שתף קטע נבחר

אחרי זעזוע המוח: קלינטון חוזרת לעבודה

מזכירת המדינה צפויה להעיד על המחדלים בתקרית שבה נרצח השגריר בלוב בחודש ספטמבר. כנראה זו אחת ההופעות הציבוריות האחרונות של קלינטון לפני כניסתו של ג'ון קרי לתפקיד

הילרי קלינטון  שבה לעבוד: מזכירת המדינה האמריקנית, שביטלה מסע לצפון אפריקה ולמפרץ הפרסי בעקבות נגיף בקיבה, ולאחר מכן התעלפה, נפלה וסבלה מזעזוע מוח, הודיעה כי תחזור לעבודה בשבוע הבא לאחר חופשת מחלה בת שלושה שבועות.

 

כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים לפני כולם - בפייסבוק של ynet

  

בכך שמה קלינטון קץ לניחושים ולתיאוריות הקשר, והודיעה שבכוונתה להתייצב לעדות בפני ועדות החוץ של שני בתי הקונגרס בנוגע לחקירת רצח השגריר בלוב, כריסטופר סטיבנס, בחודש ספטמבר. דובריה של מזכירת המדינה הבהירו שהרופאים מאפשרים לה לחזור לעבודה אבל לא לצאת לנסיעות לחו"ל.

 

תחת קלינטון נתגלו מחדלים בתפקוד מחלקת המדינה, ויש בקרב הרפובליקנים כאלה הרוצים להטיל דופי בתפקודה, לקראת אפשרות שתרוץ לנשיאות בעוד ארבע שנים.

 

קלינטון תעיד על הכשלים סביב רצח השגריר בלוב (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קלינטון תעיד על הכשלים סביב רצח השגריר בלוב(צילום: רויטרס)

 

התקשורת השמרנית בארצות הברית החלה להפיץ תיאוריות קשר לאחר שקלינטון ביטלה את הופעתה בשימוע בפני הקונגרס לפני שמונה ימים, בנוגע לפיגוע בקונסוליה האמריקנית בבנגאזי, שבו נרצחו ארבעה אמריקנים כולל סטיבנס. הם טענו כי הילרי מתחזה לחולה כדי שלא תצטרך להעיד.

 

עוד חדשות בעולם:

 

השבועון הניו-שמרני "וויקלי סטנדרד", ובעקבותיו רשת פוקס והעיתון "ניו יורק פוסט" בבעלות איל התקשורת רופרט מרדוק, לא הניחו לנושא. בכמה אתרים שמרנים הכתבות של קלינטון היו בוטות יותר, אבל הקיצוני מכולם היה השגריר לשעבר באו"ם, ג'ון בולטון, שכיהן בתפקיד בממשל ג'ורג בוש הבן.

 

"אני מקווה ששום דבר רציני לא קרה", כתב בולטון בסרקזם, "אבל יש כאן מחויבות, במיוחד אם קלינטון תחליט לרוץ לנשיאות ביום מן הימים. היא עשויה להימנע ממתן עדות, אבל היא לא יכולה להתחמק מזה לעד".

 

ג'ון בולטון האשים: "היא לא יכולה להתחמק לעד" (צילום: אורי פורת) (צילום: אורי פורת)
ג'ון בולטון האשים: "היא לא יכולה להתחמק לעד"(צילום: אורי פורת)

 

ההאשמות של השגריר האמריקני לשעבר באומות המאוחדות הגיעו שלושה ימים לאחר ששני רופאיה של מזכירת המדינה פרסמו הודעה שלפיה "היא פיתחה נגיף בקיבה, שהוביל למחסור חמור בנוזלים וכתוצאה ממנו להתעלפות", והוסיפו כי "במהלך השבוע בדקנו וקבענו שהיא סובלת מזעזוע מוח ולכן המלצנו לה שהיא תמשיך לנוח כדי להימנע מפעילות רצינית וייעצנו לה בתוקף לבטל את אירועי העבודה".

 

בניגוד להאשמות של בולטון, כי קלינטון ביטלה הופעות מאז הפיגוע בבנגאזי, מקורביה של מזכירת המדינה מדגישים שהיא הופיעה מאז 14 פעמים מול התקשורת, והעניקה שפע של ראיונות. אפילו סנאטורים רפובליקנים בכירים כמו ג'ון מקיין, שהתמודד בעבר לנשיאות ולינדזי גרהאם מאמינים שקלינטון הייתה חולה באמת. "היא מעולם לא נבהלה מקרב", העיר מקיין בראיון ל"פוריין פוליסי".

 

שני סגניה של קלינטון במחלקת המדינה נשלחו להעיד בוועדות החוץ של הסנאט ובית הנבחרים, אבל יושבת ראש הוועדה בבית הנבחרים, הרפובליקנית איליאנה רוס לטינן, הבהירה כי קלינטון תיקרא להעיד לאחר החלמתה. רפובליקנים בסנאט אף הצהירו כי לא יאשרו את מינויו של מחליפה בתפקיד, ג'ון קרי, לפני שקלינטון תעיד.

 

כעת נראה שהופעתה של הגברת קלינטון בפני הוועדה תהיה אחת הפעולות האחרונות שלה בתפקיד לפני השבעתו של קרי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוזרת לעבוד. הילרי קלינטון
צילום: AFP
השגריר שנרצח. קלינטון תעיד
צילום: AFP
יצא להגנת קלינטון. מקיין
צילום: רויטרס
מומלצים