שתף קטע נבחר

הלך לעולמו מיכה שמבן, מייסד הפועל חולון

המאמן האגדי, שהקים את קבוצות הכדורסל של הפועל חולון והפועל גבעתיים ואימן גם את נבחרת ישראל בכדורעף, נפטר בגיל 94. הפועל חולון: "פועלו של שמבן יישאר איתנו לעד"

מיכה שמבן, מבכירי המאמנים בספורט הישראלי לדורותיו, הלך הבוקר (ג') לעולמו בגיל 94. הלווייתו של שמבן תיערך מחר בבוקר בכפ"ס.

 

שמבן, יליד 1919, עלה לארץ בגיל 15 מרומניה. בשנות ה-40 היה חניך בקורס הראשון למורים לחינוך גופני בארץ ישראל. בשנת 1946 ייסד את הפועל חולון בכדורסל, אותה אימן וניהל עד 1958. שנים מאוחר יותר הקים גם את מועדון הכדורסל של הפועל גבעתיים.

 

שמבן, בטקס שנערך לכבודו לפני כשנתיים (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
שמבן, בטקס שנערך לכבודו לפני כשנתיים(צילום: ראובן שוורץ)

 

לפני כשנתיים ערכה הפועל חולון למיכה שמבן טקס הוקרה בהשתתפות עשרות שחקני עבר של הקבוצה. הטקס נערך לפני משחקה ה-1,000 של הפועל חולון בליגת ווינר. הקבוצה תכבד את זכרו של שמבן בדקת מחיאות כפיים, טרם המשחק הערב (19:30) מול מכבי חיפה.

 

שמבן היה ידוע גם כ"מר כדורעף". הוא הקים קבוצות רבות ואימן בענף במשך שנים רבות, כולל את נבחרת ישראל בכדורעף בשנות ה-50 וה-60.

 

אולם הפחים. שמבן יזם את הקמתו (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אולם הפחים. שמבן יזם את הקמתו(צילום: ראובן שוורץ)

 

מהפועל חולון נמסר: "מועדון הכדורסל של הפועל חולון מרכין ראשו עקב פטירתו של מיכה שמבן, מייסד מועדון הכדורסל לדורותיו. שמבן ייסד את המועדון בשנת 1946, הוא אימן וניהל את הקבוצה הבוגרת עד שנת 1958. בשנת 1972 חזר מיכה שמבן למועדון והקים את בית הספר הראשון בארץ לכדורסל, בית ספר שהיווה בסיס לתור הזהב של הכדורסל החולוני כשבין ראשוני בוגריו היו ישראל אלימלך, ניב בוגין, אבי מאור, מוטי דניאל ועוד רבים וטובים.

 

"מיכה היה זה שיזם ושיכנע בשנת 1953 את ראש עיריית חולון באותם ימים, ד"ר חיים קוגל, להקים אצטדיון כדורסל בעיר חולון, וכך הפך מה שמכונה היום 'אולם הפחים' לאצטדיון הכדורסל הראשון בארץ. מיכה שמבן קיבל את תואר יקיר העיר חולון וכמו כן היה מועמד לקבלת פרס ישראל בתחום הספורט. מיכה שמבן היה וישאר לנצח יקיר המועדון ופועלו יישאר איתנו לעד. יהי זכרו ברוך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
מיכה שמבן ז"ל
צילום: שאול גולן
מומלצים