שתף קטע נבחר

דאקאר 2013: סיכום יום המירוץ השני

סטפן פטרהאנסל עבר להוביל את מירוץ הסיבולת הקשה בעולם, עמדה אותה הוא מכיר היטב על ארבעה או שני גלגלים. הוסקווארנה מובילה את קטגוריית האופנועים, והונדה החוזרת רק במקום ה-15 בינתיים

אחרי חימום קל ביום הפתיחה עם מעט חולות מדבר שליד העיר פיסקו, זינקו מתחרי דאקאר 2013 ם אל קטע הדירוג המשמעותי הראשון. במירוץ של 2012 היו הדיונות של מדבריות פרו סוג של קינוח אחרי שבוע וחצי של תחרות. השנה, כיוון שמסלול הראלי התהפך, פוגשים המתחרים בדיונות האימתניות כבר בפתיחת הראלי.

 

נוף הדיונות המבלבל מצריך ריכוז רב על מנת שלא להיקלע לטעויות ניווט, ובאופן צפוי היו אלה אותן טעויות שקבעו את תוצאות היום השני בקרב הרוכבים. פרנסיסקו לופז שניצח ביום הראשון טעה בניווט בק"מ ה-75 של קטע הדירוג, ושורה ארוכה של מתחרים עקבו אחריו, בראשם סיריל דפרה. כאשר התגלתה טעות נאלצו כולם לחזור לאחור, תוך שהם מאבדים לפחות 10 דקות. לופז סיים כך את היום רק במקום ה-30. דפרה לעומת זאת סיים 12, ומצא עצמו חמישי בדירוג הכללי.

 

מנצח היום ומוביל המירוץ החדש הוא חואן ברדה בורט עם ההוסקוורנה. שני סיים חואן פדררו הספרדי, ושלישי סיים מאט פיש האוסטרלי, בן קבוצתו של המוביל. ואיך מתקדמת הונדה? לא כל כך בינתיים, שכן הלדר רודריגז, הרוכב הבכיר של הקבוצה העורכת השנה קאמבק מתוקשר, סיים את היום רק במקום ה-15.

 

גם אצל נהגי המכוניות גררה הפגישה הראשונה עם הדיונות לא מעט טעויות. קרלוס סיינז שניצח ביום הראשון הוביל עד לק"מ ה-50, אבל טעות בניווט גרמה לו לאבד את הדרך וזמן יקר. את היום השני סיים רק במקום ה-11. גם חואן רומה סבל מבעיה דומה, וסיים רק במקום ה-17. מנצח היום השני היה סטפן פטרהאנסל הוותיק, אשר עבר להוביל את האירוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיונות תובעניות וטובעניות - כבר עתה
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים