שתף קטע נבחר

צילום: AFP

אליפות אוסטרליה: וינטרוב ופאר בסיבוב השני

פתיחה נהדרת לישראלים במלבורן: פאר גברה 4:6, 6:1 ו-3:6 על פאנובה (93 בעולם), בדרך לניצחון ראשון בסבב מאז יולי. אלוף ישראל, בהופעתו הראשונה אי פעם בטורניר גראנד סלאם, ניצח 6:7 (2), 5:7 ו-2:6 על פז'ה (97 בעולם) ויפגוש את המדורג 17 בעולם, פיליפ קולשרייבר הגרמני. וינטרוב: "כולי דמעות, מקווה לא להתעורר מהחלום"

תחילתו של הקאמבק? הטניסאית הבכירה של ישראל, שחר פאר, פתחה לפנות בוקר (ג') ברגל ימין את הופעתה באליפות אוסטרליה, לאחר שגברה 4:6, 6:1 ו-3:6 על אלכסנדרה פאנובה הרוסיה, בדרך למפגש מול דאטה קרום היפנית בסיבוב השני.

 

חגיגת תקצירים ב-ynet ספורט:

 

לפאר (90 בעולם) היה זה מפגש שני בסה"כ נגד פאנובה בת ה-23 בסבב הבוגרות. הפעם האחרונה שהשתיים נפגשו הייתה ב-2009 בטורניר גוואנגז'או, אז יצאה הישראלית כשידה על העליונה.

 

שחר פאר, לפנות בוקר. ניצחון ראשון מאז יולי 2012 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שחר פאר, לפנות בוקר. ניצחון ראשון מאז יולי 2012(צילום: AFP)

 

למשחק הלילה הייתה חשיבות כפולה עבור פאר. תחילה, היא הגיעה לאליפות לאחר שפתחה את

העונה לא טוב, עם שני הפסדים רצופים שהגיעו בסיבוב הראשון בטורניר שנז'ן ובמוקדמות טורניר סידני. לא פחות חשוב מכך, הישראלית הגיעה להתמודדות בידיעה שהפסד היה מוציא אותה מהמאיה הראשונה בעולם אחרי למעלה מ-7 שנים.

 

אלופת ישראל פתחה רע את המשחק ונשברה כבר במשחקון השני (2:0). שחר אומנם הצליחה לשבור חזרה, אך נשברה בשנית ופאנובה (93 בעולם) רצה כבר ל-4:1. פאר לא ויתרה על המערכה וקטפה חמישה משחקונים רצופים בדרך ל-4:6 ול-0:1 במשחק כולו.

 

אלכסנדרה פאנובה. לא הצליחה לעצור את הישראלית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אלכסנדרה פאנובה. לא הצליחה לעצור את הישראלית(צילום: AFP)

  

במערכה השנייה הסיפור חזר על עצמו ופאר נשברה כבר במשחקון השני, אלא שהפעם פאנובה ידעה לשמור על היתרון וטיילה ל-1:6.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

בפתיחת המערכה השלישית פאר נשברה פעם נוספת, שברה מיד בחזרה ורצה ל-1:4. הרוסיה לא הרימה ידיים ושברה במשחקון השביעי כדי לצמק ל-4:3, פאר שוב התאוששה והמשיכה ל-3:6 ולניצחון הראשון שלה בסבב מאז יולי.

 

קימיקו דאטה קרום, היריבה הבאה של פאר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קימיקו דאטה קרום, היריבה הבאה של פאר(צילום: AFP)

 

בעקבות הניצחון תזכה פאר ב-100 נקודות דירוג חשובות ובפרס כספי של 45.5 אלף דולר. בסיבוב הבא תמתין לה היפנית הבלתי נגמרת - קמיקו דאטה קרום בת ה-42 (100 בעולם), שהפתיעה כשהביסה את המדורגת 12, נדיה פטרובה הרוסיה, 2:6, 0:6.

 

גם וינטרוב ניצח: "כולי דמעות"

חצי שעה לאחר הניצחון של פאר ועל אותו מגרש (מספר 15), עלה אמיר וינטרוב להופעה הראשונה שלו אי פעם בהגרלה הראשית של טורניר גראנד סלאם, בתקווה להמשיך את הבוקר הישראלי המוצלח.

 

אמיר וינטרוב. ניצחון היסטורי (צילום: ראובן שוורץ ) (צילום: ראובן שוורץ )
אמיר וינטרוב. ניצחון היסטורי(צילום: ראובן שוורץ )

 

אלוף ישראל (196 בעולם) פגש בסיבוב הראשון את גאודיו פז'ה (97 בעולם) ופתח היטב, עם שבירה במשחקון השני ו-0:3 מהיר. הארגנטיני התאושש, חזר ל-4:4 וגרר את המערכה לשובר שוויון, בו ניצח וינטרוב 2:6, בדרך ל-6:7 בסט.

 

במערכה השנייה והשלישית וינטרוב המשיך להציג משחק טוב ולשמור על אחוזי הגשה ראשונים

באחוזים גבוהים (70 אחוז), כאשר לכך התווספו 9 אייסים. במצב של 5:5 השיג וינטרוב השיג שבירה והמשיך ל-5:7 ול-0:2 במשחק. המערכה השלישית כבר הייתה קלה בהרבה עבור הישראלי, שהשלים ניצחון 6:7, 5:7 ו-2:6.

 

לאחר הניצחון ההיסטורי, וינטרוב הנרגש כתב באתר הרשמי שלו: "האם זה באמת קרה? אני כולי דמעות. מתרגש מאוד מהניצחון הזה. זה ניצחון שיא שלי מכל הבחינות בסבב. מקווה לא להתעורר מהחלום ושיימשך כמה שאפשר. שתישארו ערים בשעות האלה בגללי עוד ועוד".

 

בסיבוב הבא ממתין לווינטרוב המדורג 17 בעולם, פיליפ קולשרייבר הגרמני, שגבר על סטיב דרסיס הבלגי 2:6, 3:6, 4:6.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים