שתף קטע נבחר

חשד לזובור במג"ב: שוטרים אזקו "צעירים" והיכו

פרשת התעללות קשה נחשפת הבוקר: לפי החשד 4 שוטרי מג"ב נעצרו בחשד כי תקפו במשך תקופה שני שוטרי מג"ב אחרי שרק סיימו טירונות במסגרת תהליך "חניכה". הם היכו בהם באגרופים, בעטו בהם וריססו עליהם גז פלפל

המחלקה לחקירות שוטרים עצרה הלילה ארבעה שוטרי מג"ב, בחשד שהיו מעורבים בהתעללות קשה ותקיפה בנסיבות מחמירות של שני שוטרי מג"ב אחרים שרק סיימו טירונות ומשרתים בשירות סדיר בבסיס בית חורון. כך נודע הבוקר (יום ב').

 

כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

שלושת מהשוטרים, שנעצרו באמצעות צוות ירושלים של המחלקה לחקירות שוטרים, נשלחו כבר אחרי חקירתם למעצר בית אחרי שהודו במעשים המיוחסים להם. שוטר נוסף - שהובא בפני שופט בבית משפט השלום בירושלים - שוחרר למעצר בית בהמשך. נציגת המחלקה לחקירות שוטרים אמרה בדיון כי מדובר בשוטר שהיה הדומיננטי מכולם וכי יש לחקור מעורבים נוספים בפרשה. אביו של החשוד טען כי מדובר בשוטר מצטיין ללא רבב.

 

לפי החשד, מעשי ההתעללות החלו בדצמבר האחרון, כששני המתלוננים שובצו בפלוגה באזור מכבים. עם הגיעם של השניים החלו השוטרים בשרשרת התעללויות במסגרת תהליך "חניכה", והיא כללה בין השאר הנחתת אגרופים ובעיטות תוך שהשוטרים שעברו את ההתעללות היו אזוקים. הם גם ריססו אותם בגז פלפל.

 

התלונה הגיעה לידי המחלקה לחקירות שוטרים אמש, לאחר שאחד ההורים גילה את האירוע ודיווח על כך. פיקוד משטרת

ישראל העביר את העניין באופן מיידי לטיפולה של מח"ש, שפתחה בחקירה ללא דיחוי. מהחקירה עולה חשד כי מדובר בתופעה אף נרחבת מזו שפורטה בתלונות הספציפיות, ופיקוד המשטרה עודכן בפרטי העניין.

 

נציגת המחלקה לחקירות שוטרים, נועה לימור, טענה בדיון שנערך בצהריים בהארכת מעצרו של החשוד המרכזי כי מדובר בפרשה שאמורה לזעזע כל אזרח בישראל: "סיבת מעצרו היא חשד לשיבוש הליכי חקירה. כמו כן הסברנו לו שהמעורבים האחרים בתיק, בין המתלוננים ובין אם החשודים הנוספים, סגרו אותו מבחינה ראייתית".

 

פרקליטו של החשוד המרכזי, עו"ד לירן זילברמן, טען כי לא ניתנה לשוטר הזכות להיוועץ עם עו"ד. על כך השיבה נציגת מח"ש כי כאשר הבין השוטר בשעות הלילה המאוחרות שחבריו מסרו גרסה המפלילה אותו הוא אמר שלפני שימסור את גרסתו הוא מבקש להיוועץ עם עו"ד, אך השעה כבר הייתה מאוחרת.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutetrstock
החשד: השוטרים אזקו את עמיתיהם
צילום: shutetrstock
מומלצים