שתף קטע נבחר

הירוקים סגרו שולחן בבר: "אתם זה עלה ירוק?"

המפלגה שמבקשת לקדם טיפול באיכות הסביבה ניסתה לקבץ תומכים באזור הבילויים בהרצליה, אבל רק בודדים באו להקשיב. "ירוק זה יפה, אבל מה עם מצע מדיני?", תהה אחד הנוכחים בבר. יו"ר המפלגה השיב: "תנו להילחם כדי שתוכלו לנשום פה"

ב-18:30 בערב, בבר הריק בהרצליה, זה נראה היה כמו סצנה שלקוחה מהסרט "הקיץ של אביה". אנשי מפלגת הירוקים נִדְמוּ לילד יום הולדת שחבריו לכיתה לא הגיעו לחגוג עמו. "80 איש אישרו הגעה", אמר בביטחון היו"ר עמיר מלצר. "בעל המקום הזמין אותנו, אמר שיהיו פה הרבה תומכים. אולי נשתה בינתיים משהו עד שיגיעו".

 

כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet

הסיפורים הכי חמים לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

"נשתה משהו עד שיגיעו". הכנס של הירוקים (צילום: צביקה טישלר, "ידיעות אחרונות") (צילום: צביקה טישלר,
"נשתה משהו עד שיגיעו". הכנס של הירוקים(צילום: צביקה טישלר, "ידיעות אחרונות")

 

חצי שעה לאחר מכן, כשהתברר שעשרות כבר לא יהיו, החליטו להתחיל. שולחן וחצי של צעירים שעובדים באזור ועוד שני זוגות על הבר שהגיעו ליהנות מ"הפי אוור". זה היה קהל שבוי בקמפיין הבחירות של המפלגה הירוקה שחבריה הגיעו למקום חמושים במסכות ושלטים ותכננו הצגה גדולה

וצבעונית והסתפקו בשיחה צנועה על כוס בירה.

 

"אני מכיר עלה ירוק, זה אותו דבר?" שאל אלכס רכטמן, מהנדס טלפונים שהגיע עם חבריו לשתות בירה של אחר הצהריים. "זו בעיה גדולה", אומר מלצר, "אנשים לא מבדילים בין שתי המפלגות בגלל השם המטעה. זה פוגע בנו".

 

קשה שלא להתרשם מהלהט של מלצר, עו"ד ממטולה שעומד בראש רשימת הירוקים. חדור מוטיבציה ותחושת שליחות אמיתית, הוא מאמין בכל מילה שיוצאת מפיו ומגבה את דבריו בממצאים ונתונים מדאיגים. משוכנע שישראל נשארה מאחור ומפקירה את אזרחיה, בעוד העולם המערבי מתקדם לאנרגיה ירוקה.

 

"עיסוק באיכות סביבה הוא נציבות הדורות הבאים, זה עיסוק בדברים שישפיעו עלינו גם עוד מאה שנה. אנחנו רוצים לדאוג לחיים שלנו, לאוויר שלנו, לתחבורה, לטפל בתחלואה הגבוהה בגלל זיהום האוויר. יש לנו תוכניות של ביטחון סביבתי, פתרונות דיור שכוללים הריסת שיכונים שנבנו לפני שישים שנה ומהווים מלכודת סביבתית במקרה של רעידות אדמה, בנייה לגובה מבלי להרוס את הטבע".

 

מנסים לשכנע, לא תמיד בהצלחה (צילום: צביקה טישלר, "ידיעות אחרונות") (צילום: צביקה טישלר,
מנסים לשכנע, לא תמיד בהצלחה(צילום: צביקה טישלר, "ידיעות אחרונות")

 

המסכה של שלי יחימוביץ', נציגת הפוליטיקה הישנה לתפיסת הירוקים, נשארת על השולחן. תוך כדי שיחה מקבל לירון פוליצר, מספר 5 ברשימה, שיחת טלפון מוקלטת. שלי על הקו - הודעה קולית ממפלגת העבודה מבקשת לשכנע את המתלבטים להצביע עבורה. מערכת משומנת של קמפיין בחירות מצד אחד של הקו, מצדו האחר התארגנות ספונטנית מלאת כוונות ורצון גדול של אלו המבקשים לטפל באיכות הסביבה שלכם. "ירוק זה אחלה, אבל אני מצביעה שלי כי אני רוצה להבטיח שביבי לא יהיה ראש ממשלה", אומרת אושרת תוהמי היושבת בשולחן.

 

באחד השולחנות, מבקש אחד היושבים מפאר ויסנר, מייסד הירוקים, לאפשר להם לשתות בנחת. "לא רוצה להיות חצוף, אבל באנו רק לשתות בירה". ויסנר מתנצל ומבקש לעזוב, מארגן מעגל ישיבה עם הצעירים המבקשים לשמוע עוד. סביבו וסביב מלצר מתאספים כמה צעירים מתלבטים.

 

"ירוק זה הכול טוב ויפה, אבל תן לי גם מצע מדיני, מדוע שיצביעו לכם?" שואל אלאמר ברזילי שהגיע לבר עם זוגתו הילה. "הרי מה מפחיד יותר אנשים? המצב הכלכלי, הביטחוני או להשתעל בסלון?" פאר ויסנר נושם עמוק ומשיב: "יכולנו לחפש אויב לתקוף אותו ולהתרומם, טומי לפיד בנה קריירה מזה. הוא השיג משהו? כלום. אני מודאג מאיכות החיים שלנו, מהבריאות. מה הטעם לדבר על מצע מדיני כשברור ששלום זו רק מילה היום, תראה את האביב הערבי". ברזילי משיב: "חורף גרעיני, לא אביב ערבי".

 

"זה בדיוק הפחדים שראש הממשלה שותל בציבור, שמסתירים מאיתנו את הדברים הבאמת מטרידים של היום-יום", אומר דרור עזרא, מס' 2 ופעיל ותיק בארגוני הסביבה. "26 אלף אנשים מצטרפים מדי שנה למעגל חולי הסרטן בישראל", אומר מלצר.

 

"אטימות מוחלטת לנושא"

יו"ר המפלגה מוסיף כי "התחלואה גבוהה ובלתי נסבלת. בעולם הבינו מזמן שזו הסוגיה החשובה ביותר, נשיא ארה"ב אובמה הכריז שבעוד עשור עשרים אחוז מהאנרגיה של אמריקה

תהיה אנרגיה ירוקה, בצרפת ובגרמניה הירוקים מהווים מרכיב חשוב בממשלות. ישראל היא היצואנית מספר אחת של אנרגיה ירוקה לעולם, אבל כשזה נוגע לחיים בישראל - יש אטימות מוחלטת לנושא, אי אפשר לתפוס את זה. יש עשרים מנדטים מתלבטים היום, מה יש להתלבט? למה לא לתת לנו להילחם כדי שתוכלו לנשום פה, לחיות פה, לגדול בבריאות ובביטחון?"

 

ב-19:30 מגיע באיחור בעל המקום עדי חכם, שארגן את האירוע, ומיד מתנצל. "רציתי שיבואו יותר אנשים אבל אי אפשר לדעת מה יהיה. אתמול היו פה דע"ם, התחיל ריק והתמלא, חבל שלא באו היום. אני גם מתנצל שאיחרתי, הגעתי לפה מהלוויה של אבא של חבר". "מותר לשאול ממה הוא מת?" שואל מלצר. "מסרטן", משיב חכם. "איי רסט מיי קייס", חותם מלצר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכנס הצנוע של מפלגת הירוקים
צילום: צביקה טישלר, "ידיעות אחרונות"
מומלצים