שתף קטע נבחר

הפארסה הסתיימה - חוזרים למסור מכוניות

במשרד התחבורה אישרו הערב ליבואנים לחדש מסירת מכוניות ללקוחות שלא קיבלו אותן מתחילת השנה. למרות שהסכים למהלך שעדיין לא אושר רשמית, תוקף יו"ר ועדת הכספים בחריפות את משרד התחבורה

יו"ר הוועדה הסכים, משרד התחבורה הנחה - והפארסה נגמרה. משרד התחבורה אישר היום (ב') ליבואניות הרכב לשוב ולמסור מכוניות חדשות ללקוחות, וזאת לאחר כשבוע שבו שותקה הפעילות בשוק הרכב. חידוש המסירות מתאפשר בעקבות סיכום בין המשרד ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לפיו ביום החמישי הקרוב תאשר הוועדה תקנות המעדכנות את גובה אגרת הרישוי. התקנות, שהועברו לוועדה רק ב-30 בדצמבר, לא אושרו לפני תחילת השנה החדשה, וכתוצאה מכך הופסקה מסירת המכוניות.

 

בשיחה עם ynet, אישר ח"כ גפני כי בכוונתו לכנס את ועדת הכספים ביום חמישי, במטרה לאשר את התקנות. במשרד התחבורה ציינו כי ההנחייה לחדש את  מסירות הרכב פורסמה למרות שעדכון אגרת הרישוי עוד לא אושר רשמית, וזאת לאחר שח"כ גפני הבהיר כי בכוונתו לכנס את הוועדה ולאשר את התקנות הרלוונטיות. בכירים ביבואניות הרכב אישרו כי קיבלו את הנחיית משרד התחבורה.

 

יבואנים: מסירת מכוניות לא תתחדש מיידית (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
יבואנים: מסירת מכוניות לא תתחדש מיידית(צילום: רועי צוקרמן)

  

יש לציין כי ח"כ גפני החליט כי לא יביא לאישור ועדת הכספים תקנות אחרות שהגיש משרד התחבורה, ובהן התבקשה הוועדה לאשר את ייקור אגרת מבחן הנהיגה העיוני ("תיאוריה"). האגרה, שאמורה לעלות מ-47 שקלים ל-61, כבר פורסמה באתר משרד התחבורה. אלא שכעת מודיע גפני לשר התחבורה כי יידחה את הדיון בייקור האגרה עד לאחר הבחירות, מאחר "שאין בה דחיפות".

 

"זה בלתי נסבל", אומר ח"כ גפני בשיחה עם ynet, בהתייחסו להתנהלות משרד התחבורה. "למה לא העבירו את התקנות לפני חודש, או אפילו לפני חודשיים? הם הופתעו מכך שהשנה מסתיימת, או שצריך לעדכן את האגרות?". לדבריו, הוועדה הודיעה למשרד כי יש צורך להעביר את התקנות בדחיפות, אך אלה הועברו רק יומיים לפני סוף השנה. יש להזכיר כי בגלל שהתקנות לא אושרו במועד, אי אפשר היה להנפיק רישיונות רכב, ולכן הופסקה מסירת מכוניות חדשות.

 

"זה תהליך מטומטם"

במכתב ששלח היום לשר התחבורה, הבהיר ח"כ גפני כי "בעוד שלמשרדך היה זמן רב להכין את התקנות, יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הכספים התבקשו על-ידי משרדך לסיים את מלאכתם בתוך יממה אחת בלבד". לדבריו, כינוס ועדת הכספים בזמן פגרת הבחירות דורש היתר מיוחד של יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, וכפוף לפרסום הודעה מראש לחברי הוועדה - ארבעה ימים לפני כינוסה. 

 

במשרד התחבורה הסבירו בשבוע שעבר כי עדכון האגרות נועד להגן על רוכשי המכוניות. לדבריהם, העדכון "ימנע מצבים שבהם מכוניות שסווגו ב-2012 לקבוצת מחיר מסוימת יסווגו ב-2013 לקבוצת מחיר גבוהה יותר. כך, עלולים בעלי המכוניות לשלם אגרת רישוי גבוהה יותר". עם זאת, במשרד גם ציינו כי העבירו את התקנות לאישור ועדת הכספים ב-30 בדצמבר - יומיים לפני סוף השנה.

 

"זה תהליך מטומטם", אומר היום ח"כ גפני ל-ynet. "ועדת הכספים לא יכולה להתנהל ככה. ואחר כך הם (משרד התחבורה) שולחים מכתב ליבואני הרכב, ואומרים ש(הם) רק מחכים לוועדת הכספים. מה לנו ולעניין הזה? ואחר כך גם מאשימים אותי שאני מאשר תקנות לבד. אני מצפה שיכתבו עכשיו ליבואני הרכב עוד מכתב, ויתנצלו על כך שלא העבירו את התקנות בזמן". 

 

משיחות שקיים ynet עם בכירים בשוק הרכב, עולה כי ייקח זמן עד שלקוחות יקבלו בפועל את המכוניות שרכשו. באחת היבואניות הסבירו כי מסירת המכוניות עשויה התעכב בכל מקרה עד ליום ראשון. בכיר ביבואנית אחרת היה מעט אופטימי יותר, והעריך כי המסירה תחל כבר בעוד יומיים (חמישי).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ משה גפני: "זה בלתי נסבל"
צילום: גיל יוחנן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים