אם קמעונאיי ההלבשה לא ייקחו זאת ברצינות, הם לא יצליחו להדביק את הפער", אומר בולט אנדרסן, מנהל בתחום הקמעונאות של חברת הייעוץ KPMG.

 

חלק מהמשקיעים מהמרים על מניות של חברות הלבשה הכוללות הגנה יחסית מול אימת ה-Showrooming. מדד ההלבשה של S&P רשם תשואה לוהטת של 27.1% מתחילת השנה, על פי נתוני רויטרס, נתון גבוה בהרבה מהממוצע של S&P 500 העומד על 14.8%. והתחזית היא לעליות נוספות במדד.

 

"בעוד שאמאזון גונבת נתח שוק במגוון קטגוריות, קמעונאיות הבגדים לא הולכות לשום מקום. הן נשארות חלק מהסיבוב שלנו בקניון" , מסכם קוורץ מ-Esplanade.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים