שתף קטע נבחר

דאקאר 2013 - משתתף נהרג, המירוץ ממשיך

הרוג ראשון בתאונה בין מכונית משטרה מקומית לרוכב מתחרה, בעיות גובה, ניווט ומזג אוויר קשה, מהפך בטבלת הרוכבים ויום מנוחה עבור כולם. הדאקאר הגיע למחצית הדרך

היום השביעי של הדאקאר החל בקטע קישור ארוך בהרי האנדים לכיוון ארגנטינה. ובשעות הבוקר נהרג המשתתף הראשון במירוץ השנה. תומס בורג'ין בן ה-25 התנגש חזיתית עם אופנועו בניידת משטרה ונהרג במקום.

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

האירוע המשיך - כמו בכל שנה - כמתוכנן, ובתום קטע הקישור הראשון שנמתח לאורך 417 ק"מ, יצאו המתמודדים לקטע דירוג של 218 ק"מ בשבילים מהירים ודרכי עפר מסולעות, בגובה שנע בין 3.5 ל-4 ק"מ מעל פני הים. הרכיבה והנהיגה בגובה זה משפיעות מיידית על הספק המנועים, המייצרים כ-25% פחות הספק מרבי, אך גם על האנשים שבמכונה.

 

מי שהסתדר מצוין עם התוואי הזה היה האמריקאי קורט קאסלישלו, אשר סיים שני במירוץ הבאחה 1000 המפורסם. קאסלי קבע את הזמן המהיר מכולם עם מהירות ממוצעת של 117 קמ"ש, והפך להיות הרוקי - הופעת בכורה באירוע - הראשון שמנצח קטע דירוג בדאקאר מאז 2006. כבוד.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

אחרי קאסלי הגיעו - בזמן זהה - פרנסיסקו לופז ואוליבר פאין בימאהה. פאין שמר על המקום הראשון בדירוג המצטבר, ואילו לופז עלה למקום השני. סיריל דפרה נהנה קצת פחות. תקלה בתיבת ההילוכים ואובדן הילוך חמישי הגבילו את מהירותו בקטע הדירוג המהיר. דפרה שסיים רק במקום ה-34, ירד בדירוג המצטבר למקום החמישי.

 

בקטגוריית המכוניות ניצח סטפן פטרהאנסל , כשהוא מקדים בדקה ו-56 שניות את יריבו העיקרי נאסר אל עטיה. הפער בין שני המתמודדים על הניצחון עומד כעת על קצת יותר מ-3 דקות.

 

היום השמיני בדאקאר הורכב ממסלולים שונים לכל קטגוריה, כאשר היעד הסופי של הרוכבים והנהגים הוא סן מיגל. לפני הרוכבים ניצבו 247 ק"מ של קטע דירוג ו-491 ק"מ של קטעי קישור, ואילו הנהגים התמודדו עם 379 ק"מ של קטעי דירוג ו-470 ק"מ של קטעי קישור.

 

לצערם של המתחרים, אל כמות הקילומטרים האדירה הצטרף מזג אוויר קודר והסוער, אשר יחד עם משימות ניווט מורכבות גרמו לעיכובים ובלבולים רבים.

את היום ניצח לבסוף חואן ברדה בוראט, אשר הוסיף זאת לשני נצחונות קודמים בדאקאר הנוכחי. למרות זאת, מספר ימים עם תוצאות גרועות מעמידים אותו בכל זאת במרחק של כשעתיים ממוביל המירוץ.

 

גם המתחרים שסיימו אחריו אינם חלק מהפייבוריטים, שנתקלו ביום קשה במיוחד. אוליבר פאין איבד למשל זמן רב ושמט את המקום הראשון בדירוג הכללי, בו החזיק עד אותו יום. את פאין החליף רוכב ימאהה אחר, דויד קסטאו.

 

סיריל דפרה, אחד המועמדים הבכירים לניצחון באירוע, סבל מעוד יום לא מוצלח. לא רק שסיים כ-16 דקות אחרי המנצח, הוא גם נאלץ להחליף מנוע עם אחד מ"רוכבי הצללים" של ק.ט.מ, שכן היום השמיני נחשב כאחד מ"ימי המרתון", בהם אסור לקבל סיוע טכני חיצוני. החלפת המנוע תעלה לדפרה בקנס של של 15 דקות עונשין, אך למעשה הצילה עבורו את האירוע מנטישה מוקדמת.

 

גם אצל הנהגים מדובר היה ביום כלל לא פשוט. כה מורכב, עד כדי הפסקת המירוץ אחרי הק"מ ה-88 עקב תנאי מזג אוויר גרועים במיוחד. עד אותה נקודה היה נאסר אל עטיה מהיר מכולם, כשהוא מקדים את רובי גורדון וסטפן פטרהאנסל.

 

היום ינוחו המתחרים ויאגרו כוח לקראת החצי השני של האירוע, אשר יפתח - אם תנאי מזג האוויר יאפשרו זאת - ביום המפרך ביותר השנה: לא פחות מ-852 ק"מ, עם קטעי דירוג של כ-600 ק"מ עד לעיר קורדובה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בדקאר
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
ממשיכים למרות הטרגדיה
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים