שתף קטע נבחר

האחות המותקפת: "זעם, זלזול, מכה ושריטות"

בעוד עמיתיה מוחים על האלימות המתגברת נגד צוותים רפואיים, סיפרה אחות בית החולים שיבא על השתלשלות האירועים שהובילו לתקיפתה: "הכי מעליב זה התחושה שנותנים לך"

קללות, איומים וצעקות שהובילו לאלימות פיזית, כך תיארה אחות בית החולים שיבא את תקיפתה אתמול (יום א') על ידי בני משפחתו של מטופל. דקות אחרי זה, כשאחת התוקפות עדיין שהתה בחדר, שבה לטפל בחולה. "תמיד יש קללות, אבל בחיים זה לא הגיע למכות. הכי גרוע זה שאין חוק שיכול להגן עליי", אמרה ל-ynet, בזמן שעמיתיה ערכו אסיפת הסברה בת שעתיים שבמהלכה השביתו את העבודה.

 

כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

האירוע התרחש מעט אחרי 16:00 במחלקה פנימית ה' בבית החולים. רופאה אונקולוגית הסבירה לחולה ולמשפחתו כי אסור לו לשתות מים בשל דליפת נוזלים למערכת הנשימה, ובתו השקתה אותו למרות ההוראה. האחות המופקדת על הטיפול בחולה במשמרת נקראה בדחיפות על ידי הבת, משום שהמשקה דלף סביב הצינור בקנה הנשימה.

 

"המשפחה הגיעה אליי לבקש עזרה. ניגשתי לחדר וראיתי שהחולה לא מרגיש טוב, ראיתי שהבת שלו נותנת לו קולה בניגוד להוראת הרופאה. שאלתי אותה למה היא מזיקה לו והיא אמרה: 'אמרו שאסור לו מים, לא קולה'", סיפרה האחות, בת 28. "היא דיברה אליי בזלזול נוראי, אבל אני מבינה את המשפחה ואני יודעת שהיא שם כבר הרבה זמן. אז היא התחילה לקלל: 'תלכי מפה, שמענו אותך, מי את שתגידי שאסור, תשתקי, תסתמי', והתחילה לדחוף אותי.

 

"התעקשתי שלא תיתן שתייה לאבא שלה כי זה מסכן אותו וביקשתי שתצא מהחדר. איימתי להזמין ביטחון והיא נתנה לי צ'פחה לפנים ושרטה אותי, ממש ירד לי דם והיא המשיכה לתקוף אותי. הצלחתי להוציא אותה מהחדר ואחרי שתי דקות היא חזרה עם אחותה. היא נכנסה בזעם נוראי ואיימה עליי: 'את לא תחזרי הביתה, אני אראה לך מה יהיה לך'. על האח שאיתי איימו שידקרו אותו".

 

הבוקר ב-10:00 הגיעו עשרות אחיות ללובי המרכזי בבית החולים שיבא והפסיקו את עבודתן לזמן קצר. "בשנה האחרונה הייתה עלייה של 30% במקרי האלימות כלפי צוותים סיעודיים, רופאים ואחיות בבתי החולים. לא נמשיך להיות שק החבטות של משפחות כואבות", אמר יו"ר ועד האחים והאחיות בבית החולים, שמוליק בן טל.

 

"אני מרגישה על הפנים", סיפרה האחות המותקפת. "בכיתי אחרי המקרה. איפה אנחנו נמצאים? אני אחזור לעבודה בקרוב אבל אולי הפעם זה ישתנה ואני ארגיש יותר בטוחה. לא הצליחו למנוע מהבחורה שתקפה אותי לחזור למחלקה מיד אחרי המקרה. הביטחון של בית החולים לא יכול להזיז אותה משם כי אסור לו לפי החוק והיא נשארה במקום עד תום שעות הביקור".

 

היא הוסיפה כי "עשר דקות אחרי המקרה פנתה אליי קרובת משפחה אחרת של החולה וביקשה ממני להמשיך לטפל בו, אחרי שאיימו עליי ברצח. הכי מעליב זה התחושה שנותנים לך. הכיתי אותך, השפלתי אותך ותמשיכי לטפל בו כי את כלום. מובן לי שלא יעשו לה כלום, אני חיכיתי בבית חולים עד הלילה כי לא נתנו לי ללכת הביתה בלי ליווי של חברים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחאת עובדי שיבא
צילום: גלעד מורג
מומלצים