שתף קטע נבחר

צפו ביריקה על אחמד טיבי באוניברסיטת בר-אילן

לידי ynet הגיע סרטון שבו מתועדת היריקה על חבר הכנסת מרע"ם-תע"ל, מיד אחרי העימות באוניברסיטה בינו לבין ח"כ אריה אלדד. כשברקע שירה רמה של "התקווה" מוצא הח"כ טיבי מהאולם תחת אבטחה - וסופג יריקה. המשטרה פתחה בחקירה

יום אחרי המהומה באוניברסיטת בר-אילן, שבמהלכה ספג ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) יריקה, נחשף לראשונה סרטון המתעד את המעשה. בסרטון שהגיע היום (ב') לידי ynet נראה ח"כ טיבי מוצא מהאולם תחת אבטחה כשברקע שירה רמה של "התקווה", ואז הוא סופג יריקה.

 

  • עוד עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet
  • הסיפורים הכי חמים לפני כולם - בפייסבוק של ynet

     

    האירוע התרחש בתום עימות שנערך אתמול באוניברסיטת בר-אילן בין ח"כ טיבי לח"כ אריה אלדד ממפלגת עוצמה לישראל. אתמול טענו סטודנטים ערבים שנכחו במפגש שלפחות שלושה אנשים ירקו על טיבי, ומנגד התעקשו סטודנטים יהודים במקום שרק צעירה אחת ירקה עליו. למקום הגיעו שוטרים וכוחות אבטחה של האוניברסיטה.

     

    המאבטחים באוניברסיטת בר-אילן הבריחו את טיבי מחדר צדדי כדי שלא ייפגע, לאחר שמוקדם יותר סטודנט ערבי ניסה ככל הנראה לתקוף סטודנט אחר והוצא מהאולם. כמה מהסטודנטים צעקו לעבר טיבי: "אתה רוצח ילדים, לך לעזה, לך לסוריה. שם תמצא מקום בשבילך".

     

    בתגובה לאירוע אמר אתמול ח"כ טיבי: "לא אחשוש ולא אירתע ואגיע לכל מקום, גם אם יהיו שם כהניסטים וגזענים. אשמיע את דבריי ואת דברי הציבור הערבי בראש מורם". בעקבות פרסום הסרטון ב-ynet הודיעה המשטרה כי פתחה בחקירה, על אף שתלונה רשמית לא הוגשה.

     

    תע"ל: לא פלא שזה קורה בבר-אילן

    ח"כ אלדד מצדו האשים אתמול את טיבי במהומה: "במהלך הדיון התלהטו הרוחות ורוב הסטודנטים לא יכלו לסבול כנראה את דרך הדיבור של ח"כ טיבי, שטען לבעלות על ארץ ישראל ושלל את זכותו של העם היהודי למדינה דמוקרטית. הובא לידיעתי כי אחת הסטודנטיות שפכה ככל הנראה מים על ח"כ טיבי ונעצרה על ידי אנשי האבטחה של האוניברסיטה. אם אכן כך היה אנו מצרים על גילויי האלימות משני הצדדים ומגנים כל ניסיון לפגוע בח"כ טיבי".

     

    יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר היום בצהריים בתגובה על הסרטון: "אני מגנה כל תקיפה של נבחר ציבור ופגיעה ביכולתו למלא את שליחותו. במדינה מסוכסכת כמו שלנו יש להגן בנחישות על קיומו של ויכוח דמוקרטי ראוי. אם בארצנו כל דאלים גבר נתדרדר חלילה למחוזות קשים. שמחתי לשמוע את הגינוי למעשה מצד חברי אריה אלדד, ואני משבח את תגובתה הנחרצת של אוניברסיטת בר אילן נגד המעשה הפסול וכוונתה למצות את הדין עם המעורבים".


    מזכ"ל תע"ל, עו"ד אוסמה סעדי, אמר גם הוא כי היריקה על טיבי היא אירוע חמור וכשל חמור באבטחתו של חבר הכנסת: "זו התנהלות פרועה ואלימה של סטודנטים בתוך קמפוס שהזמין את ח"כ טיבי להרצאה. כנראה הימין המטורף ניזון מההסתה של פוליטיקאים מהימין המסיתים נגד טיבי ונגד הנהגת הציבור הערבי בצל ההקצנה של מפלגת השלטון בראשות

    נתניהו וליברמן, ששותקים נוכח גל ההסתה המסוכן".

     

    סעדי אמר עוד: "לא פלא שהתקרית החמורה והאלימה הזו התרחשה בבר אילן, שממנה יצא רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. ח"כ טיבי ימשיך להגיע לכל מקום כדי להשמיע את דבריו ואת דברי הציבור הערבי בגאון, בראש מורם וללא מורא או פחד. אלה פניה המכוערות של המערכת הפוליטית הישראלית ערב הבחירות. אנחנו דורשים בדיקה מקיפה של הנהלת האוניברסיטה והמשטרה למה שאירע".



  • אוניברסיטת בר אילן גינתה את "המעשה המכוער של הנערה ומצרה על כך שהוא נעשה בתחומה. הנערה איננה סטודנטית ואין לה שום קשר עם האוניברסיטה. האוניברסיטה דוגלת בחופש ביטוי ובסובלנות ותדאג להבטיח אותם גם בעתיד".

     

    בהכנת הידיעה השתתף אלי סניור
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים