שתף קטע נבחר

הוגש כתב אישום נגד ליברמן: אילון העד המרכזי

הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום את כתב האישום המתוקן בגין מרמה והפרת אמונים נגד מספר 2 ברשימת הליכוד ביתנו. סגנו של ליברמן לשעבר במשרד החוץ צפוי להעיד נגדו בבית המשפט ולטעון כי היה מעורב באופן פעיל במינוי השגריר

עכשיו זה רשמי, מס' 2 ברשימת הליכוד-ביתנו מואשם במרמה ובהפרת אמונים: המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (יום א') לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום, בתיק מספר 57926-12-12, נגד שר החוץ לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, ובו נטען כי ליברמן פעל לקידומו של זאב בן אריה לתפקיד שגריר ישראל בלטביה, לאחר שקיבל ממנו מידע סודי על חקירתו הפלילית.

 

כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

נוכח מרכזיות עדותו של סגן שר החוץ דני אילון, שבלעדיה היה קשה מאוד לגבש כתב אישום חמור יותר, צפויים השר לשעבר וסגנו לעמוד זה מול זה בבית המשפט. לפי כתב האישום, "לצורך קידום המינוי זימן הנאשם את אילון, סגנו, לחדרו ואמר לו שיש למנות את בן אריה לתפקיד השגריר בלטביה". אילון לא הכיר את בן אריה, אך פעל בהסתמך על דברי ליברמן.

 

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הציג את כתב האישום המתוקן נגד ליברמן ביום חמישי, בעקבות השלמות החקירה בפרשת השגריר שמסר לו מידע על חקירותיו. סעיף האישום - מרמה והפרת אמונים - נותר על כנו, אולם נוספו פרטים על מעורבות גדולה יותר של שר החוץ המתפטר במינוי השגריר בן אריה.

 

בין היתר, נכתב כי ליברמן זימן את סגנו דני אילון, ואמר לו שיש למנות את בן אריה לשגריר בנימוק שמדובר כביכול במועמד המתאים לתפקיד שגריר ישראל בלטביה. אילון, שדבריו עמדו במרכז ההחלטה להחמיר את כתב האישום, נוסף לרשימת עדי התביעה.

 

במכתב שהגיש היועץ המשפטי לפרקליטיו של ליברמן, עו"ד גיורא אדרת ועו"ד ירון קוסטליץ, צוין כי "לאחר בחינה של החומר שנאסף בהשלמת החקירה, ממנו עלה שח"כ ליברמן היה מעורב במינוי השגריר ברמה העולה על זו שיוחסה לו בכתב האישום המקורי, הוחלט להוסיף לכתב האישום מספר עובדות".

 

 

נשיאת בתי משפט השלום במחוז ירושלים, השופטת שלומית דותן, תצטרך להכריע בסוגיה מי ידון בתיק. אם אחד הצדדים יבקש לקיים את הדיון בתיק בפני הרכב, תכריע השופטת דותן גם בנושא זה. מבחינת לוח הזמנים, לפני ההחלטה על החמרת כתב האישום, הפרקליטות הסכימה לזירוז הדיונים בתיק וסביר להניח שתסכים גם עכשיו.

 

בכל מקרה, הסיכויים שההליך יסתיים עוד לפני הבחירות יהיה קלוש, כך שאפשר לומר שבסבירות גבוהה מאוד ליברמן לא יתחיל את דרכו בכנסת הבאה בתפקיד שר, אלא כח"כ בלבד. המגעים להסדר טיעון נתקעו בסוגיית הקלון עוד לפני ההחלטה להחמיר את כתב האישום. אחרי ההחמרה, נראה שהסיכויים להסדר קלושים ביותר.

 

רשימת עדי התביעה כוללת מלבד אילון בין השאר את יוסי גל,

 מנכ"ל משרד החוץ לשעבר שהיה חבר בוועדת המינויים (כיום משמש שגריר בצרפת) וכן את שמעון רודד, לשעבר ראש אגף משאבי אנוש שמכהן כיום כשגריר ישראל בתאילנד.

  

ליברמן עצמו מסר בתגובה בסוף השבוע: "אני שב ואומר שלא עברתי עבירה פלילית כלשהי והדבר לא השתנה גם בעקבות השלמת החקירה. אני חפץ שהעניין יתברר במהירות בבית המשפט, ולשם כך כבר הודעתי לכנסת, מיד עם קבלת הודעת היועץ המשפטי, כי אני מסיר את חסינותי בהמשך להתפטרותי מתפקיד שר החוץ. כל השמועות על הסדר טיעון, כמו גם שמועות אחרות, לא היו ולא נבראו והאמת תתברר בבית המשפט".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יש אישום. ליברמן
צילום: רויטרס
העד המרכזי. אילון
צילום: בני דויטש
השגריר בן אריה
צילום: עטא עוויסאת
מומלצים