שתף קטע נבחר

8 ימים לבחירות - וההודעה עדיין לא הגיעה לבוחר

החוק קובע כי ההודעות לבוחר צריכות להישלח עד 21 ימים לפני הבחירות, אבל למרות זאת רבים עדיין לא קיבלו אותן. "זו מדינת חלם", אמרה אחת הממתינים. גם משרד הפנים מודה: "לא כל ההודעות נשלחו". לא קיבלתם גלויה? בדקו כאן היכן תצביעו

הפתקים הודפסו, הפרגודים נשלחו לקלפיות, התעמולה בעיצומה ורק דבר אחד חסר - הודעות לבוחר. החוק קובע כי ההודעות היו צריכות להישלח 21 יום לפני הבחירות, אולם בוחרים רבים עדיין לא קיבלו את ההודעות ולא יודעים היכן יוצבו הקלפיות שלהם - שמונה ימים בלבד לפני בחירות 2013.

 

לא קיבלתם את ההודעה לבוחר? בדקו כאן היכן הקלפי שלכם

 

בת-שבע גדליה (70) מפתח תקווה היא אחת מאלה שלא קיבלו את ההודעה המיוחלת. "אני שומעת תשדירים ברדיו ובטלוויזיה ושם מספרים לנו השכם וערב על ההודעות לבוחר שצריכות להגיע", אמרה אתמול (יום א') גדליה, "אבל תיבת הדואר שלי נותרה ריקה. שום דבר לא הגיע ולמעשה לא הגיעו הודעות גם לבעלי ולילדים הבוגרים שלי. מדובר במדינת חלם".

 

הודעות לבוחר. "תיבת הדואר עדיין נותרה ריקה" ()
הודעות לבוחר. "תיבת הדואר עדיין נותרה ריקה"

 

כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים לפני כולם - בפייסבוק של ynet   

 

גם עינת, בת 27, לא קיבלה עדיין את ההודעה לבוחר: "אני גרה בתל-אביב, ההורים ברמת גן, ואף אחד מאיתנו עדיין לא קיבל את ההודעה לבוחר. אני תמיד מצביעה בבית הספר היסודי שליד הבית, ואני מניחה שגם הפעם אצביע שם - אבל פתק עדיין אין. למרות זאת, אמרו לי שמספיקה תעודת זהות כדי להצביע בקלפי

הנכונה".

 

"בגלל שלא קיבלתי את ההודעה עד עכשיו, בדקתי באינטרנט ועכשיו אני יודע בוודאות איפה להצביע", סיפר נועם, בן 37 מתל-אביב, שמצא בעצמו פתרון לבעיה. "אני בטוח שיש הרבה שלא יודעים באיזה אתר לבדוק, ועשרה ימים לפני הבחירות לא יודעים לאיזו קלפי הם צריכים ללכת".

 

גדליה היא אחת מאותם אנשים. "מעודדים אותנו כל הזמן ללכת ולהצביע אבל עניין אלמנטרי כמו שליחת הודעות שיאפשרו לי לממש את זכותי הדמוקרטית לא מתבצע. אני עדיין לא מבינה היכן אני אמורה להצביע", היא הודתה. "אומרים שאפשר למצוא את זה באינטרנט, אבל משרד הפנים צריך לדעת שבשביל פנסיונרים כמוני 'אינטרנט' זו רק מילה שהנכדים שלי משתמשים בה. אני לא יודעת להשתמש באינטרנט וכמוני יש רבים".

 

תלונות התקבלו במשרד המבקר 

בחוק הבחירות לכנסת נקבע כי "לא יאוחר מ-21 ימים לפני יום הבחירות תישלח, לכל מי ששמו נכלל בפנקס הבוחרים, הודעה בדבר המען המפורט של הקלפי ששמו נכלל ברשימת הבוחרים הרשאים להצביע בה". המטרה של ההודעה לבוחר היא להעניק לבוחר אפשרות לערער על הצבתו באותה קלפי.

 

יצחק כבר יודע היכן יצביע ()
יצחק כבר יודע היכן יצביע

 

בדו"ח מבקר המדינה בשנת 2010, שעסק בבחירות ברשויות המקומיות, נטען כי אכן הייתה בעיה במשרד הפנים עם ההודעות לבוחר. "למשרד מבקר המדינה הגיעו תלונות רבות מאזרחים ובאמצעות עובדי המשרד ששהו ביום הבחירות בעשרות רשויות מקומיות", נכתב בדו"ח, "ולפיהן הם לא

קיבלו כלל את ההודעות לבוחר".

 

נראה כי שלוש שנים חלפו ולא הרבה השתנה. אף על פי שכיום כל אדם יכול לבדוק בקלות באינטרנט את הקלפי שלו באמצעות תעודת זהות ושמו, הרבה אנשים זקוקים להודעה בכתב. 12 ימים כבר חלפו מאז המועד האחרון שבו משרד הפנים היה צריך להוציא את ההודעות לבוחר, אך כאמור לחלק מהיעדים הן עדיין לא הגיעו.

 

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "יותר מ-90% מההודעות לבוחר נשלחו, נכון לשבוע שעבר. יתרת ההודעות תגיע בימים אלה לבוחרים". עוד הוסיפו במשרד כי "כל אחד יכול למצוא את הקלפי שבה יצביע באמצעות אתר האינטרנט gov.il ובאתר 'משרד הפנים - פנקס הבוחרים', באמצעות אפליקציה שבה מקישים את מספר תעודת הזהות של הבוחר".


פורסם לראשונה 13/01/2013 23:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליאת תצביע בשוהם
תעלומה: היכן ההודעה לבוחר?
צילום: בני דויטש
מומלצים